Slováci majú peniaze. Nákupy na internete prekonali magickú hranicu, dobiehame bratov Čechov

  • Postupne sa približujeme k hodnotám českého e-commerce
  • Nastávajúca kríza v dodávateľsko-odberateľskom reťazci môže byť prekážkou
platba, karta, internetova platba
Unsplash/Pickawood
  • Postupne sa približujeme k hodnotám českého e-commerce
  • Nastávajúca kríza v dodávateľsko-odberateľskom reťazci môže byť prekážkou

Jednou z možných prekážok aktuálneho roku v oblasti e-commerce bude podľa šéfa Heureka Group Tomáša Bravermana nastávajúca kríza v dodávateľsko-odberateľskom reťazci. Dôležitým faktorom bude podľa neho aj vplyv rastu CPC, s ktorým sa mnohé e-shopy budú musieť vysporiadať.

CPC je skratka Cost per click a ide teda o cenu za preklik. Je súčasťou internetového marketingu a označuje to, koľko zaplatí inzerent za kliknutie na reklamu.

Dve miliardy eur

Na druhej strane, e-shopy s unikátnym sortimentom a tí, ktorých kríza dodávateľov nezasiahne, sa budú rozhliadať po tom, ako preraziť v zahraničí. Nezastaviteľným trendom je rastúca popularita marketplace, ktorá opätovne významne vzrastie, a to tak zo strany zákazníkov, ako aj zapojených predajcov,” dopĺňa Braverman.

V minulom roku prvýkrát v histórii prekonali nákupy na internete na Slovensku hranicu dvoch miliárd eur. Významne podľa analýz spoločnosti Heureka rástli aj kategórie, ktoré majú bližšie ku kamenným obchodom ako k tým online.

Rast bol výrazný najmä v prvom kvartáli, kedy dosiahol až 65 %, na čom sa výrazne podieľala najmä pandémia. V ďalších kvartáloch dosiahol vždy rast medzi 5 až 8 %.

Približujeme sa k Česku

V Česku narástol v roku 2021 e-commerce o 14 % po predchádzajúcom rekordnom raste 26 % v roku 2020. V poslednom kvartáli minulého roka však zaznamenal medziročný prepad spôsobený extrémnym objemom obratu e-commerce v roku 2020 z dôvodu jesenného lockdownu.

zdroj: unsplash/rupixen.com

Vyšší rast nákupov na internete v ostatných dvoch rokoch na Slovensku spôsobuje, že sa postupne približuje k hodnotám českého e-commerce, ktorý je jeden z najvyspelejších v krajinách strednej a východnej Európy,” hovorí Braverman.

Heureka je nákupný poradca a cenový porovnávač na slovenskom a českom internete. Skupina Heureka Group zahŕňa 9 krajín strednej a východnej Európy.

Do skupiny patrí okrem českej a slovenskej Heureky aj maďarský Árukereső.hu, rumunský Compari.ro, bulharský Pazaruvaj.com, slovinský Ceneje.si, chorvátsky Jeftinije.hr, srbské Idealno.rs a bosniansky Idealno.ba.

Zdroj: SITA

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie