Slováci minú na oblečenie mesačne kilečko, no aj tisícky eur. Toto sú kúsky, ktoré vyhľadávame najviac

  • Ôsmy ročník Fashion LIVE! so sebou priniesol dávku extravagancie
  • Akcie sa zúčastnilo mnoho Slovákov, väčšina z nich predviedla to najlepšie zo svojho šatníka
  • Inšpiratívnych Slovákov sme sa opýtali, koľko míňajú mesačne na oblečenie
pjimage – 2021-10-17T121720.931
Startitup Instagram/monnush
  • Ôsmy ročník Fashion LIVE! so sebou priniesol dávku extravagancie
  • Akcie sa zúčastnilo mnoho Slovákov, väčšina z nich predviedla to najlepšie zo svojho šatníka
  • Inšpiratívnych Slovákov sme sa opýtali, koľko míňajú mesačne na oblečenie

Už od piatku sa na bratislavských Nivách koná akcia s názvom Fashion LIVE! 21, na ktorej sa predvádzajú modely od tých najlepších módnych návrhárov. Včerajší prehliadkový večer otvorili modeli a modelky v kúskoch od FRESH FASHION CONTEST powered by Tatra banka foundation od návrhárky Petry Famlerovej. 

Po tejto prehliadke nasledovali kúsky od Patrika Haaza, zaujímavé boli aj svadobné modely od Veroniky Kostkovej. O 20-tej hodine začala prehliadka známej značky Puojd a sobotňajší večer uzavrel uznávaný a oceňovaný dizajnér Martin Hrča.

Na prehliadkovom móle sa divákom ukázalo mnoho modelov v zaujímavých kúskoch, no za zmienku stojí aj fakt, že jedinečné kúsky bolo jednoduché nájsť aj mimo móla. Bratislavská akcia bola akousi zmesou.

Pokiaľ jedna skupina bola ochotná za jeden kúsok utratiť tisíce eur, druhá skupina realizovala nákupy iba v nevyhnutných prípadoch. Týchto ľudí sme sa opýtali, koľko mesačne minú na oblečenie a ktorý kúsok ich stojí najviac peňazí.

Sekáče sú na Slovensku obľúbené

„Mesačne miniem na oblečenie približne 50 eur a najčastejšie si kupujem mikiny a svetre,“ hovorí pre Startitup 23-ročný Martin. Taktiež dodáva, že uprednostňuje slow fashion a rád nakupuje v sekáčoch. Martina dopĺňa aj 21-ročný Peter, ktorý na oblečenie mesačne minie „kilečko“. Jeho obľúbenými kúskami sú mikiny a bundy. 

Podobný pohľad na vec má aj 22-ročná Lucia, ktorá sa živí ako tanečníčka. „Na oblečenie míňam veľmi málo, pretože nakupujem v sekáčoch,“ konštatuje. 28-ročný Oliver to má tak isto, no v second handoch nenakupuje. „Kupujem si iba to, čo potrebujem. Radšej si kúpim jednu kvalitnú vec a tú nosím, kým môžem. Pravidelne nakupovať nechodím,“ vysvetľuje. 

Lucia, dodáva, že k oblečeniu sa dostáva aj vďaka sponzoringu, s ktorým sa ako tanečníčka stretáva. „Sponzorujú nás rôzni dizajnéri. Oblečenie mám teda buď od nich, alebo ak niečo potrebujem naozaj nutne na nejakú premiéru, tak si to kúpim. Nepamätám si však, že za posledný rok som išla na nákupy, aby som si niečo kúpila.“

Vieme si aj dopriať

Na krátky rozhovor sme si zavolali aj tanečníčku Moniku Prikkelovú, ktorá sa na akcii ukázala po boku Petra Hlavičku z resellovej platformy Flace. „Ja na handry míňam mesačne 10-tisíc až 15-tisíc,“ uvádza Peter.

Na otázku, kde nakupuje, odpovedá, že všade. „V sekáčoch nakupujem veľmi málo, mám rád e-bay a nakupujem aj priamo od značiek.“

Monika nám prezradila, že mesačne minie viac na kozmetiku. Na oblečenie z jej peňaženky putuje približne 300 eur mesačne. 

„Kombinujem slow fashion a fast fashion. Dlho som nenakupovala, musím sa priznať, že práve teraz som bola vo fast fashion značkách. Predtým som však nenakupovala približne 5 mesiacov,“ hovorí. Mladá tanečníčka však nakupuje aj v concept stores, čím podporuje slovenských tvorcov. „Nekupujem si 50 vecí za 20 eur, ale radšej investujem do dvoch vecí za 200 eur.“

„Milujem kabáty, no míňam aj na svetre a mikiny,“ konštatuje Monika. Hoci tričká jej srdcovkou nie sú, dopraje si aj tie. Spôsobené to je faktom, že Monika predáva tričká. Ak si už však má obliecť tričko, dá si radšej veľké, ktoré si oblečie ako šaty. Ide o merch a cena jedného trička je 25 eur.

Na otázku, ako Slováci vnímajú túto cenu, mala jasnú odpoveď. „Reagujú v pohode. Ja nepredávam tričká, ale myšlienku. Moji zákazníci nie sú ľudia, ktorí si kúpia tričko kvôli tomu, že im chýba tričko, ale kvôli tomu, že sa im páči moja činnosť a môj aktivizmus.“

„Snažím sa ísť cestou, že to nie je môj hlavný zdroj príjmu, takže si môžem uletieť. Keďže som tanečníčka, mám rada materiály. Tým pádom som sa rozhodla pre organickú bavlnu, dávam tam kvalitnú potlač, respektíve vyšívam, čo je ekologickejšie,“ dodáva. 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá