Slováci na trhu prerazili unikátnym drinkom. Vyrábajú zdravé nápoje, Slovensko chcú zviditeľniť po celom svete

  • Slováci v Bratislave prerazili netradičným konceptom. Národu ukazujú, ako chutí trstinová šťava, ktorú miestni obľubujú v krajinách juhovýchodnej Ázie, Latinskej Ameriky či severnej Afriky
  • Koncept HuriCane spája zdravý životný štýl, šport aj relax. Najbližším cieľom je dostať sa do povedomia Slovákov a expandovať na zahraničný trh
  • Slovenské lokálne produkty by nemali byť podceňované, hovorí Roman
HuriCane
HuriCane
  • Slováci v Bratislave prerazili netradičným konceptom. Národu ukazujú, ako chutí trstinová šťava, ktorú miestni obľubujú v krajinách juhovýchodnej Ázie, Latinskej Ameriky či severnej Afriky
  • Koncept HuriCane spája zdravý životný štýl, šport aj relax. Najbližším cieľom je dostať sa do povedomia Slovákov a expandovať na zahraničný trh
  • Slovenské lokálne produkty by nemali byť podceňované, hovorí Roman

Prvýkrát sa k trstinovej šťave dostali na dovolenke v roku 2018 v Ázii. Vystupovali sme z taxíka a všimli si, že v pojazdnom malom vozíku chlapík lisuje zelenú tekutinu z akýchsi čudných bambusov. Nevedeli sme, čo to je, ale vyzeralo to zdravo a podával to s kockami ľadu, vysvetľuje zakladateľ.

Filip s kamarátom Romanom neskôr zistili, že ide o trstinovú šťavu. Podľa zakladateľov bola sladká, no zároveň osviežujúca a plná novej chuti.

„Sugar cane“ si potom kupovali až do konca dovolenky – a veľmi rýchlo prišli na to, že šťava má tak zaujímavú chuť, že ju je možné kombinovať prakticky so všetkým. Pili sme ho samotný, s ginom, prossecom aj citrónovou šťavou, a vytvárali sme si vlastné miešané drinky, tvrdí autor značky HuriCane.

1 (13)
zdroj: HuriCane – Z Ázie priniesli na Slovensko novinku v podobe trstinovej šťavy ako prví v strednej Európe.

Zdravá náhrada energeťákov?

Chuť nápoja si obľúbili natoľko, že ich plán bol priniesť ho aj na Slovensko. Po príchode domov však nastala trpká realita.

Trstinovú šťavu na Slovensku ani v okolitých štátoch nie je možné kúpiť. A tak prišla myšlienka vytvoriť vlastnú receptúru drinku z trstinovej šťavy, ktorý bude chutný, zdravý a vhodný ako každodenná náhrada energeťákov, nekvalitných džúsov či kofeínových nápojov ako pre tých najstarších, tak aj pre tých najmladších.

„Bol to náročný proces, stálo nás to všetko, čo sme mali, ale dostali sme trstinovú šťavu na Slovensko a vytvorili nový brand − unikátnu receptúru v kombinácii s citrónom, japonským bambusom a extraktom z čerešní, ozrejmuje tím HuriCane.

4 (6)
zdroj: HuriCane – V súčasnosti spoločnosť vyrába 4 príchute −Red Fruit, Originál, Mate Lemon a menej sladký Slim, ktoré je možné si kúpiť v prémiových supermarketoch. Vychutnať si ich Slováci môžu aj na tohtoročnom festivale Pohoda.

Toto nie je len „obyčajná limonáda“

O napredovanie firmy sa zaslúžili jej zakladatelia Roman a Filip, so svojím 5-členným tímom.  

Tím HuriCane Slovákom ukázal, ako chutí drink, ktorý miestni obľubujú v krajinách juhovýchodnej Ázie, Latinskej Ameriky či severnej Afriky. Inšpiratívny príbeh značky HuriCane je dôkazom poctivej a svedomitej roboty.

„HuriCane nie je len nápoj z vylisovanej trstinovej šťavy. Jej prirodzenú sladkastú chuť sme krásne vykontrastovali pridaním citrónovej šťavy a výťažkov z čerešní a bambusu,“ tvrdí tím HuriCane.

„Chceli sme vytvoriť na domácej scéne zdravý produkt. Remeselne a poctivo. Vytvorili sme HuriCane, ktorý, veríme, bude reprezentovať Slovensko, preto sa netajíme, že naším cieľom sú aj zahraničné trhy,“ vyjadrili sa majitelia. 

3 (9)
zdroj: HuriCane – „HuriCane nie je len nápoj z vylisovanej trstinovej šťavy. Jej prirodzenú sladkastú chuť sme krásne vykontrastovali pridaním citrónovej šťavy a výťažkov z čerešní a bambusu,“ tvrdí zakladateľ.
Pozor nemýľme si trstinovú šťavu s rafinovaným cukrom

Trstinová šťava je bežne konzumovaná najmä v Indii, Ázii či Afrike. V tradičnej východnej medicíne sa produkty z trstiny používajú na liečbu problémov s pečeňou, obličkami a na povzbudenie imunity.

Spadá do skupiny potravín len s minimálnym glykemickým indexom. Aj vďaka tomu prináša množstvo zdravotných benefitov:

  • zlepšuje znižovanie telesnej hmotnosti,
  • znižuje riziko srdcovo-cievnych ochorení,
  • má vysoké antioxidačné schopnosti,
  • má prirodzený obsah vitamínu C.                                       

 

Stavili na kvalitu a oplatilo sa

Začiatky slovenského drinku však neboli úplne jednoduché. Okrem toho, že mali veľký problém nájsť kvalitného dodávateľa, čo sa týka trstinovej šťavy, tak po prvých týždňoch vo výrobe zistili, že sa drink začal kaziť.

„Trstinová šťava obsahuje určité mikroorganizmy, ktoré je ťažké zlikvidovať, a to znamená, že sa nám drink mimo chladničky do troch týždňov začal kaziť na chuti,“ vysvetľujú autori konceptu HuriCane.

Tri mesiace sme spolu s biochemikom pracovali na tom, aby sa nám podarilo prírodnou cestou drink stabilizovať. Mohli sme to robiť aj jednoduchšou formou, ako to robí napríklad Coca-Cola a iné značky. Zmiešali by sme chemikálie, ktoré sú úplne bežné v tomto biznise a mali by sme naše nápoje stabilné, ale tým by sme si pokazili celý náš koncept a ideológiu.

Nakoniec  vďaka veľmi šikovnému Jurajovi Vongrejovi, ktorý sa mimochodom podieľal na vytvorení pivovaru Nilio v Liptovskom Mikuláši, sa nám náš nápoj podaril zastabilizovať prírodnou cestou,“ vysvetľuje pre Startitup spoluzakladateľ, ktorý sa na gastro scéne pohybuje už niekoľko rokov.

Drink HuriCane je 100 % prírodný a zdravý. „Máme ingrediencie prémiovej kvality, bez pridaných konzervantov či farbív, naše nápoje vyrábame tak, aby sme nemali problém dať ich aj našim deťom,“ tvrdí jeden zo zakladateľov.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Huri Cane (@huricanedrink)

Z predajní až na najväčší slovenský festival 

HuriCane si však veľmi rýchlo našiel svojich fanúšikov a škáluje raketovým tempom. Za necelý rok na trhu sa dostali do prémiových potravín Yeme, Od Našich či do Delie. Vychutnať si ich ľudia môžu aj v 150 podnikoch a reštauráciách v Bratislave a okolí.

Každý mesiac sa predá dvojnásobok toho, čo sa predalo minulý. Začínalo sa to v stovkách, dnes predávame tisícky fliaš mesačne,“ dodáva tím HuriCane.

V súčasnosti spoločnosť vyrába 4 príchute −Red Fruit, Originál, Mate Lemon či menej sladký Slim. HuriCane sa zaraďuje medzi moderné a dynamické značky, ktoré sa spájajú so zábavou a bezstarostnosťou. Aj preto nebude chýbať na najväčšom slovenskom festivale Pohoda, kde bude mať dokonca vlastnú zónu.

Na festivale Pohoda sa Slováci plánujú blysnúť aj s tromi novými príchuťami − Mate Lemon, Red Fruit či menej sladký Slim.

Legendárny festival Pohoda, ktorý tento rok oslavuje 25 rokov, štartuje už 7. júla 2022 po 2 rokoch v plnej sile bez pandemických obmedzení. HuriCane prinesie na Pohodu aj drink Hurisecco v troch príchutiach − biele, ružové a červené prosecco, ktoré si môže človek vychutnať v ich bare s chill out zónou.

Zakladatelia HuriCane tiež Slovákov vyzývajú, aby ich na Pohode označili na sociálnych sieťach, a to s hashtagom #huricanedrink.

Drink HuriCane neobsahuje žiaden sirup či dochucovacie šťavy. Ide o unikát v strednej Európe.

„Výnimočný je tým, že je z kvalitnej trstinovej šťavy. Podľa štúdií patrí trstinová šťava medzi tri najzdravšie šťavy na svete, a to z toho dôvodu, že je plná vitamínov a antioxidantov. Obsahuje prírodne cukry, ktoré sa v tele neukladajú ako pri iných sladených nápojoch, ale naopak, telo si ich premení na formu energie,“ konštatuje zakladateľ.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Petra (Klimová) Dzvoníková (@petush.nasklee)

Mladí Slováci kráčajú s dobou

HuriCane sa aktuálne sústreďuje na slovenský trh. Odberateľov má však aj v zahraničí, a to v Českej republike a v Rakúsku.

Do konca roka 2022 plánujú expandovať aj do iných miest Slovenska – momentálne je ich prioritou Bratislava a okolie. „Chceme, aby si nás ľudia do konca roka vedeli kúpiť vo svojich obľúbených reťazcoch, kvalitných baroch, reštauráciách po celom Slovensku,“ dodávajú zakladatelia.

Po marketingovej stránke sa HuriCane usiluje tvoriť najmä zaujímavé vizuály, s ktorými dokáže osloviť potenciálnych zákazníkov vo virtuálnom aj reálnom svete. Svojich zákazníkov pozývajú na rôzne promo akcie, chodia do terénu a toto leto nebudú chýbať ani na najväčšom slovenskom festivale Pohoda.

Cieľom spoločnosti je neustále napredovať, vyrábať a predávať kvalitné nápoje s vysokou pridanou hodnotou, ktoré si obľúbia nie len Slováci, ale aj celý svet. Podstatu ich podnikania tvoria aj korektné vzťahy so zákazníkmi a partnermi. Zisti viac o HuriCane →

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá