Siklienka
Siklienka
Siklienka

Slováci prelomili tabu. Ich firma sa stala prvým dodávateľom silikónových implantátov v našej krajine

  • Prvý rok svojho podnikania predal Jozef Siklienka 5 kusov prsných implatátov
  • Dnes má so svojim rodinným „klanom“ vďaka prelomeniu tabu, šikovnosti a poctivosti stabilné miesto na trhu ako overený dodávateľ produktov pre estetickú medicínu
  • Práve vďaka nemu sa mohli aj slovenské ženy začať pýšiť plnším poprsím či zväčšenými perami
  • Prvý rok svojho podnikania predal Jozef Siklienka 5 kusov prsných implatátov
  • Dnes má so svojim rodinným „klanom“ vďaka prelomeniu tabu, šikovnosti a poctivosti stabilné miesto na trhu ako overený dodávateľ produktov pre estetickú medicínu
  • Práve vďaka nemu sa mohli aj slovenské ženy začať pýšiť plnším poprsím či zväčšenými perami

Bol rok 1990, krátko po Nežnej revolúcii a na Slovensku sa otvoril trh pre podnikanie. Málokto v tom mal spočiatku tak jasno, aby vedel, čomu sa bude venovať. Jozef Siklienka s pádom režimu už nevidel svoju budúcnosť vo verejnom sektore a rozhodol sa venovať podnikaniu v súkromnej sfére.

Ako vyštudovaného stavebného inžiniera ho stavbárčina bavila, no náhoda ho priviedla k celkom inému odvetviu. „Môj krstný otec bol distribútorom švédskych kvapiek na Slovensku. U nás to bola vtedy novinka, veľký hit,“ spomína. Chopil sa príležitosti, krstný mu nabalil plný kufor auta kvapkami, a tak sa začala pre Jozefa Siklienku nová životná etapa.

Ako jeden z mála robí na Slovensku plastické operácie penisov. Klienti chodia aj zo zahraničia

Ako distribútor výživových doplnkov sa začal pohybovať v oblasti zdravotníctva, kde prvýkrát prišiel do kontaktu s prsníkovými implantátmi. Na Slovensku to bolo ešte tabu, počas prvého roka Siklienkovci predali len päť párov implantátov. „Zahraniční dodávatelia nám závideli stopercentné pokrytie na slovenskom trhu, no čo bolo za tým, už nevideli,“ spomína Siklienka.

„Po prvé, plastické operácie u nás boli tabuizovanou témou a po druhé, plastickej chirurgii sa venovali len dve štátne kliniky v Bratislave a Košiciacha a dve oddelenia v nemocniciach v Banskej Bystrici a Martine. Súkromné lekárske zariadenia prakticky neexistovali. Nie jedna klientka, ktorá si chcela dať v tom čase voperovať prsníkové implantáty, sa prišla poradiť priamo k nám.“

zdroj: Siklienka

Spoločnosť sa však stala jednotkou aj v oblasti distribúcie výplní vrások. Ako prví doviezli na Slovensko kolagénové výplňové materiály, ktoré neskôr vystriedala dodnes populárna kyselina hyalurónová.

Začínali od nuly

Firma si musela doslova zaškoliť lekárov, ktorí by sa venovali operáciám s prsníkovými implantátmi v oblasti estetickej medicíny. Prvé školenia absolvovali prednostovia kliník a primári oddelení plastickej chirurgie. Zaúčali sa v zahraničí a neskôr firma organizovala vlastné školenia na klinike plastickej chirurgie v Bratislave, za účasti zahraničného lektora. 

Samotný zakladateľ firmy Siklienka sa zúčastnil mnohých zahraničných kongresov, kde na odborných prednáškach nasával vedomosti, aby čo najlepšie dokázal porozumieť problematike estetickej medicíny. Taktiež bol prítomný na všetkých prvých operáciách, na ktorých slovenskí plastickí chirurgovia operovali prvé silikónové prsníkové implantáty.

zdroj: Siklienka

K rodinnému biznisu sa postupne pridali aj dospievajúce dcéry. Rodina má vždy svoje zastúpenie na slovenských lekárskych konferenciách a kongresoch. „Spočiatku nám popri kozmetických gigantoch patrilo vždy len malé miestečko na náš stánok. Situácia sa však zmenila, stánky obrovských firiem sa začali zmenšovať a my sme dostávali čoraz väčší priestor. Dnes už máme svoje stabilné miesto,“ hovorí podnikateľ. Firma organizuje aj vlastný kongres Siklienka Expert Day, kde vzdeláva lekárov v oblasti estetickej medicíny. 

zdroj: Siklienka

„Naším cieľom nie je len predaj produktov, ale aj poskytovanie kvalitného vzdelávania a osvety vo svete estetickej medicíny. Pravidelne organizujeme odborné školenia pre lekárov na celom Slovensku, pomocou blogu a sociálnych sietí vzdelávame aj koncových zákazníkov,“ hovorí Jana Siklienková, ktorá sa v rodinnej firme venuje marketingu.  

Ako pre Startitup prezradili, na Slovensko doposiaľ doviezli a na operácie pre zariadenia plastickej chirurgie dodali už viac ako 30 000 implantátov. Ak by ťa zaujímala cena za zväčšenie poprsia v našej krajine, ide v priemere o 3 000 eur.

Cena podľa slov Jany Siklienkovej závisí väčšinou od regiónu, renomé plastického chirurga, ale aj od druhu implantátu, nakoľko anatomicky tvarované implantáty sú drahšie ako tie okrúhle. V cene operácie je väčšinou zahrnutý operačný zákrok, poplatok za narkózu, 1-2 noci na klinike, implantáty ako aj pooperačná podprsenka.

Kvalita na prvom mieste

Malá rodinná firma si získala svojich stálych odberateľov aj úctu konkurencie vo svete estetickej medicíny. „Pre nás sú dôležité najmä osobné kontakty a kvalitný zákaznícky servis,“ menuje pravdepodobné dôvody úspechu aj po takmer 30 rokoch podnikania zakladateľ firmy. So zákazníkmi aktívne komunikujú, vďaka rodinnému zázemiu firmy. Výhodou takéhoto biznisu je aj to, že sú veľmi flexibilní v rámci poskytovania ich služieb. Samostatnou kategóriou musí byť aj kvalita, tú firma deklaruje aj certifikátom ISO 9001:2015, ktorý má od roku 2001. 

Úspech pripisuje aj svojmu stabilnému tímu, do ktorého z rodiny pribudli napokon aj obe dcéry. Vo firme si vyskúšali pracovať takpovediac od podlahy. „Rozhodnutie pracovať pre firmu však bolo prirodzené a dobrovoľné,“ dopĺňa dcéra Daniela. Dnešný tím predstavuje už jedenásť kolegov, čo v začiatkoch firmy bola skôr utópia. 

Ponuky zo zahraničia odmietli

Rokmi pribúdala konkurencia a rôzne praktiky v oblasti získavania klientely. „Pre nás je na prvom mieste odbornosť a kvalita. Aj preto sa pravidelne zúčastňuje na kongresoch, konzultujeme s lekármi, chceme sa vyznať v problematike. Naším cieľom je zostať jednotkou na slovenskom trhu a ponúkať estetickým lekárom široké portfólio kvalitných produktov, vďaka ktorým dokážeme bezpečne skrášliť či omladiť svojich pacientov,“ popisuje Jana Siklienková filozofiu firmy.

A poctivý prístup sa im vypláca. V záplave konkurencie si držia popredné miesto na trhu, dokonca dostali ponuky zo zahraničia, aby distribúciu svojich produktov rozšírili aj na Česko a Rakúsko. Odmietli, rozhodli sa sústrediť predovšetkým na slovenský trh a robiť doma svoju prácu kvalitne a na špičkovej odbornej úrovni.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá