Slováci prichádzajú s jedinečným nápojom. Pozná ich už celý svet

  • Vo svete ich poznajú davy, no doma o nich takmer nepočuť
  • Reč je o Dávidovi a Adamovi z Košíc, ktorí sa rozhodli vytvoriť jedinečný produkt - kávu bez jej typickej farby
  • O koncepte Clear Coffee sme sa s Dávidom porozprávali a zistili o jeho alchýmii viac
kava
Instagram/clrcff/Unsplash
  • Vo svete ich poznajú davy, no doma o nich takmer nepočuť
  • Reč je o Dávidovi a Adamovi z Košíc, ktorí sa rozhodli vytvoriť jedinečný produkt - kávu bez jej typickej farby
  • O koncepte Clear Coffee sme sa s Dávidom porozprávali a zistili o jeho alchýmii viac

Dávid, prezraď nám, ako vznikol nápad vytvoriť kávu bez jej typickej tmavej farby?

S bratom pijeme veľa kávy a sfarbenie zubov spôsobené kávou bolo vždy problémom. Po krátkom hľadaní sme zistili, že nič podobné neexistuje a preto sme sa jednoducho pustili do vývoja.

Nápad teda už poznáme, ale ako sa vám samotný nápoj podarilo vytvoriť? Vyštudovali ste chémiu alebo niečo s potravinovým priemyslom? Je to veľká alchýmia?

V tomto smere sme skôr samoukmi. Ani jeden z nás neštudoval potravinárstvo či chémiu. Ja som elektrikár a brat Adam je strojár. Prvé pokusy sa odohrávali v našej kuchyni. Na postup sa nám podarilo prísť po 3 mesiacoch skúšania. Vo výrobnom procese nepoužívame žiadne chemikálie. Naša káva neobsahuje nič, čo by nebolo prítomné v klasickej čiernej káve.

Ide naozaj o jedinečný produkt, a preto je na mieste otázka týkajúca sa kopírovania nápadu. Nezačal niekto predávať niečo podobné?

Vidíme už akési pokusy zo zahraničia, ale ku kvalite či similarite sa neviem vyjadriť, keďže som nemal možnosť ten produkt ochutnať. Celkovo to ale nevnímame ako napodobňovanie.

Ako ste v začiatkoch podnikania riešili financie? Mali ste niečo našetrené alebo pomohla banka či rodičia?

V podstate sme sami mali dostatok finančných prostriedkov iba na vývoj nášho produktu. Financie potrebné na spustenie výroby sme získali od rodiny.

Podarilo sa vám už presiahnuť „break even point“ ?

Zatiaľ to je ešte ako na hojdačke. Investícia sa ale ešte nevrátila. (Podľa dostupných informácií portálu Finstat predstavovali tržby Clear Coffee v roku 2017 106,5-tisíc eur a čistý zisk viac ako 17-tisíc eur.)

Ako sa o vašej bezfarebnej káve dozvedel svet? Kde všade vo svete už vlastne Clear Coffee poznajú? Váš Instagram je totiž plný exotických fotografií z celej planéty.

Celkom sme zaujali médiá a to nám pomohlo zviditeľniť produkt. Môžem povedať, že nás kontaktujú ľudia z celého sveta. Radi by sa dozvedeli viac o produkte a ochutnali ho. Nie každý je ale schopný zaplatiť vysoké poštovné náklady a preto neustále pracujeme na tom, aby sme produkt sprístupnili čo najširšiemu okruhu ľudí. Za tie fotografie sme veľmi vďační a je skvelé vidieť, že sa ľudia chcú podeliť s týmto zážitkom.

Ako sa Clear Coffee dostane do sveta už vieme, ale dá sa kúpiť aj na Slovensku?

Áno, je dostupný na našom webe clrcff.sk. A ľudia ho nájdu v Yeme a Fajne potravinách.

Ako riešite marketing?

Na marketing zatiaľ nemíňame veľa. Ako som už spomínal, médiá nás celkom podporujú. A zákazníci tiež urobia svoje na sociálnych sieťach.

Čo považujete zatiaľ za svoj najväčší úspech?

Že sme tam, kde sme. Ešte je pred nami dlhá cesta, ale som rád že sme vôbec dokázali spustiť výrobu a priniesť Clear Coffee na trh.

Prezradíte nám aj, aké sú vaše najbližšie plány?

Pracujeme na vstupe na nové zahraničné trhy a taktiež vyvíjame ochutenú verziu.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK