Slováci prišli s revolučným spôsobom, ako urobiť z detí matematických géniov

  • Animath je skvelým príkladom toho, že rozšírená realita a matematika idú dokopy.
tuk
pexels.com/youtube.com
  • Animath je skvelým príkladom toho, že rozšírená realita a matematika idú dokopy.

Animath prichádza s revolučným spôsobom, ako pomocou hry a rozšírenej reality spríjemniť učenie matematiky – a to aj tým žiakom, ktorí mali doteraz problém predstaviť si abstraktné algoritmy. Postavičky doslova ožívajú na stránkach interaktívnych pracovných zošitov. V špeciálnej súťaži pripravenej pre Nimbus musia deti hľadať s kamerou tabletu správne odpovede poukrývané v triede.

Matematické karty Animath vysvetlia deťom matematiku priateľskou cestou. Predná strana obsahuje vzorce a matematické princípy v pochopiteľnom formáte, ale skutočná zábava nastane, keď deti otočia kartu – pomocou smartfónu môžu hrať zábavné, ale aj náročné matematické hry. Vďaka technikám rozšírenej reality sa môžu obľúbené postavičky detí zobraziť priamo na ťaháku Animath. To ako Animath funguje ukazuje toto VIDEO.

foto:youtube.com/animath

Za celým projektom stoja mladí herní vývojári, ktorí milujú dobrodružstvo, inovácie a zábavu. Ján Janočko zastáva pozíciu Co-founder Programmer  a Ján Borovský je Co-founder Graphic designer. Ich cieľom je preniesť všetky tieto hodnoty do svojich hier.ä a taktiež sú hrdou súčasťou tímu CROSSPADE.

Animath je jednou z hier, ktoré sú súčasťou projektu Nimbus. Ich autobus hravého učenia bude od 2. do 6. októbra cestovať po Slovensku. Zastaví sa v mestách Košice, Žilina a Bratislava, kde žiakov základných škôl a ich učiteľov privezie do NIMBUS LANDU.

„V našej zábavnej krajine si žiaci a učitelia vyskúšajú systém vzdelávania pomocou hier a to nielen počítačových, ale aj tých klasických – pohybových a stolových hier. Okrem zábavy ponúkame aj popoludňajšiu workshopovú časť pre učiteľov, kde Vám odprezentujeme rôzne inovatívne prístupy k vzdelávaniu,“ píše sa na stránke Nimbus.sk

Projekty ako Nimbus, či Animath sú skvelým príkladom toho, ako môžu moderné technológie rozširovať hranice poznania u detí. Mnohí sú toho názoru, že smartfóny, tablety, či virtuálna realita je problémom súčasnej generácie. Vývoj však nezastavíme, jediné čo môžeme ovplyvniť je to, akým smerom sa bude tento „progress“ vyvíjať. Deti sa budú hrať počítačové, či mobilné hry tak, či tak. Tak prečo im neponúknuť hry, ktoré majú aj edukatívny charakter?

Vo svete zaznamenal veľké ohlasy napríklad edukatívny projekt „Cesta na Mars“, za ktorým stála firma Lockheed Martin. Pomocou firiem McCann a Framestore vytvorili špeciálny školský autobus, v ktorom sa okná dokážu zmeniť na obrazovky a cestujúcim doprajú zážitok, akoby skutočne cestovali po povrchu Marsu. V závislosti od toho, ako sa pohyboval autobus sa menil aj pohľad na červenú planétu.

Na videu nižšie si môžeš pozrieť, ako si deti tento neobyčajný zážitok užívali. Ocitli sa za pár sekúnd na Marse, pričom normálne trvá takáto cesta vesmírom niekoľko mesiacov.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK