Slováci si zamestávateľa vyberajú dôkladne. Nestačia len peniaze, dôležité sú iné aspekty (PRIESKUM)

  • Slovákom záleží na tom, ako sa firmy správajú k svojim zamestnancom i k okoliu
  • Tieto faktory zohľadňujú aj pri rozhodovaní o budúcom zamestnávateľovi
práca, počítač, žena
Unsplash/LinkedIn Sales Solutions
  • Slovákom záleží na tom, ako sa firmy správajú k svojim zamestnancom i k okoliu
  • Tieto faktory zohľadňujú aj pri rozhodovaní o budúcom zamestnávateľovi

Slovákom záleží na tom, ako sa firmy správajú k zamestnancom i k svojmu okoliu. Dodržiavanie zásad spoločenskej zodpovednosti v podnikovej sfére a zároveň trvalú udržateľnosť (ESG) považuje za dôležité 97 % ľudí. Viac než štyri pätiny Slovákov následne tento faktor zohľadňujú aj pri rozhodovaní o svojom budúcom zamestnávateľovi.

Firmy, ktoré podceňujú zodpovedný prístup, sa tak môžu pri hľadaní pracovných síl pripraviť o podstatnú časť uchádzačov. Ukázal to prieskum UniCredit Bank.

Vysoká miera spoločenskej zodpovednosti a trvalej udržateľnosti firiem je pri posudzovaní pracovných príležitostí dôležitá pre viac než 81 % ľudí

„Navzdory zažitému stereotypu, že na zodpovedný prístup zamestnávateľa kladú väčší dôraz mladšie generácie, z prieskumu UniCredit Bank vyplýva, že celkové správanie firiem k svojmu okoliu zohľadňujú všetky vekové skupiny približne rovnako,“ hovorí Zuzana Ďuďáková, hovorkyňa UniCredit Bank.

Prieskum ďalej ukázal, že firmy snažiace sa len o maximalizáciu zisku za každú cenu nenachádzajú príliš pochopenie u potenciálnych zamestnancov.

„Polovica respondentov si myslí, že spoločensky zodpovedné správanie zamestnávateľa a jeho zameranie na trvalú udržateľnosť je rovnako dôležité ako maximalizácia zisku. Ďalších takmer 20 % respondentov uviedlo, že je pre nich spoločenská zodpovednosť zamestnávateľa dokonca dôležitejšia než maximalizácia jeho zisku,“ uvádza Ďuďáková. Naopak s tvrdením, že maximalizácia zisku je hlavným a jediným cieľom podniku sa stotožňuje len 12 % opýtaných.

Orientačný prieskum o povedomí a úlohe ESG na slovenskom trhu zrealizovala UniCredit Bank v decembri 2021 prostredníctvom online panelu výskumnej agentúry Ipsos. Na prieskume sa zúčastnilo 1 050 respondentov zo Slovenska.

Zdroj: SITA

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá