Slováci tento rok k moru necestujú. Namiesto toho investujú vo vyššej miere do estetických zákrokov

  • Slováci môžu aktuálne cestovať do 19 krajín sveta
  • Nie všetci to však považujú za dostatočné lákadlo a tak svoje peniaze investujú do iných, ale za to nákladnejších "koníčkov"
 srcset
Unsplash.com/Igor Rand, Andrers Wideskott
  • Slováci môžu aktuálne cestovať do 19 krajín sveta
  • Nie všetci to však považujú za dostatočné lákadlo a tak svoje peniaze investujú do iných, ale za to nákladnejších "koníčkov"

K moru sa tento rok vyberie oveľa menej Slovákov, ako predošlé roky. Slovenská asociácia cestovných kancelárií hovorí, že štatistiky týkajúce sa konkrétnych čísel síce neexistujú, no z reakcií ľudí je jasné, že dovolenkovať sa tento rok bude doma. Na stránke známeho zľavového portálu koncom apríla prebehol prieskum, v ktorom sa zistilo, že už len pri samotnej kúpe dovolenky sme veľmi opatrní. 

80 percent opýtaných ešte svoju dovolenku nemá, 12 percent pocestuje za hranice a 8 percent z nich si už zakúpilo dovolenku na Slovensku. 

Do prieskumu sa zapojilo 2 328 respondentov. 

Investujeme viac do seba

Hoci by mal princíp investícií do seba platiť ultimátne celý rok a aj vtedy, keď sa práve nespamätávame z koronakrízy,  sa tento trend u Slovákov prejavil práve za posledné tri mesiace. Odhodlávame sa k procedúram či zákrokom, na ktoré by sme si bežne nenašli ani čas ani peniaze. Investície do rodinnej dovolenky pri mori sú niekedy neúmerne vysoké. Alternatíva dovolenky na Slovensku tak umožňuje mnohým použiť peniaze na iné účely a to tie estetitické. Tri nezávislé kliniky nám potvrdili, že dopyt po zákrokoch tohto typu vzrástol za posledné obdobie výrazne, hlavne o plastickú chirurgiu.

Áno, môžem potvrdiť, že po uvoľnení opatrení čo sa týka pohybu v rámci krajiny a jednotlivých služieb, je zvýšený záujem o zákroky estetickej medicíny a plastickej chirurgie. Určite to pripisujeme aj tomu, že klienti si sú vedomí toho, že tento rok nikam ďaleko do zahraničia nevycestujú, a teda ušetria nielen financie za dovolenku, ale aj čas, ktorý môžu venovať zotaveniu a rekonvalescencii po zákroku,“ vysvetľuje pre Startitup situáciu Ivana Šipulová, brand manažérka Kliniky ENVY. Zároveň dopĺňa odhad, ktorý predstavuje približne 20-percentný nárast zákrokov v rámci letných mesiacov oproti minulým sezónam.

zdroj: Pixabay.com/Engin Akyurt

Estetická medicína či plastická chirurgia nie sú žiadnou novinkou a čísla hovoria samy za seba. Trend dokonalej krásy a večnej mladosti sa v priebehu dekád nemení a tak sa veľké percento žien a o niečo menšie percento mužov, snaží prispôsobiť dobe. 

Lekár Micheal Edwards, prezident Estetickej chirurgickej spoločnosti (ASAPS), ktorá združuje estetické chirurgické organizácie a kliniky v Amerike a Kanade hovorí, že posilňovanie ekonomiky v krajine, ale aj neobmedzený, či náhly prísun peňazí, vedie k ich vyššiemu a menej uváženému míňaniu. 

Pravdepodobne si kúpia veci, ktoré chcú, nie tie, ktoré nevyhnutne potrebujú,“ vysvetlil Edwards a dodal, jednou z častých možností je práve investícia do vzhľadu. Môže to byť kozmetika, oblečenie alebo aj vytúžená operácia pŕs. 

Je dovolenka doma dovolenkou?

Estetické zákroky a vlastne všetky ponuky z kategórie Zdravie, Wellness a Krása fungujú na zľavových portáloch celoročne. Redakcii Startitup to potvrdil aj marketingový špecialista Zľavy dňa Jakub Ježík. 

Na druhej strane sledujú aj zvýšený záujem o domáce cestovanie.  „Veľký záujem je o klasické dovolenkové destinácie na Slovensku ako sú Vysoké Tatry, ale aj menej známe lokality. Veľa našich zákazníkov plánuje dovolenku napríklad v Slovenskom raji. Dominujú pritom práve menšie hotely a penzióny oproti veľkým rezortom. Situácia okolo korona krízy sa postupne zlepšuje a vyzerá to tak, že ak pôjde všetko dobre bude možné vycestovať za dovolenkou aj k moru. Predpokladáme však, že tento rok si veľa Slovákov vyberie možnosť oddychovať u nás doma,“ hovorí Ježík. 

Na druhej strane, ponuka estetickej medicíny a plastickej chirurgie nie je na zľavových portáloch dopĺňaná na dennej báze. Ponuka je menšia a tak po nich zákazníci siahajú síce radi, no percento je stále nižšie. Kliniky v čase korony začali pre svojich zákazníkov ponúkať špeciálne akcie a zľavy na zákroky, ktoré si môžu jednotlivci uplatniť práve v tomto čase. Mnohokrát však platia aj rok. 

A to sa presne deje. Ženy si podávajú kľučky. Aj keď nejde vždy o výrazné vzhľadové zmeny, drobné úpravy si tento rok dovolia vo vyššej miere, než počas minulých sezón a radšej si odoprú dovolenku, aj keby mala byť na Slovensku. Mnohí dovolenku doma za skutočný oddych ani nepovažujú. 

Na výlet do Tatier môžem ísť kedykoľvek počas roka, preto sa mi tento rok za výlet na chate v horách až tak platiť nechce. Počkám si na obdobie, kedy bude bezpečné vycestovať do sveta,“ prezradila nám náhodná respondentka Veronika. 

Najnovšie video