Slováci vo svete zabodovali ich kolagénovými tyčinkami. Odborná porota ich ocenila na prestížnom veľtrhu

  • Slovenské potraviny zaujali tisícky návštevníkov jedného z najvýznamnejších veľtrhov na svete
  • Nemecký veľtrh Anuga je prehliadkou top inovácií a trendov, ktoré formujú budúcnosť potravinárstva
zdroj: MPRV SR
  • Slovenské potraviny zaujali tisícky návštevníkov jedného z najvýznamnejších veľtrhov na svete
  • Nemecký veľtrh Anuga je prehliadkou top inovácií a trendov, ktoré formujú budúcnosť potravinárstva

Slovenskému výrobcovi proteínových tyčiniek sa podarilo dostať do exkluzívneho výberu najinovatívnejších produktov z celého sveta.

„Skúsenosti z medzinárodných výstav jasne ukazujú, že slovenské potraviny dosahujú svetovú kvalitu a sú schopné konkurovať špičkovým zahraničným produktom. Na veľtrhu Anuga, ktorý upriamuje pozornosť na inovácie a potraviny udávajúce trendy, slovenskí producenti nepochybne majú čo ukázať. Svedčí o tom aj skvelý úspech slovenského výrobcu funkčných produktov, ktorému sa podarilo presadiť v obrovskej zahraničnej konkurencii,“ uviedla v tlačovej správe podpredsedníčka vlády a ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriela Matečná.

Gepostet von Max Sport, advanced nutrition am Dienstag, 8. Oktober 2019

Anuga je mimoriadne príťažlivá pre výrobcov z celého sveta. Získať výstavnú plochu na veľtrhu nie je jednoduché. Pod čiarou končia tisícky neúspešných záujemcov. Na jubilejnom 100. ročníku sa zišlo rekordných 7 500 vystavovateľov z celého sveta. Figuruje medzi nimi aj 18 slovenských výrobcov.

Gepostet von Max Sport, advanced nutrition am Mittwoch, 17. Juli 2019

Spoločnosti Maxsport, za ktorou stojí Martin Poledna a Peter Kulich, sa podarilo prebojovať do exkluzívneho výberu 64 produktov, ktoré získali titul Innovation Selection. Ide o selekciu najinovatívnejších potravín veľtrhu, ktorá podlieha prísnym výberovým kritériám. Slovenský výrobca zabodoval s kolagénovými tyčinkami, tie nezávislá porota odborníkov vybrala spomedzi viac ako 2250 prihlásených produktov z celého sveta.

Podľa finančného portálu Finstat, spoločnosť MAX SPORT s.r.o. v roku 2018 zvýšila zisk o  33 % na 394 008 eur a tržby jej klesli o 3 % na 8,937 mil. eur.

Trendy je vegánstvo a náhrady mäsa 

Ústrednou témou jubilejného ročníka veľtrhu Anuga sú vegánske produkty – rastlinné alternatívy pre mäso a ryby. Pozornosť sa zameriava aj na funkčné potraviny, a to hlavne na produkty obohatené o proteíny a tiež potraviny bez lepku a GMO.

Aj my oslavujeme Valentína 💙 ale po svojom! My sme naše lásky potešili, teraz je rad na tebe 💌 💙 Napíš kompliment…

Gepostet von Max Sport, advanced nutrition am Donnerstag, 14. Februar 2019

V centre záujmu svetového potravinárstva sú takisto kóšer a halal produkty, po ktorých sa zvyšuje dopyt. Trendy udávajú aj výrobcovia organických potravín a takzvaných ready-to-eat produktov, ktoré čelia čoraz prísnejším nárokom na zdravé zloženie. Medzi potravinami sa čoraz viac objavujú superfood produkty, z ktorých najvýraznejšie rastú na popularite tekvicové semienka, slnečnicové semienka, quinoa a ľanové semienka.

Gepostet von Max Sport, advanced nutrition am Montag, 29. Januar 2018

„Slovensko exportuje do Nemecka výrazne menej agropotravinárskych výrobkov v porovnaní s objemom, ktorý sa k nám dováža z nemeckého trhu. Podľa štatistických údajov sme za minulý rok dosiahli s Nemeckom pasívne saldo agrárneho obchodu v hodnote 402 miliónov eur. Nemecký trh je napriek tomu pre našu krajinu zaujímavý. Je tu priestor na uplatnenie surovín, polotovarov a najmä výrobkov s vyššou pridanou hodnotu, ako sú syry, čokoláda, cukrovinky, sladový výťažok, pekárenské výrobky či nápoje. Veľtrhy ako je nemecká Anuga však otvárajú slovenským výrobcom dvere aj na iné zahraničné trhy,” dodal Milan Lapšanský, generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu MPRV SR.

zdroj: MPRV SR, finstat.sk

Najnovšie video