Slováci z nich doslova šalejú. Nie sú to žiadne „chipsy”, tvrdia zakladatelia rodinnej firmy

  • Rodinná firma priniesla na náš trh zemiakové lupienky, ktoré si obľúbili ľudia po celom Slovensku
  • Ide pritom o produkt, ktorý by si na pultoch väčšiny supermarketov hľadal len márne
  • Krajči plus SK je slovenská obchodná firma, ktorá bola založená v roku 2015 pod českou materskou spoločnosťou a výrobu má v Česku, stoja však za ňou Slováci
Zdroj foto/Krajči
  • Rodinná firma priniesla na náš trh zemiakové lupienky, ktoré si obľúbili ľudia po celom Slovensku
  • Ide pritom o produkt, ktorý by si na pultoch väčšiny supermarketov hľadal len márne
  • Krajči plus SK je slovenská obchodná firma, ktorá bola založená v roku 2015 pod českou materskou spoločnosťou a výrobu má v Česku, stoja však za ňou Slováci

Počul si už o Cyrilových lupienkoch? Ide o produkt, ktorý sa stáva na Slovensku čoraz obľúbenejším. Tieto poctivé zemiakové lupienky má na svedomí skupina Slovákov, stojaca za spoločnosťou Krajči plus s.r.o. z Piešťan. Založená bola v roku 2015, kedy si rodina Jurnických povedala, že chce na náš trh priniesť kvalitné lupienky, vyrábané z celých zemiakov a nie rôznych zemiakových zmesí.

zdroj: Krajči
zdroj: Krajči

„Keď sa pozriete na zloženie našich výrobkov, zistíte, že to nie sú žiadne ‚chipsy’ vyrábané zo zemiakových zmesí. Ide o poctivé lupienky vyrábané z celých zemiakov. Vyberáme pritom tie najkvalitnejšie odrody aby sme zabezpečili plnú a lahodnú chuť. Tú oceňujú všetci naši zákazníci. Našu poctivosť pri výrobe lupienkov si však najviac pochvaľujú asi zákazníci, ktorí trpia rôznymi intoleranciami. Tým, že sú lupienky vyrábané z reálnych zemiakov, môžu si byť istí že na nich nečíhajú nástrahy v podobe múky či laktózy, čo pri iných slaných pochutinách nie je samozrejmosťou,“ vyjadril sa pre Startitup konateľ spoločnosti Krajči – Tibor Jurnický.

zdroj: Krajči

Horčicové priniesli ako prví na Slovensku 

Cyrilove lupienky sa však odlišujú aj samotnou príchuťou lupienkov. Ide najmä o cesnakové a horčicové. Tie už postupne začali vyrábať i iné spoločnosti, no na trh s horčicovou príchuťou prišla práve spoločnosť Krajčí ako prvá.

„Čo nás však veľmi teší je, že od viacerých zákazníkov máme spätnú väzbu, že tie naše horčicové sú jednoducho topka. Práve preto sme ich začali vyrábať i vo väčšom,180g balení. Na našich lupienkoch je zaujímavé i to, že síce je ich dostupnosť slabou stránkou, napriek tomu sú naše odpredaje viac menej porovnateľné s niektorými konkurentami, ktorých lupienky sú oveľa ľahšie dostupné a dajú sa nájsť i vo väčších supermarketoch,“ hovorí.

O obľúbenosti týchto lokálnych lupienkov svedčí i ocenenie „Voľba spotrebiteľov 2020“, ktoré nedávno získali.

zdroj: Krajči

Samostatnou kapitolou je výroba lupienkov. Prvým kľúčovým bodom pri ich výrobe je výber kvalitných odrôd zemiakov. Tie sa po dôkladnom očistení dostávajú na linku, na ktorej sú naporcované na tenké lupienky a dochutené jednotlivými príchuťami. Celý proces je ukončený testom kvality v laboratóriu. Výrobná linka je zatiaľ lokalizovaná na Morave, víziou je však vybudovať halu s výrobou i u nás na Slovensku.

zdroj: Krajči

„Zemiaky, ktoré používame na výrobu našich lupienkov hľadáme v prvom rade na lokálnych trhoch na Slovensku a Česku. Nakoľko však pestovatelia nevedia vždy úplne pokryť množstvo a kvalitu zemiakov, ktoré potrebujeme, dopĺňame zemiaky z iných európskych trhov ako je napr. Nemecko, Taliansko či Španielsko,“ objasňuje Jurnický.

Tržby spoločnosti Krajčí v minulom roku narástli narástli o 9 % na 1,016 milióna eur. Podľa tímu firmy to veľa napovedá o  obľúbenosti a kvalite jej produktov. Ľudia, ktorí Cyrilove lupienky raz ochutnajú sa k nim veľmi často znovu radi aj vrátia.  To sa potom odráža na neustálom navyšovaní odpredajov spoločnosti. 

zdroj: Krajči

„Veríme, že ak by sa nám podarilo dostať do väčšieho obchodného reťazcu, ktorí by zabezpečil pokrytie celého Slovenska, odpredaje by išli ešte rapídne hore. Náš produkt má už veľa svojich fanúšikov. Jedinou jeho chybou je, že sa nedá kúpiť v ktoromkoľvek supermarkete,“ konštatuje.

Koronakríza a lupienky 

Tak ako väčšinu biznisov v našej krajine, koronakríza zasiahla aj tento lupienkový biznis a citeľne sa ho dotkla.  

„Ovplyvnilo to naše odpredaje, nakoľko väčšina našich odberateľov musela pozastaviť svoju činnosť a tak sa jednoducho nepredávalo. Teraz sa začína všetko pomaly rozbiehať a objednávky nabiehajú v takých objemoch, že pomaly doháňame i stratu počas korony. Ak to pôjde takýmto tempom, nemal by byť odpredaj lupienkov počas tohto roka nižší ako počas minulého, ale práve naopak. Ľuďom naše lupienky jednoducho chýbali,“ hovorí konateľ spoločnosti.

zdroj: Krajči

Cyrilove lupienky môžeš aktuálne nájsť predovšetkým v lokálnych podnikoch, pohostinstvách, pekárňach či menších obchodoch s potravinami.

V Bratislave ich však zákazníci nájdu i v sietí potravín Délia. Do budúcnosti by sa tím spoločnosti chcel zamerať i na väčšie obchodné reťazce, aby tak zabezpečili dostupnosť prvotriednych lupienkov v rámci celého Slovenska. Ak sa však pozrieme na medziročný nárast odpredajov lupienkov, je vidno, že majú stále viac a viac fanúšikov. 

zdroj: Krajči

Pomerne nečakaným faktom je aj to, že Cyrilové lupienky nenájdeš na pultoch žaidneho veľkého supermarketu. Dôvod je však celkom jasný. 

„Pri vstupe do väčšieho reťazcu je totiž potrebné splniť najskôr viacero aspektov. Jedným z nich je dostatočná kapacita výroby na pokrytie výrazne vyššieho dopytu bez straty na kvalite produktu. Ďalšou je splnenie rôznych štandardov v podobe balenia produktu a jeho potrebnej prezentácie v regáloch supermarketov. Každý reťazec má svoje špecifiká. Vzhľadom na veľkosť našej spoločnosti bojujeme zatiaľ s týmito skutočnosťami,“ hovorí.

zdroj: Krajči

Cyrilové lupienky pritom nemajú nejaký zásadný problém s marketingom. Podľa vedenia spoločnosti, Slováci tieto lupienky poznajú, problém je len to, že nevedia, kde ich kúpiť, nakoľko sa s nimi stretli len na rôznych lokálnych podujatiach alebo jarmokoch. 

Aj preto by sa v budúcnosti Cyrilové lupienky chceli viac priblížiť zákazníkom a to aj vďaka ich zaradeniu do  ponuky niektorého z veľkých supermarketov. 

„Chceme zabezpečiť, aby si svoju obľúbené lupienky mohli ľudia bez problémov kúpiť kdekoľvek a kedykoľvek na ne budú mať chuť. Našou víziou je tiež vybudovanie haly a spustenie výroby lupienkov priamo na Slovensku,“ dodáva Tibor Jurnický.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá