Slovák Ondrej Tokár vyvíja hru, vďaka ktorej budeš môcť čarovať prútikom aj v uliciach Bratislavy

Linda Cebrová / 3. apríla 2017 / Startupy

zdroj: facebook.com/MagussWand

Maguss Wand pochádzajúci z dielne Ondreja Tokára, ktorý s tímom predstavuje prvú interaktívnu paličku fungujúcu na princípe podobnom laser tagu, pomocou ktorej sa bude dať čarovať podobným spôsobom ako v knihách či filmoch o Harrym Potterovi. Čarodejnícke duely teda už nebudú len v príbehoch.

Prútik Maguss Wand je vyrobený z veľmi odolného plastu, pričom jeho povrch je zaujímavo tvarovaný, a tak pripomína skutočný čarodejný prútik. Drevený vzhľad už len umocňuje celkový výsledok.

Vnútro ukrýva špeciálnu súčiastku, ktorá dokáže zaznamenávať pohyby, čiže pomocou Maguss Wand sa bude dať čarovať obyčajnými gestami. Prijímač v podobe odznaku, umiestnený napríklad na hrudi protivníka, zachytí digitálny signál, ktorý palička vyšle po správnom vykonaní konkrétneho kúzla a pošle ho mobilnej aplikácie, ktorá zaznamená všetky údaje.

Avšak na to, aby duelant kúzlo úspešne zoslal, bude sa musieť dôkladne naučiť daný pohyb. Ak svoju prípravu zanedbá a jeho gesto nebude zodpovedať danému kúzlu, nepodarí sa mu ho vyslať a súboj pravdepodobne prehrá. Zásahy protivníka bude hlásiť aplikácia na mobilnom telefóne zvukovým signálom. Tým pádom počas zápasu nebude potrebné držať smartfón v ruke.

V akej fáze je momentálne hra Maguss?

V súčasnosti je vonku Alpha verzia. Hýbe sa to pomalšie než som čakal, no za posledné 2 mesiace sme urobili viditeľný pokrok a myslím si, že sme na správnej ceste k dokončeniu vzrušujúcejšej a podmanivej hry do leta 2017.

foto:facebook.com/MagussWand

Ako sa vám podarilo vyvinúť funkčný prútik? Akú ste použili technológiu?

V tomto smere patrí všetka sláva nášmu kolegovi Brunovi z Portugalska. Ten sa postaral o takmer celý vývoj prútika. Prútik obsahuje nabíjateľnú batériu a plošný spoj alebo inakPCB“. Tento malý zázrak sníma pohyb hráča a posiela dáta cez Bluetooth do mobilu. V mobile algoritmus rozozná kúzlo, ktoré bolovyčarovanéa hotovo. Vďaka prútiku sa hráči môžu vžiť do role čarodeja a okúsiť kúzliť na vlastnej koži. Ide však o zaujímavý doplnok nie nevyhnutnosť. Hrá sa samozrejme hrať aj bez prútika. Stačí smartfón.

foto:facebook.com/MagussWand

Kto tvorí tvoj tím? Počula som, že nezamestnávaš Slovákov. Prečo?

Momentálne tím tvorí 6 ľudí plus niekoľko pocestných (freelancerov). Pochádzame z rôznych kútov sveta a Slovákov je nás niekoľko. Bol by som veľmi rád, ak by sa naše rady rozšíril o ďalších domácich, no žiaľbohu zatiaľ sa nám vhodného človeka nepodarilo nájsť. Keďže ľudí hľadám najmä prostredníctvom zahraničných portálov, aj to môže byť dôvodom prečo nás, Slovákov, nie je viac.

Myslíš si, že tvoje štúdium v zahraničí dopomohlo k vzniku hry Maguss? vedomosti, ktoré si dostal tam neporovnateľne s tými, ktoré sa učia študenti na Slovensku?

Nemyslím si, že práve štúdium bolo tým rozhodujúcim faktorom. Vedomosti, z ktorých doteraz čerpám pri vývoji Magussu, som nazbieral najmä pomimo. Slovenské vysoké školstvo som nikdy na vlastnú kožu nezažil, no z rozprávaní kamarátov som si vytvoril určitú predstavu. Dánsko je v tomto smere ďaleko napred. Vyučujúci vytvárajú príjemnú atmosféru, dôraz sa kladie na príklady a prax namiesto hrubých skrípt a povestné škola hrou funguje v praxi.

 

foto:facebook.com/MagussWand

Aké momentálne tvoje ciele a plány do budúcna?

Hrá je vo vývoji niečo cez 2 roky a najviac by potešilo, ak by sa nám podarilo naplniť očakávania všetkých našich fanúšikov čoskoro. Krátko po vydaní hry pre širokú verejnosť máme v pláne organizovať rôzne stretnutia, stmeliť komunitu a rozšíriť hru do celého sveta.

Čo by si poradil mladým ľuďom na Slovensku, ktorí sa chcú uberať technickým smeromOplatí sa začať študovať na Slovensku, prípadne budovať biznis?

Myslím si, že nezáleží na tom kde človek študuje. Najdôležitejšia je chtivosť, čas a dostatok peňazí na štart. To všetko štúdium v zahraničí ponúka a podporuje a aj práve preto je totam vonkuľahšie.

Pridať komentár (0)