Slovenka predstavila produkt, s ktorým do týždňa vypredala sklad. Mikroplasty a ochorenia u detí sú čoraz väčší problém

  • Z marketingovej pozície sa Margaréta pustila do vlastného biznisu
  • Slovákom priniesla produkt, z ktorého chce vybudovať lifestylový brand
  • Na produkty pre deti používa silikón – obchádza tak plast, ktorého výsledkom sú škodlivé mikroplasty
margaréta nui
Nui concept
  • Z marketingovej pozície sa Margaréta pustila do vlastného biznisu
  • Slovákom priniesla produkt, z ktorého chce vybudovať lifestylový brand
  • Na produkty pre deti používa silikón – obchádza tak plast, ktorého výsledkom sú škodlivé mikroplasty

Margaréta nechcela byť len niekoho zamestnancom. Chcela pracovať na vlastnej značke – dnes vlastní obľúbený e-shop Slovákov. 

„Človek je spokojný, keď má stabilitu, ktorú mu zamestnanie dáva. Podnikanie je však výzva a môžem si to robiť podľa vlastných pravidiel,“ vysvetľuje pre Startitup Margaréta Šándor, zakladateľka značky nui concept.

Vydala sa novým smerom: Napriek tomu, že dnes mnohí ľudia prichádzajú na trh primárne s technologickými produktmi, 26-ročná Slovenka stavila na unikátny produkt. Prerazila podnikaním so sortimentom určeným pre deti.

Inovuje totiž oblasť, v ktorej mnohé slovenské predajne zlyhávajú, a úspešne sa jej to darí. Jej značka nui concept je orientovaná primárne na detské pomôcky, ktoré označuje za praktické a funkčné, vďaka nevšednému využitiu silikónu.

Práve vďaka silikónu má Margaréta zaujímavú konkurenčnú výhodu – štandardne totiž deti používajú kovové alebo plastové príbory. Kovové (nerez či hliník) však môžu poškodiť zuby, plastové zas tvoria kvantum odpadu. Aké má šikovná Slovenka plány do budúcnosti?

IMG-20221126-WA0009_v2
zdroj: nui concept - Margaréta inovuje oblasť, v ktorej mnohé slovenské predajne zlyhávajú, a úspešne sa jej to darí.

Od marketingu k vlastnému biznisu

Podnikateľka si pred vstupom do biznisu dôsledne zmapovala trh. Po pozornom preskúmaní trhu a cieľových skupín z marketérskych skúsenosti zistila, že najvhodnejšou skupinou pre podnikanie v súčasnej dobe sú mamičky a majitelia psov. „Práve mamičky deťom doprajú nemožné – a toto na trhu bude fungovať dlhodobo,“ smeje sa. 

26-ročná Margaréta však hľadala niečo, čo si nevyžadovalo kapitál v rádoch desaťtisícov eur. „Začala som predávať základné produkty, ktoré ľudia bežne využívajú – a to príbor, misky, taniere v minimalistickom a čistom dizajne.“ Na rozdiel od technologického produktu s úzkou cieľovou skupinou tak inovuje zastaralé produkty, s ktorými sa dnes stretáva každá mladá rodina.

nui concept
zdroj: nui concept - nui concept prináša funkčné, praktické veci na detské stolovanie či hru.

Moderný a minimalistický dizajn

Margaréta na Slovensko priniesla lifestylový brand s názvom nui concept. Sortiment v podobe detského stolovania či hry je funkčný a praktický – v ponuke má napríklad príbory, misky, podbradníky či celé sady. Vytvorili sme ho, aby sa deti učili hravou formou, vlastným tempom a im prirodzeným spôsobom.“

„Vždy som si potrpela na minimalizmus a nadčasový štýl.“ To nechýba ani pri jej produktoch, ktoré sú známe jednoduchým, no sofistikovaným dizajnom. Aj vďaka tomu sú užitočné i na cestovanie a vďaka silikónovému materiálu sú pre deti bezpečné. 

„Aby sme zachovali zelenšiu planétu, všetky naše kúsky vyrábame zo silikónu. Ten má praktické vlastnosti plastov, no je výrazne šetrnejší k životnému prostrediu a má dlhšiu životnosť. Je mimoriadne odolný, flexibilný a recyklovateľný.“

nui concept misky
zdroj: nui concept - nui concept predstavuje produkty, ktoré sú bezpečné na používanie a sú vyrobené z kvalitných materiálov za kontrolovaných a bezpečných podmienok.

Margaréta svojím konceptom poukazuje na alternatívu k plastovým či jednorazovým produktom. Podľa jej slov je kvalitný silikón v porovnaní s plastom odolnejší.

Pri používaní neuvoľňuje ani škodlivé chemikálie, čo pri plaste neplatí, najmä ak sa plast dostane do kontaktu s vyššími teplotami – dobre známa je aj diskusia o škodlivosti mikroplastov. Podnikateľka vníma ako najväčšiu výhodu silikónu to, že pri správnom používaní vydrží roky.

Ako dnes uspieť na trhu pre deti?

Rodičia podľa Margaréty poväčšine vyberajú pre svoje deti to najlepšie – zavážia tak napríklad certifikáty. „Značka nui concept je v súlade s Baby Led Weaning. Je to jeden z najnovších trendov v oblasti produktov pre deti.“ V praxi ide o metódu, ktorá rešpektuje voľbu dieťaťa.

Samo sa napríklad rozhodne, ktorú časť jedla na tanieri práve zvolí, koľko ho zje a či ho vôbec ochutná. Dizajn tak nie je zväzujúci a podporuje autonómiu dieťaťa. Produkty podporujú vývoj dieťaťa a rôzne tvary a spôsoby úchopu rozvíjajú nielen hravosť detí, ale aj ich jemnú motoriku.

Certifikované produkty →

nui
zdroj: nui concept - Produkty vyzdvihujú detskú nevinnosť, prinášajú nadčasový dizajn a rešpektujú životný štýl moderných rodín, tvrdí Margaréta.

Budovať chce dlhodobú hodnotu

Podľa Margaréty nie sú takéto funkčné sady pre deti na Slovensku ešte naplno rozbehnuté – aj napriek tomu predala na e-shope už stovky produktov. Jej snahou nie je vytvoriť obyčajný sortiment pre deti, ale vybudovať lifestylový brand. 

Medzi najobľúbenejšie produkty patrí set v béžovej farbe. Osem základných produktov však plánuje rozšíriť o nové limitované kolekcie. Miesto rýchleho otáčania inventáru tak plánuje investovať čas a energiu do budovania silnej lifestylovej značky – po vzore módnych domov. 

Napríklad na Valentína to budú srdiečkové taniere – a nie medvedíkové, aké človek nájde v každom obchode. Budeme obmieňať dizajn a vytvárať lifestylové veci. Plánujem tiež expandovať k našim českým susedom.“

Na začiatku pomohli influenceri: Za efektívny marketing považuje majiteľka značky nui concept aj influencerov. „Získala som vďaka nim veľa followerov, produktov sa ale predalo málo – treba si preto dobre zadefinovať v úvode, čo je cieľom komunikácie,“ radí šikovná podnikateľka.

Podľa marketérky sú v dobe sociálnych sietí influenceri nesmierne dôležití pri budovaní brandu a povedomia o značke.

„Napríklad taký Modrý koník nie je vždy cesta. Ak sa chce nová značka na trhu etablovať a nemá ešte vybudované meno, tak musí tlačiť na reklamu,“ konštatuje Margaréta.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa neutral useful items (@nuiconcept.eu)

Veľké firmy zažívajú ťažké časy, Slováci míňajú peniaze v malých e-shopoch

Slováci v posledných rokoch míňajú čoraz viac peňazí v menších online obchodoch. Veľké e-commerce spoločnosti zaznamenávajú v tomto roku prepady alebo stagnáciu, naznačujú to dáta zo spoločnosti Shoptet. 

Podľa prieskumu výhodou menších e-shopov je, že sa dokážu rýchlejšie prispôsobiť aktuálnemu stavu na trhu. 

V prospech malých e-shopov môže tiež hrať aj samotné zameranie. Často ide o úzkoprofilový sortiment, v ktorom ľuďom ponúkajú tovar, ktorý nepredáva nikto iný.

Rovnako to je aj v prípade nui concept. Tým, že sa slovenský e-shop konkrétne zameriava na kvalitné silikónové produkty pre deti, dokáže svojim zákazníkom v danej oblasti poskytnúť kvalitné poradenstvo. 

„Spokojní zákazníci sú k takýmto obchodom lojálni, a teda je firma odolná aj voči turbulenciám na trhu,“ teší sa Margaréta, ktorá stojí za celým produktom.

IMG_7028
zdroj: nui concept - Podľa Margaréty je tento biznis na Slovensku ešte v plienkach. Napriek tomu predala na e-shope len za pár mesiacov stovky produktov.

Slovákom ide o kvalitu

Výnimkou pri nákupe v online obchode nie sú ani vianočné darčeky. Takmer každý piaty Slovák nakupujúci na internete hľadá darčeky priebežne počas celého roka. V porovnaní s minulým rokom sa tento počet zvýšil o 40 %.

Pri ich kúpe však ide Slovákom najmä o kvalitu. Zo štatistík nákupného poradcu Heureka vyplýva, že až 72 % opýtaných Slovákov pri výbere darčekov pozerá najskôr na kvalitu. 

„Trendom sa u Slovákov stávajú praktické darčeky a pri ich kúpe nám ide najmä o kvalitu. Aj preto nui concept dbá na funkčnosť a užitočnosť svojich produktov,“ konštatuje šikovná Slovenka.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá