Slovenská pošta odmieta obvinenia Progresívneho Slovenska: „Nezatvárame stovky pobočiek“

  • Slovenská pošta odmieta, že ruší stovky pôšt
  • Zatvorí 55 prevádzok
  • Opozícia však varuje pred dopadmi na služby, najmä v menších obciach
Slovenská pošta
  • Slovenská pošta odmieta, že ruší stovky pôšt
  • Zatvorí 55 prevádzok
  • Opozícia však varuje pred dopadmi na služby, najmä v menších obciach
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Slovenská pošta sa ohradila voči tvrdeniam opozičného hnutia Progresívne Slovensko (PS), ktoré varovalo pred masívnym rušením pobočiek naprieč Slovenskom. Podľa PS môže ísť až o stovky poštových prevádzok, informovala TASR.

Štátna firma však tieto informácie označila za zavádzajúce a tvrdí, že počet rušených pôšt je presne definovaný a konečný.

Zo stanoviska Slovenskej pošty vyplýva, že plánuje ukončiť prevádzku 26 pobočiek v krajských mestách a 29 v okresných, čo predstavuje celkovo 55 pracovísk.

Chyby v číslach

Progresívne Slovensko v stredu upozornilo, že už v auguste má začať prvá fáza rušenia pobočiek. Dotknúť sa má všetkých krajských miest, kde sa má zatvoriť 26 pôšt. Poslanec PS Marek Lackovič uviedol, že ďalšie vlny majú nasledovať v okresných mestách a obciach. Celkovo tak môže byť podľa neho ohrozených až niekoľko stoviek pobočiek.

Slovenská pošta sa však vyjadrila, že zoznam, ktorý poskytla PS na základe zákona o slobodnom prístupe k informáciám, nepredstavuje zoznam určených na zrušenie, ale ide o zoznam stratových prevádzok a presunov do nástupníckych pobočiek. Stratových kontaktných miest je podľa pošty 1097, no rušiť sa má len ich zlomok.

Na poštu už Slováci nechodia

Lackovič zároveň upozornil na dopad týchto krokov pre ľudí na vidieku a v menších mestách, kde sú poštové služby často jediným kontaktom s verejnou správou. Vyjadril sa , že ak štát zatvorí pobočky, ľudia budú musieť cestovať aj desiatky kilometrov, aby zaplatili účty, poslali listy alebo vyzdvihli zásielku. Slovenská pošta sa v stanovisku ohradila, že jej služby sú dostupné aj v takmer 2 000 obciach, ktoré poštu nikdy nemali.

„Ich občania sú odjakživa odkázaní na dochádzanie na kamennú pobočku. Práve ich klesajúca návštevnosť je dôkazom toho, že poštové služby si dnes verejnosť častejšie vybavuje u doručovateľa, cez kuriérov Slovenskej pošty, alternatívne poštové body – BalíkoBOXy, PoštaPOINTy a v mobilnej aplikácii.“

Odborník PS na dopravu Martin Pekár poukazál na potrebu riešiť situáciu systémovo. Za správne považuje investície do balíkoboxov, digitalizácie a modernizovaných klientskych centier, ktoré by dokázali poskytovať širšiu škálu služieb s lepšou dostupnosťou a komfortom pre obyvateľov aj podnikateľov.

Slovenská pošta už v júni avizovala štart procesu transformácie, ktorý potrvá do roku 2028. V rámci neho plánuje optimalizáciu siete, jednotné otváracie hodiny, presun časti pôšt do nákupných centier, modernizáciu technológií a rozšírenie služieb vrátane vylepšenej mobilnej aplikácie.

Čítaj viac z kategórie: Politika

Zdroje: TASR, Slovenská pošta

Najnovšie videá

Trendové videá