Slovenská pošta zbaví ľudí nekonečného čakania. S jej novinkou budeš vybavený za okamih

  • Slovenská pošta spúšťa novinku
  • Podanie zásielky bude oveľa jednoduchšie a kratšie
Slovenská pošta
Ilustračný obrázok, TASR/Andrej Galica
  • Slovenská pošta spúšťa novinku
  • Podanie zásielky bude oveľa jednoduchšie a kratšie

Slovenská pošta začína v týchto dňoch testovať podávanie zásielok cez samoobslužný terminál. Poštárom by tak mala ubudnúť práca a ľudia by viac nemuseli čakať dlho v rade. 

Ako uvádza portál Správy RTVS, prvý terminál majú otestovať počas najbližších dní v bratislavskej Petržalke. 

Samoobsluha

Slovenská pošta iba nedávno zrušila v Petržalke až dve zo siedmich pobočiek. Aj napriek tomu, že obyvatelia spísali petíciu, ich zatvoreniu nijako nezabránili. Práve v Petržalke preto spúšťa Slovenská pošta svoj prvý samoobslužný terminál.

„Klient príde na poštu so zabalenou zásielkou, položí to na kiosk, cez dotykovú obrazovku si navolí adresné údaje a zvolí si spôsob doručenia. Taktiež navolí doplnkové služby, kiosk zásielku odváži a vytlačí štítok. Ten sa nalepí na zásielku a následne môže klient túto zásielku podať pri špeciálnom okienku,“ priblížila hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.

„Samoobslužný kiosk momentálne slúži primárne iba na podaj zásielok do troch kilogramov, ale v budúcnosti sú vyhliadky, aby bolo možné platiť aj napríklad SIPO alebo poštové poukazy,“ ozrejmila IT analytička Plaut Slovensko Adriána Kačmárová.

Zlepšovanie služieb

Týmto spôsobom chce Slovenská pošta modernizovať a digitalizovať svoje služby, ktoré by mali uľahčiť prácu nielen jej samotným zamestnancom, ale predovšetkým jej klientom.

Svoje služby vylepšuje Slovenská pošta aj inak. „Na mestských poštách sme zaviedli balíkovne, kde si zákazníci prioritne vyzdvihujú len balíky. Takže nemusia čakať v rade s ostatnými klientmi, ale majú tu prioritnú balíkovňu, kde je teda len výdaj balíkov,“ uviedla Dorčáková.

Počas roka tiež plánuje Slovenská pošta nakúpiť pre poštárov ďalších tristo elektrobicyklov.

Riešenie pre ľudí

Kamenné pobočky štátnej spoločnosti Slovenská pošta, a. s., by sa okrem toho nemali ďalej rušiť bez zabezpečenia poštových služieb v danej obci alebo meste. Štátny tajomník Ministerstva dopravy SR Jaroslav Kmeť (nom. Sme rodina) o tom informoval s tým, že sa bude o to zasadzovať.

„Viem, že je to možné iba prostredníctvom konštruktívneho dialógu medzi vedením Slovenskej pošty a samosprávou. Poskytovanie poštových služieb nemôže byť len o číslach. Musí byť o ľuďoch a pre ľudí,“ uviedol na sociálnej sieti Kmeť.

Žena s balíkom
zdroj: TASR/Radovan Stoklasa

Zároveň potvrdil, že pobočky Slovenskej pošty v Poprade a v Spišskej Novej Vsi, ktoré chcela Slovenská pošta tiež zrušiť, sa nateraz nebudú zatvárať. Dohodli sa na tom na stretnutiach s primátormi oboch miest Antonom Dankom a Pavlom Bečarikom, na ktorých sa zúčastnili aj generálny riaditeľ Slovenskej pošty Ľubomír Mindek a členka predstavenstva Irena Kyrinovičová.

„V prípade popradských pôšt nedôjde k uzatvoreniu dvoch pobočiek dovtedy, pokiaľ mesto nenájde v spolupráci so Slovenskou poštou zabezpečenie poštových služieb pre obyvateľov,“ priblížil Kmeť.

V Spišskej Novej Vsi je podľa neho dočasne uzatvorená pobočka pošty najmä z personálnych dôvodov. „Ale aj v prípade tejto pošty platí, že až do konečného vzájomne odsúhlaseného zabezpečenia poštových služieb bude táto pošta opätovne zapojená do poštovej siete. A to v dohľadnom čase,“ poznamenal Kmeť.

Ako dodal, primátori si uvedomujú aj pozíciu Slovenskej pošty, ktorá musí rovnako znižovať náklady, a spoločne budú hľadať riešenia v prospech ľudí.

Poštoví partneri

Štátny tajomník nedávno zdôvodňoval zatváranie poštových pobočiek tým, že medziročné znižovanie ich návštevnosti, zvýšenie cien energií a prevádzkových nákladov núti vedenie Slovenskej pošty k zatvoreniu pre neefektívnosť niektoré z pobočiek.

O uzavretí dvoch pôšt v Považskej Bystrici na sídliskách Lány a Rozkvet rozhodlo predošlé vedenie Slovenskej pošty a o ich vyradení zo siete rozhodol aj Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. Od 1. februára sa tak v meste zmenil spôsob poskytovania poštových služieb, na oboch sídliskách sa podľa Kmeťa pokúsia nájsť tzv. poštových partnerov plus.

„Ide o formu poskytovania poštových služieb verejnosti, ktorú Slovenská pošta prevádzkuje v spolupráci so zmluvnými partnermi. Z pohľadu zákazníka ide o poskytovanie najčastejších služieb,“ podotkol s tým, že za služby získa zmluvný partner províziu.

Zdroje: Správy RTVS, Slovenská pošta, SITA

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá