Slovenské jogurty mieria do sveta, získali státisícovú investíciu

  • Tradičná rodinná firma Malý gazda z Prešova získala polmiliónovú investíciu a rozširuje výrobu
  • Firma, ktorá svoju výrobu začínala na dedine pri svojom dome, dnes denne vyrobí 4000 jogurtov a zásobuje nimi pulty reťazcov na Slovensku a Maďarsku
Malý gazda
Malý gazda
  • Tradičná rodinná firma Malý gazda z Prešova získala polmiliónovú investíciu a rozširuje výrobu
  • Firma, ktorá svoju výrobu začínala na dedine pri svojom dome, dnes denne vyrobí 4000 jogurtov a zásobuje nimi pulty reťazcov na Slovensku a Maďarsku

Investícia vo výške 550 tisíc eur, ktorú získala na platforme Crowdberry, jej umožní zdvojnásobiť výrobnú kapacitu a expandovať s novými produktmi na ďalšie trhy.

Vstup nových investorov do spoločnosti prináša zároveň cenné skúsenosti z podnikania v potravinárstve. Tie majú firme pomôcť s nastavením procesov a infraštruktúry pre medzinárodnú expanziu a s uvedením nových produktov na trh.

Predali milióny jogurtov

Spotreba kyslomliečnych výrobkov a v tom i tých, ktoré sa pripravujú tradičnými receptúrami, v Európe narastá. Každý Európan priemerne spotrebuje takmer 19 kg jogurtu ročne. Najviac jogurtom pritom holdujú Francúzi (21 kg) a najmenej Poliaci s 8 kg na obyvateľa, no s najvyšším ročným prírastkom spotreby.

Na Slovensku je to ročne v priemere 17,3 kg kyslomliečnych produktov na osobu, pričom až 12 kg z tohoto množstva tvoria jogurty. 

Podľa trhového prieskumu agentúry MI je súčasný objem EÚ trhu s jogurtmi približne na úrovni 30 mld. eur. V najbližších dvoch rokoch by mal podľa agentúry rásť tempom 3-4% za rok, pričom podiel prémiového segmentu na tomto objeme má stúpajúcu tendenciu.

Do tejto kategórie patria aj jogurty Malý gazda z čerstvého kravského mlieka od lokálnych dodávateľov, zrejúce a balené výlučne do skla.

Trend a zvyšujúci sa dopyt po kvalitných tradičných výrobkoch otvára príležitosť jogurtom Malý Gazda presadiť sa aj na ďalších trhoch EÚ. Prvým, na ktorý v roku 2020 firma vstúpi, bude Česká republika.

zdroj: Malý gazda

Na trh prídu nové dezerty

„Prílev kapitálu a investorov z platformy Crowdberry spolu s ich dlhoročnými skúsenosťami v podnikaní, najmä v potravinárstve, nám umožňuje ďalej rásť a pripravovať sa na medzinárodnú expanziu,“ hovorí Zuzana Ševcová, zakladateľka Malého Gazdu.

Ako ďalej dodáva, to samozrejme zahŕňa aj nastavenie procesov firmy a jej celkovú transformáciu z malej lokálnej mliekarne, na rodinnú firmu medzinárodnej úrovne. V súčasnosti sú ich jogurty na pultoch slovenských a maďarských predajní.

„Len za minulý rok sme vyrobili cca. 1,2 mil. kusov. Investícia nám už umožnila na trh uviesť nové prémiové dezerty a produktový rad pre deti, rozšíriť priestory a implementovať aj novú výrobnú linku. Vďaka nej môžeme zdvojnásobiť výrobnú kapacitu a vstúpiť na nové trhy,“ podčiarkuje Z. Ševcová.

Daniel Gašpar zo spoločnosti Crowdberry uvádza, že spoločnosť Malý Gazda do investičnej ponuky platformy vybrali ako firmu s kvalitným produktom, úspešne overenú na slovenskom a maďarskom trhu, ktorá odpovedá na rastúci trend zdravej výživy.

„Predstavuje typický príklad malej rodinnej firmy, ktorá so získaným kapitálom, s inováciami a profesionalizáciou interných procesov môže naštartovať významný rast. Pridaná hodnota tak spočíva nielen v lepšej ziskovosti, ktorú Malý gazda za tento rok významne navýšil, ale aj v organickom raste tržieb, očakávaný z novo-uvedených ale aj pôvodných produktov. Práve preto rezonovala u našich registrovaných investorov. Zaujal ich potenciál rodinnej firmy replikovať slovenský úspech v regionálnom meradle,“ zdôrazňuje D. Gašpar.

Malý Gazda hospodáril v roku 2018 podľa Finstatu s tržbami takmer 600-tisíc eur a so ziskom 3300 eur.

Zdroje: Tlačová, správa, Finstat.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá