Slovenské Staffino získalo globálneho klienta. Do konca roka chce získať ďalšieho a hľadá posily

  • Slovenský startup získal veľkého klienta, ktorý má pobočky po celom svete
Staffino
Staffino
  • Slovenský startup získal veľkého klienta, ktorý má pobočky po celom svete

Za projektom Staffino stojí Tomáš Rosputinský, ktorý v spoločnosti vystupuje ako co-founder a CEO. Nezávislý hodnotiaci systém sa začal rodiť v roku 2013 a ako firma funguje od roku 2014. Startupu, ktorý ľuďom dáva možnosť nezávisle hodnotiť služby, sa podarilo získať ďalšieho veľkého hráča – spoločnosť Jysk.

Ako by ste zhodnotili cestu, ktorou Staffino doteraz prešlo?

Bola a stále to je hrboľatá cesta. Neustále zlepšovanie riešenia, hľadanie nových zákazníkov. Nie je tajomstvom, že donedávna sme boli SK-CZ firma, ktorá mala pár zahraničných lastovičiek s klientmi z UK, Rumunska, Maďarska či Turecka.

Ciele na tento rok sú dva – postaviť ďalšiu krajinu s pevným a pravidelným revenue streamom. Kandidátov máme niekoľko, je to najmň UK a Maďarsko. Druhý cieľ na rok 2019 sa nám už naplniť podarilo, a to získať klienta na európskej úrovni. Sme radi, že s víťazstvom JYSK je to hneď klient globálny. Ale nezaspávame. Posúvame cieľ ďalej, do konca roka chceme mať ďalšieho globálneho klienta.

Získali ste klienta JYSK, ako sa vám to podarilo?

Bola to jazda, ktorá potvrdzuje, že netreba podceňovať žiadny malý pilot. A potvrdzuje to, že aj z takej malej krajiny ako je Slovensko, sa riešenie vie dostať nielen do centrály, ale priamo do celého sveta. Vyhodnotenie dvojmesačného pilotu na Slovensku si do Prahy prišiel osobne pozrieť aj Global Sales Director JYSK.

Tam padlo rozhodnutie jemne upraviť riešenie a odpilotovať ho ešte raz a pridať aj novú krajinu Chorvátsko. To sa udialo v marci a apríli. Po ďalšom vyhodnotení prišla oficiálna ponuka navrhnúť projekt na globálnej úrovni. Kopli sme do vrtule a pripravili sme ponuku. Nasledovala séria video konferencií s HQ teamom. Finálny meeting sa udial v centrále v Dánsku, kde pozvali na jeden deň troch finálnych dodávateľov.

Staffino
zdroj: Staffino

Ako prebiehali rokovania o globálnom kontrakte?

Meetingy boli ťažké, očividne má JYSK veľa skúseností pri jednaní na globálnej úrovni. Pozvaní boli okrem nás ďalší dvaja dodávatelia. Nevideli sme sa, vedeli sme však, že tam sú. Rokovanie začalo o 9.00 hod. ráno, výberový tím rokoval každú hodinu s iným tímom. Po úvodnej prezentácii sme dostali otázky a rôzne „challenges“.

Kým my sme pracovali na zadaniach, výberový tím rokoval s druhými dodávateľmi. Takto sme v priebehu dňa absolvovali asi štyri „vypočúvania“. Asi o tretej popoludní sme videli skupinku smutných ľudí prejsť popod naše okná. Tušili sme, že to už bude jeden z našich konkurentov. Následne pred štvrtou popoludní do zasadačky vošiel výberový tím a oznámil nám správu o našom víťazstve. Bol to neskutočný pocit.

Prečo si vybrali práve slovenské riešenie Staffino?

Prekvapilo nás, ako operatívne funguje JYSK. Pri svojej veľkosti stále operujú ako flexibilná rodinná firma. Určite pomohla aj podpora skvelých manažérov zo Slovenska a Chorvátska. Verím, že sme si ich získlali našou flexibilitou, servisom, energiou, kvalitou riešenia a odhodlaním. Boli sme úprimní. Vedeli sme, že naša veľkosť (alebo skôr malosť) môže byť problém pre globálneho klienta. Preto sme to povedali nahlas a dopredu. Sme malí, ale dáme vám servis, akí vám veľkí nedajú. Povedali sme im, dajte nám šancu teraz. Lebo keď budeme svetoví, naše ceny budú inde. Aj preto sme museli garantovať „lock“ cien na 5 rokov. Neustále sa JYSKU snažíme dodávať nadštandardný produkt a servis.

V koľkých krajinách bude Staffino dostupné resp. bude pôsobiť?

JYSK operuje v dvoch základných jednotkách JYSK Nordic a Dänisches Bettenlager. Obe majú zhruba 1500 obchododných jednotiek, dokopy teda asi 3000. Ťažko však hľadať logiku v týchto dvoch jednotkách, delenie je výsledkom rastu obchodných zastúpení.

Napríklad JYSK Nordic, kam patrí napríklad aj Slovensko, združuje 20 krajín, medzi inými aj Čínu, Grécko či Rumunsko. Základom druhej jednotky, kde je len 7 krajín, je Nemecko s asi 1 000 obchodmi. Okrem toho ešte existuje separátna jednotka franchise obchodov, ktoré ich v 25 krajínách združujú len 160.

Staffino
zdroj: Staffino

Aké sú vaše ďalšie plány?

Momentálne už testujeme „rollout“ procesy. Budúci týžden sa spustia prvé obchody v Dánsku. O mesiac by sa malo pripojiť celé Dánsko so 100 obchodmi a celé Česko a Slovensko so 130 obchodmi. Potom by sa mali každý mesiac  pripájať celé krajiny. Predstava a „rollout“ plán hovorí, že do konca roka by sme chceli mať Staffino vyrollované v celom nordic regióne, teda na 1500 obchodoch.

Koľko takýchto veľkých hráčov máte v portfóliu?

JYSK je s 3000 obchodmi v 53 krajinách našim najväčším klientom. Už teraz však pracujeme na ďalších medzinárodných spoluprácach. Po úspešnej spolupráci so slovenským Slovnaftom, prebralo riešenie Staffino aj Maďarsko, kde zhodou okolností dnes vyhodnocujeme prvé mesiace. Zdá sa, že so spoluprácou sú spokojní a diskutujeme už pripojenie aj tretej krajiny Rumunsko.

Jednáte ešte s niekým podobne veľkým ako je JYSK?

Podobné diskusie vedieme aj s energetickým gigantom E.ON, kde sme upútali našimi výsledkami priamo centrálu. Tá nás oslovila s návrhom pripraviť projekt pre globálne spustenie, na ktorom pracujeme. Z nových obchodov sa opatí spomenúť aj projekt IQOS od spoločnosti Philip Morris, kde sme okamžite po uvedení dosiahli famózne výsledky a upútali pozornosť ďalších krajín. Veríme, že v najbližších mesiacoch sa nám podarí riešenie dostať aj do ďalších krajín.

 

Staffino zároveň hľadá novú posilu do tímu.Ak máš záujemprihlás sa na www.salesakwanted.sk

 

Najnovšie video