Slovenskému Clubhouse nekraľuje Plačková ani Rytmus. Na úplnom vrchole je známy rapper

  • Clubhouse je novou aplikáciou, ktorá vznikla už v máji 2020 v New Yorku
  • Na Slovensko sa dostala až v januári 2021
  • Na unikátnej appke nenájdeš žiadne statusy, videá, fotografie ani komentáre
Zuzana Plačková, Rytmus
TASR/Jakub Kotian, IG/queen.plackova
  • Clubhouse je novou aplikáciou, ktorá vznikla už v máji 2020 v New Yorku
  • Na Slovensko sa dostala až v januári 2021
  • Na unikátnej appke nenájdeš žiadne statusy, videá, fotografie ani komentáre

Aj napriek tomu, že je Clubhouse stále v testovacej verzii, teší sa obrovskej popularite. Apka používateľom umožňuje rozprávať, rozvíjať nápady, prehlbovať priateľstvá a spoznávať zaujímavých ľudí po celom svete. Pozor, ak sa chceš do nej dostať, potrebuješ dve veci. Prvou je iPhone a druhou pozvánka, ktorú ti môže poslať iný aktívny užívateľ. 

Vďaka apke máš možnosť počúvať live podcasty, do ktorých sa môžeš často zapojiť. „Najlepší tvorcovia sú ľudia, ktorí priťahujú publikum, nielen pre svoje tituly a úspechy, ale aj preto, že poslucháči chcú tráviť čas počúvaním ich myšlienok a možnosťou zamyslieť sa nad nimi,“ uviedol Josh Constine, ktorý je súčasťou pilotného programu pre The New York Times.

clubhouse
zdroj: Unsplash/Willam Krause

Jednotkou nie je Plačková

Clubhouse sa v posledných dňoch na Slovensku šíri rýchlosťou svetla. Nájdeš na ňom viacerých politikov, novinárov, slovenských DJ-ov a raperov a aj známe instagramové tváre. Mocné dáta nedávno zverejnili tabuľku desiatich Slovákov, ktorí majú na appke najviac sledovateľov. Umiestnili sa v nej raperi, novinári, komici, youtuberi a podcasteri. 

Mocné dáta vytvorili aj grafiku záujmov Slovákov. Vo veľkej miere sa zaujímame o marketing, umenie a dizajn. 7 % zaregistrovaných Slovákov vyhľadáva podcasty týkajúce sa IT a technológií, vzdelávania a životného štýlu. Približne 5 % sa zaujíma o gastronómiu, žurnalistiku, médiá a manažment. Zaujímavosťou je, že o politiku sa zaujíma len 2,1 % a o šport rovné 3 %. 

zdroj: Screenshot/Mocnedata.sk

Bez integrácie

Clubhouse si dokážeš prepojiť aj s inými sociálnymi sieťami – Instagramom a Twitterom. Mocné dáta sa pozreli aj na to, či Slováci túto možnosť využívajú. Takmer 55 % Slovákov možnosť prepojenia nevyužilo. Svoj profil si s Instagramom prepojilo iba 28,4 % užívateľov a s Twitterom len 5,2 %.

Počul si už o aplikácii Clubhouse?

Budovanie si vlastnej komunity však nezávisí od tvojich ďalších profilov na iných sociálnych sieťach. Ako sme vyššie spomínali, na dokončenie registrácie potrebuješ pozvánku. Po registrácii dostaneš možnosť odoslať 2 pozvánky. Každý ďalší človek dostane taktiež dve pozvánky.

Osoby, ktorým si poslal pozvánku, ťa začnú sledovať, no ich ľudia ťa už sledovať nemusia. Tak sa tvorba tvojej komunity spomalí. Po niekoľkých dňoch však dostaneš ďalšie pozvánky, takže tvoja komunita podskočí. Nízky počet followerov je spôsobený aj tým, že čerství užívatelia apky majú „strach“ založiť si room a rozprávať.

Zdroje: NY Times, Mocné dáta

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech