Slovensko dostane novú cyklotrasu za takmer 2 milióny eur 

  • Budovanie nových cyklistických trás v mestách sa často stretáva s veľkými prekážkami
  • Ak nerátame vysoké finančné náklady na ich vybudovanie, samostatnou kapitolou je majetkové vysporiadanie pozemkov pod budúcou cyklotrasou
  • Tieto problémy sa najnovšie podarilo vyriešiť mestu Martin, no aj Banskej Bystrici
zdroj: TASR - Radovan Stoklasa
  • Budovanie nových cyklistických trás v mestách sa často stretáva s veľkými prekážkami
  • Ak nerátame vysoké finančné náklady na ich vybudovanie, samostatnou kapitolou je majetkové vysporiadanie pozemkov pod budúcou cyklotrasou
  • Tieto problémy sa najnovšie podarilo vyriešiť mestu Martin, no aj Banskej Bystrici

Cyklotrasu medzi Martinom a Vrútkami dokončia počas nasledujúcich 17 mesiacov, pričom celkový rozpočet projektu je 1,93 milióna eur, informovalo o tom mesto Martin.

„Som naozaj rád, že aj napriek počiatočným problémom, dlhému verejnému obstarávaniu a podrobným kontrolám tu stojíme a odovzdávame stavenisko jednej z najočakávanejších stavieb v našom meste. Na projekt je uvoľnený grant 1,8 milióna eur, s päťpercentným spolufinancovaním mesta Martin, čo je necelých 100 000 eur. Myslím si, že pre Martinčanov to je veľmi dobrá investícia,“ informuje primátor mesta v tlačovej správe.

zdroj: TASR – František Iván

Primátor Vrútok Branislav Zacharides pripomenul, že výstavba cyklotrasy sa začala po viac ako dekáde rokovaní a príprav.

Cyklisti, ale aj ostatní účastníci cestnej premávky, nás opakovane upozorňujú na veľmi nebezpečné úseky medzi Vrútkami a Martinom. Tým pádom je aj mobilita na bicykloch veľmi obmedzená. Martinčania pritom potrebujú cestovať do Vrútok, napríklad na železničnú stanicu. A Vrútočania do Martina – do škôl, do nemocnice, za službami. Cyklotrasa vytvára alternatívu pre všetkých, ktorí nevyhnutne nepreferujú automobil a dokážu si sadnúť aj na bicykel,“ podotkol pre TASR primátor Vrútok.

zdroj: Mesto Martin

Momentálne je spustená výstavba trasy v dĺžke takmer 3 kilometre. Spĺňať bude stanovené normy, čiže bude obojsmerná a široká 2,15 metra až tri metre a jej povrch bude asfaltobetón. Pozdĺž trasy bude umiestnených päť cyklistických odpočívadiel a súčasťou oddychových zón budú aj stojany na bicykle. Z pohľadu prírody má byť podľa mesta rešpektovaný minimálny zásah do zelene a životného prostredia.

Cyklotrasy sa dočkali aj Banskobystričania 

Mesto Banská Bystrica sa dlhodobo usiluje zlepšovať podmienky pre cyklistov v meste. Prvým krokom bolo vyčlenenie finančných prostriedkov vo výške 360-tisíc eur z rozpočtu ešte v roku 2016. Po zdĺhavých procesoch si mesto konečne môže povedať, že dlhoočakávaná cyklotrasa Hušták – Podlavice je realitou. Celková cena za stavebné práce, stavebný dozor a nákup pozemkov predstavuje viac ako 765-tisíc eur, pričom cyklotrasa je dlhá 2 kilometre.

zdroj: Mesto Banská Bystrica

„Prvá banskobystrická cyklotrasa vytvorila výborné podmienky pre obyvateľov Podlavíc a časti Fončordy na každodenné využívanie bicykla ako plnohodnotného dopravného prostriedku. Veríme, že kvalitný povrch, bezpečnosť či osvetlenie budú pre obyvateľov dobrou motiváciou k tomu, aby nechávali svoje autá stále častejšie doma a presuny po meste realizovali ekologickým, praktickým a financie šetriacim bicyklom. Zároveň dúfame, že v krátkej dobe bude Podlavická cyklotrasa nasledovaná ďalšími, ktoré v Banskej Bystrici vytvoria ucelenú sieť cestičiek pre bezpečný pohyb cyklistov po vzore vyspelých európskych miest,“ informoval v tlačovej správe Michal Majer z Občianskej Cykloiniciatívy Banská Bystrica.

zdroj: TASR, martin.sk, banskabystrica.sk

Najnovšie video