Slovensko zažíva renesanciu nových foriem bannerov

zdroj: mockup.com

Dnešnú dobu označujeme nielen za dobu digitálnu, ale taktiež za dobu mobilnú. Consumerbarometer od Google uvádza vo svojej štúdii, že internet navštevuje prostredníctvom smartfónu viac ako 59 percent opýtaných Slovákov. Toto číslo stále stúpa vo všetkých skúmaných krajinách.

Práve preto bol podľa Consumerbarometru už rok 2017 – rokom mobilnej majority.

zdroj: consumerbarometer.com

Štatistiky zo štúdie poukazujú na to, že čoraz viac ľudí surfuje na internete, sleduje sociálne siete či videá práve prostredníctvom svojho smartfónu.  Aj z tohto dôvodu bannerová reklama ešte viac ožíva a to no nie len na desktope, ale hlavne v mobile.

Po vlne AdBlockov, kedy boli čitatelia zahltení bannerovým odpadom, prichádza renesancia v tvorbe interaktívnych, personalizovaných a vizuálne kreatívnych bannerov, s ktorými čitatelia dokážu a chcú interagovať. Aj keď počet nainštalovaných AdBlockov rastie, vývoj tvorby bannerov sa kvalitou posúvajú stále k lepšiemu a vďaka tomu si dokážu udržať silné CTR.

75 % našej návštevnosti bolo za mesiac december 2018 práve zo smartfónu. 

 

Z tohto dôvodu sme sa rozhodli túto prípadovú štúdiu zamerať na bannerovú reklamu v mobile, ktorá je častokrát „utláčaná“ tou desktopovou aj napriek tomu, že dokáže byť efektívnejšia. V našej prípadovej štúdii poukážeme na to, že:

  1. klient dokáže byť dostatočne viditeľný aj prostredníctvom mobilnej reklamy
  2. existujú efektívne tradičné, ale aj nové formáty mobilnej reklamy, ktoré potvrdzujú bod č. 1
  3. existujú inovatívne prvky, ktoré môžu obsahovať bannery, no veľa klientov o nich nevie

Množstvo klientov má strach z mobilnej reklamy práve z toho dôvodu, že nebudú dostatočne viditeľní. Áno, plocha smartfónu je podstatne menšia. To však nemení nič na tom, že aj v mobilnej reklame vieme vytvoriť pre klienta miesto, na ktorom bude dostatočne viditeľný a rozoznateľný.

Pri baneroch je veľmi dôležité to, na akú cieľovú skupinu je reklama zacielená. Startitup Group má 8 portálov a vďaka nim dokážeme zacieliť bannerovú reklamu na naozaj široké publikum mladých ľudí vo veku 18 – 40 rokov.

Vytvoríme ti kampaň na mieru

Vyplň názov svojej firmy a email. Náš tím ťa kontaktuje a pozve na kávu.




Odoslaním vyjadrujete súhlas s Podmienkami ochrany súkromia.

 

To, čo by malo zaujímať každého zadávateľa mobilnej reklamy je:

Optimalizovaný web na mobile – často sa stáva, že klienti nemajú optimalizovaný web práve pre mobil. A ak náhodou majú, mobilná verzia webu nemá skoro nikdy 100 % funkcionalitu ako desktopová verzia. Preto mobilné bannery odmieta veľa firiem. Je veľmi dôležité, aby bol tvoj web funkčný aj v mobile a aby používateľ dokázal na tvojej stránke vykonať všetky úkony.

Viditeľnosť banneru – optimalizácia a prispôsobenie banneru na všetkých typoch mobilných zariadení.

CTR banneru – predstavuje podiel počtu kliknutí na bannerovú reklamu a počtu zobrazení bannerovej reklamy

 

Neexistuje taká vec, ako univerzálny bannerový formát, ktorý bude fungovať pri každej reklamnej kampani v mobile.

Preto ti ukážeme tie najpoužívanejšie a najlepšie fungujúce formáty tradičných a nových mobilných bannerov, ktoré ponúkajú dostatočný priestor na komunikovanie tvojho cieľa.

 

MOBILE BRANDING (floor ad)

Skladá sa z 320×50 sticky banneru, ktorý je viditeľný po celý čas na obrazovke tvojho smartfónu. Označuje sa taktiež ako „mobile branding”, ktorý môže byť použitý samostatne, ale taktiež môže byť prepojený viď ukážka nižšie s „click 2 fullscreen“ bannerom. Mobile branding dosahuje v priemerne 0,82 % CTR.

Sticky banner (320×50) v tomto prípade slúži ako teasingový banner, ktorý sa po kliknutí zmení na veľký banner cez celú obrazovku.

INTERSCROLLER

Banner, ktorý momentálne zažíva veľký boom je práve interscroller. Ide o najvýraznejší a najväčší mobilný formát, ktorý sa ti zobrazí pri scrollovaní stránky.

Je to full screen formát, do ktorého sa dá umiestniť aj klasický 300×600 „double-square“ banner, ale aj video či iné interaktívne prvky. Ak si týmto pojmom úplne nerozumel, sleduj ukážku, ktorá ti to objasní.

Banner s týmito rozmermi sedí ideálne do obsahu. Na našich weboch dosahuje Interscroller nadpriemerné trhové CTR – 0,52 %.

Jeho výhodou je viditeľnosť. Divák ho len veľmi ťažko prehliadne, no nie je rušivý a nezasahuje čitateľovi do obsahu.

 

KLASICKÝ ROZMER BANNERU 336 x 280 nemusí znamenať nudný banner.

Video ako banner nemusí byť na stránke umiestnené samostatne, dá sa použiť aj na oživenie klasického 300×250 „top square“ banneru a ak sa navyše umiestni na začiatok stránky, bude mať vysokú viditeľnosť, tak ako je to v tomto prípade. Odhadované CTR tohto typu banneru je 0,45 %.

 

BANNER ROZMERU 320×480

Tento formát patrí medzi obľúbené mobilné bannery, ktoré klientovi poskytujú skutočne veľkú plochu na komunikovanie cieľa. Jeho rozmer je 320×480 a vďaka tejto veľkosti umožňuje klientovi vložiť do banneru dostatočne veľa textu, čistejší call-to-action button, kreatívnejší kontent ako napríklad video, odpočítavanie času a veľa ďalších rich media kompotentov.

320 x 480 banner sa vyznačuje veľmi dobrým percentom CTR. Treba si však dobre premyslieť, ako najlepšie kreatívne využiť plochu, ktorú banner ponúka. Je dôležité, udržať pozornosť čitateľa bez vyvolania rušivých efektov.

Najvyššie CTR dosahuje práve interscroller a mobile branding. CTR je oproti štandardným formátom (podľa našich interných štatistík) o 50 až 125 % vyšší. 

Vyššie spomínané mobilné formáty majú väčšiu schopnosť osloviť a zaujať návštevníkov, nevyvolávajú rušivé efekty a používateľ si ich zapamätá viac ako štandardné formáty (samozrejme záleží aj od kreatívneho spracovania banneru).

Čo všetko môžu obsahovať bannery?

Okrem základných prvkov ako obrázky, videá či zvuk, môžu bannery obsahovať aj komplikovanejšie prvky ako napríklad:

Carousel galérie a slajdy – tie možno využiť na zobrazenie viacerých produktov.
Odpočítavanie – určitej udalosti, zľavy.
Store lokátor – pomocou neho nájde návštevník najbližšiu predajňu.
Komponent sledovania počasia – banner sa zmení podľa počasia.
Prvky gamifikácie – návštevník webu sa môže zapojiť do hry priamo v banneri.

Pri plánovaní reklamnej stratégie je dôležité spomenúť, že mobilné bannery by nemali byť využívané samostatne, ale ako súčasť celkovej digitálnej marketingovej kampane.

Najlepšie performujú spolu s natívnym článkom, natívnym videom alebo desktopovou reklamou.

Chceš ve­dieť, koľko ta­káto´bannerová kam­paň stojí a čo všetko môže práve tvoja firma zís­kať?

Na­píš nám na mos­[email protected]r­ti­tup.sk a my si radi s na­ším kre­a­tív­nym tí­mom náj­deme čas na za­da­nie od va­šej firmy.

Najnovšie video