Slovenský brand ANST prepisuje dejiny. Vytvorili prvé slovenské fashion NFT

  • Ak si o značke ANST ešte nepočul, je čas napraviť to
  • Ide totiž o prvý slovenský brand, ktorý má svoje vlastné NFT
Anst
Archív Anst
  • Ak si o značke ANST ešte nepočul, je čas napraviť to
  • Ide totiž o prvý slovenský brand, ktorý má svoje vlastné NFT

ANST je autorskou značkou dizajnérskych produktov, za ktorou stojí Adriana Tomajková. Produkty kladú dôraz na netradičný dizajn a čo najdlhšiu trvácnosť použitých materiálov. Značka má za sebou niekoľko svetových hodnotných úspechov a ak si o nej ešte nepočul, je čas napraviť to. 

  • Ako vznikla značka a kde čerpá inšpiráciu?
  • Plánujú rozšíriť sortiment aj o iné produkty než kabelky?
  • Čo je doposiaľ ich najväčším úspechom?
  • Ako prebieha proces tvorby NFT série?

Kedy ste sa rozhodli „vkročiť” do sveta módy a ako vznikla značka ANST?

Na začiatku nebolo hneď zrejmé, že jednou z mojich obľúbených oblastí bude práve móda. V čom som však mala jasno už odmalička, bola moja túžba naplno využívať kreativitu pri akomkoľvek druhu činnosti. To sa prejavilo nielen v mojich umeleckých začiatkoch, štúdiu a profesii, ale aj v projektoch ako ANST. 

Úspešní podnikatelia a startupisti, na ktorých môžu byť Slováci hrdí

Prvou oblasťou takejto samostatnej kreatívnej tvorby bola značka kozmetických produktov určených pre starostlivosť o bradu – BeardedTales. Túto značku som založila spoločne so svojím partnerom a pokračujeme v nej úspešne dodnes.

Ako žene mi však chýbala tvorba produktov, ktoré sama využijem a budem si ich užívať – túto potrebu som zhmotnila práve v značke ANST, čo sú dizajnérske kabelky a doplnky. Tu sa môžem realizovať naplno od kreatívneho navrhovania až po samotné nosenie či predaj. 

Anst
zdroj: Archív Anst

Vaše dizajny sú veľmi nápadité a výrazné. Kde čerpáte inšpiráciu, čo je vašou „múzou”?

Už v úvode, pri tvorbe značky ANST, som si stanovila claim „Hello, I’m here! You are out of breath and can’t stop staring!“ Akoby sa prihováral zákazníkovi samotný produkt, ktorý bude parťákom pri akejkoľvek príležitosti a zároveň si pri ňom zákazník so zatajeným dychom povie, že z toho produktu skutočne nedokáže spustiť zrak. 

Mojou túžbou bolo priniesť zákazníkovi nový, špecifický produkt, ktorý však vie plnohodnotne využívať dennodenne. Špecifickosť sa prejavila práve v materiáli a jeho spracovaní.

Už lesk PVC plastu a kovových nitov nabádajú k ostrým geometrickým tvarom a líniám. Tie pôsobia minimalisticky, no zároveň nadčasovo a v spojení s odolným a trvácnym materiálom môže zákazník kabelku využívať dlhodobo.

Možno sa opäť vrátime k historickému trendu, kedy sa kabelky našich starých mám vďaka kvalitným materiálom a nadčasovému dizajnu dedili z pokolenia na pokolenie, avšak aktuálne s využitím materiálov, ktoré nám momentálna doba ponúka.

Koľko ľudí stojí za brandom ANST?

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá