Slovenský startup sa po dobytí Ameriky chystá expandovať. Na Slovensku ho využíva cez 40 % ľudí

  • Slovenský startup využíva už 25 miest v Amerike
  • Simplicity sa stalo svetovým unikátom
  • Budú produkt Simplicity využívať ľudia po celom svete?
jakub Janega rozhovor
Jakub Janega, Startitup
  • Slovenský startup využíva už 25 miest v Amerike
  • Simplicity sa stalo svetovým unikátom
  • Budú produkt Simplicity využívať ľudia po celom svete?

Slovenský startup so svetovým produktom vytvorili kamaráti a spolužiaci, ktorí už počas strednej školy chceli robiť veci inak a lákalo ich niečo nové. Rozhodli sa, že po škole odídu a vyskúšajú si štúdium v zahraničí.

Zatiaľ čo si ich rovesníci vyberali školy na Slovensku alebo v Čechách, oni chceli spoznať viac, a preto využili príležitosť a rozhodli sa ísť študovať do Dánska. Práve vďaka tomuto štúdiu získali mnoho skúseností a mali možnosť sa osamostatniť a zarobiť si svoje prvé peniaze. 

Vďaka tejto možnosti si všimli, ktoré výhody ponúka práve Dánsko, no na Slovensku chýbajú. Keďže na Slovensko nezanevreli a videli v našej krajine obrovský potenciál, ich cieľom bolo priniesť výhody a know how, ktoré v Dánsku nadobudli, aj k nám.  

Začiatky Simplicity siahajú do čias vysokoškolského štúdia v Dánsku, kde Juraj Gago, Andrej Krúpa a Jakub Janega spolu študovali. Prvú aplikáciu naprogramovali spolu s IT-čkárom z univerzity v Dánsku pre mesto Trenčín. Avšak IT-tento programátor dostal ponuku od Googlu a celý kód s aplikáciou si zobral so sebou. To bol moment, kedy sa cesty chalanov na určité obdobie rozdelili. 

Jakub Janega, ktorý v súčasnosti zastrešuje Simplicity v Európe, si v tom čase našiel prácu vo finančnom sektore. Po dvoch rokoch sa spolu s Jurajom Gagom a Andrejom Krúpom (spoluzakladateľom Simplicity) stretli na Slovensku a téma projektu sa opäť vrátila do hry. Juraj Gago s Andrejom Krúpom si založili medzičasom marketingovú agentúru a pozvali Jakuba, aby otvorili projekt aplikácie znova. A tak sa aj stalo. 

Čo vlastne Simplicity je a prečo by si si ju ako užívateľ mal stiahnuť do telefónu

Simplicity je platforma, ktorá umožňuje mestám efektívne komunikovať so svojimi občanmi. Nájdeš v nej všetky dôležité informácie a správy, rôzne výstrahy a upozornenia o odstávkach, prípadne opravách. Je na tebe, aké notifikácie ti budú chodiť. Priamo v aplikácii si môžeš nastaviť, aké informácie chceš dostávať. Zakladatelia Juraj Gago a Andrej Krúpa mysleli na každý detail, aby tvoju komunikáciu s mestom spravili čo najefektívnejšou. 

  • Ako sa slovenský startup stal svetovým unikátom
  • Produkt, ktorý poznajú a využívajú už aj obyvatelia Ameriky 
  • Aké sú tohtoročné európske ciele Simplicity 
  • Získali investície v hodnote 7 miliónov eur. Ako ich použili?

Začnime hneď zhurta. Sú mestské časti otvorené digitalizácii a uverejňovaniu informácií prostredníctvom aplikácie? 

Keďže obyvatelia navštevujú stránky miest len minimálne, bolo jednoduché poukázať na medzery v komunikácii medzi obcou a jej obyvateľmi. To, že komunikácia zlyháva, vnímajú aj starostovia a primátori. Preto sme im vytvorili vlastnú aplikáciu, cez ktorú môžu byť bližšie ľuďom a modernizovať komunikáciu.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá