Slovenský startup zaviedol neobmedzenú platenú dovolenku, ide príkladom všetkým zamestnávateľom v krajine

  • Zamestnanci čoraz viac preferujú benefity, ktoré im umožňujú flexibilitu
  • Jedným z nich je aj neobmedzené platené voľno
  • Ponúkať ho už začali aj slovenskí zamestnávatelia
  • Patrí k nim aj spoločnosť CloudTalk
CloudTalk
CloudTalk
  • Zamestnanci čoraz viac preferujú benefity, ktoré im umožňujú flexibilitu
  • Jedným z nich je aj neobmedzené platené voľno
  • Ponúkať ho už začali aj slovenskí zamestnávatelia
  • Patrí k nim aj spoločnosť CloudTalk

Zo Spojených štátov amerických sa pomaly trend neobmedzeného pracovného voľna dostáva aj do Európy. Stále častejšie sa vyskytuje medzi pracovnými benefitmi a prax ukazuje, že v mnohých prípadoch prináša žiadané výsledky.

V našom regióne sa mu obzvlášť darí v Českej republike. Tam ho podľa prieskumu portálu Paylab využíva 33 % opýtaných. Pre Slovákov je dovolenka navyše najžiadanejším benefitom, no čerpá ju len 10 % zamestnancov. 

Pri neobmedzenom platenom voľne nemajú zamestnanci stanovený fixný počet dní, keď si môžu vziať dovolenku. Namiesto toho si môžu vybrať toľko voľných dní, koľko potrebujú. Tento model však musí byť založený na vzájomnom rešpekte medzi zamestnávateľom a zamestnancami, ale aj jeho efektívnej realizácii.

call centrum startup slovensko
zdroj: CloudTalk

To, že ide o neobmedzené platené voľno, neznamená, že koncept nemá nijaké pravidlá. Tie sa totiž vždy nerovnajú obmedzeniam. V CloudTalku máme podrobne vypracovaný interný návod, ako náš model pre neobmedzené platené voľno funguje. Určuje napríklad presné podmienky, kedy a komu voľno nahlásiť, vysvetľuje v stanovisku zaslanom Startitup Martin Malych, jeden zo zakladateľov spoločnosti CloudTalk, ktorá firmám poskytuje telefonický softvér. 

Slováci si pýtajú viac voľna 

V CloudTalku neobmedzené platené voľno zaviedli len nedávno. „Diskutovali sme o ňom už dlhší čas, keďže podnety prichádzali priamo od našich zamestnancov. Často sme dostávali otázky, či tento moderný trend zvažujeme, hovorí Klaudia Nemčická, Head of People Department v CloudTalku.  

Stále však ide o nový koncept. Rozhodnúť o zavedení neobmedzeného plateného voľna teda nie je jednoduché. No manažment spoločnosti CloudTalk verí, že pokrokové firmy musia robiť odvážne rozhodnutia.

Vieme, že ideme do neprebádaných vôd. Podrobne sme preto skúmali, aké výsledky neobmedzené platené voľno prinieslo iným firmám. Inšpirovali nás medzinárodné spoločnosti ako Netflix, GitHub či LinkedIn. Všimli sme si, že sa výrazne zvýšila ich produktivita a celková spokojnosť zamestnancov, komentuje Klaudia.  

zdroj: CloudTalk

Rok 2022 začíname s dôverou, že nám smelý krok prinesie úspech,“ dodáva Klaudia a dúfa, že neobmedzené platené voľno dodá kolegom viac síl, pekných momentov a chute do práce, no priláka aj nové talenty. 

CloudTalk založili Slováci Martin Malych a Viktor Vanek v roku 2018 ako jednoduchú appku na telefonovanie cez webový prehliadač. Krátko potom zaznamenali dopyt po komplexnejších telefónnych riešeniach pre väčšie firmy. 

V roku 2019 sa preto rozhodli prijať seed investíciu od českého fondu Presto Ventures, rozšíriť tím a expandovať na zahraničné trhy. V súčasnosti poskytujú cloudové telefónne riešenia pre moderné malé a stredné firmy v 80 krajinách sveta. Na Slovensku ich služby využíva napríklad Profesia alebo spoločnosť DHL. 

CloudTalk sa zameriava na riešenia pre call centrá, kde je potrebná vysoká kvalita hovorov, automatizácia biznis procesov a vysoká konfigurovateľnosť systému. Namiesto spoliehania sa na riešenia tretích strán si vybudovali vlastnú infraštruktúru v cloude. To im umožňuje lepšie kontrolovať kvalitu hovorov aj celej služby.

zdroj: CloudTalk

Výhody technológie v cloude sa naplno prejavili v začiatkoch pandémie Covid-19, keď ich klienti dokázali jednoducho prejsť na prácu z domu, zatiaľ čo firmy s klasickými telefónnymi ústredňami zápasili s oveľa väčšími problémami.

Hlavným cieľom startupu je poskytovať špičkovú kvalitu hovorov a ich automatizáciu. Výhodou je aj jednoduché prepojenie s CRM softvérmi a helpdeskami.

Tímy obchodníkov a pracovníkov zákazníckych služieb tak majú neustály prehľad o svojich klientoch. Tieto prepojenia a automatizácia tak dokážu ušetriť 2 až 3 minúty z každého hovoru. 

Zdroj: CloudTalk

Najnovšie videá

Trendové videá