Slovenským šoférom sa nesmierne uľaví. Zelenú dostal projekt, na ktorý čakáme roky

  • Chýbajúce prepojenie diaľnic D1 a D4 bolo už od otvorenia obchvatu hanbou
  • Čoskoro sa všetko zmení
Križovatka Triblavina na diaľnici D1
TASR/Michal Svítok
  • Chýbajúce prepojenie diaľnic D1 a D4 bolo už od otvorenia obchvatu hanbou
  • Čoskoro sa všetko zmení

Bratislava má síce úplne nový obchvat D4, no dnes pripomína skôr diaľnicu duchov ako pulzujúcu dopravnú tepnu. Využíva ho len časť vodičov, pre ktorých bol určený. Dôvodom bola nedokončená križovatka s diaľnicou D1, pre ktorú sa vodiči nemohli na D4 napojiť ešte pred hlavným mestom. Dlho nebolo jasné, čo s nedokončenou križovatkou bude. Prichádzajú však dobré správy, našla sa firma, ktorá križovatku dokončí.

Výstavbe nič nestojí v ceste

Rada Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) definitívne zamietla odvolanie neúspešného uchádzača, a tak výstavbe križovatky diaľnic D1 a D4 pri hlavnom meste už nič nebráni. Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) o tom informoval v piatok s tým, že Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) v krátkom čase podpíše zmluvu s poľskou firmou Budimex.

Vybraný zhotoviteľ má postaviť križovatku v rámci rozšírenia úseku D1 Bratislava – Triblavina za 110,85 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty za tri roky. K reálnemu plneniu má pristúpiť do 30 dní. „Začne s projekčnými prácami a so stavebnými prácami na všetkých objektoch, ktoré nie sú dotknuté jeho technickým riešením,“ uviedol na sociálnej sieti Doležal.

Stavať bude slovenská dcéra poľskej firmy

V rámci prác sa zrekonštruuje diaľnica D1 na úseku Bratislava – Triblavina, zároveň sa na tomto úseku v dĺžke 3,6 kilometra diaľnica zdvihne a rozšíri a skompletizuje sa aj informačný systém. „Súčasťou zadania bolo urýchlenie a priorizácia výstavby vetiev, čoho výsledkom je, že kľúčový smer Trnava – Jarovce ako aj ďalšie vetvy bude možné sprejazdniť skôr a otvárať ich budeme postupne,“ priblížil Doležal.

Najznámejšie čierne a problémové stavby na Slovensku

Najprv bude zrealizovaná obchádzková trasa pre vedenie dopravy z D1 a otvorený smer z D4 na D1 (Jarovce – Trnava), ako aj smer D1 na D4 (Trnava – Stupava). V ďalšom míľniku bude napojený opačný smer z D1 na D4. Celková lehota výstavby bude 1 100 dní.

NDS vyhlásila tender na rozšírenie D1 Bratislava – Triblavina a prepojenie D1 s D4 vlani v septembri, ponuky predkladali v decembri. Predpokladaná cena stavebných prác plánovaných pôvodne na tri a pol roka bola vyše 127 mil. eur bez DPH. Spoločnosť Budimex, S.A., so sídlom vo Varšave, navrhla v súťaži najnižšiu cenu, jej dcérska firma Budimex Slovakia, s.r.o., sídli v slovenskej metropole.

Na druhom mieste v tendri skončilo Združenie D1 Bratislava – Triblavina (Strabag, s.r.o., a Porr, s.r.o., Bratislava), pričom tento uchádzač sa odvolal proti zamietnutiu námietok proti vyhodnoteniu ponúk. Na treťom mieste bola ponuka spoločnosti Váhostav – SK, a. s., Bratislava.

Pri vyhodnotení ponúk mala celková cena váhu 60 % a lehota výstavby 40 %. Pôvodne najnižšiu ponuku spoločnosti Doprastav, a. s., v objeme 85 mil. eur bez DPH diaľničiari v oznámení o vyhodnotení ponúk neuviedli, takže ju vylúčili.

Zdroj: SITA

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá