Slovenským víťazom Chivas The Venture je SmartHead, ktorý bojuje za udržateľný svet

  • Historicky prvé slovenské kolo medzinárodnej súťaže Chivas the Venture pre spoločensky zodpovedných podnikateľov pozná svojho víťaza. Stal sa ním tím startupového projektu SmartHead, ktorý sa na jar budúceho roku zúčastní Accelerator weeku v britskom Oxforde. 
alner-kollar-a-smarthead-kopia
  • Historicky prvé slovenské kolo medzinárodnej súťaže Chivas the Venture pre spoločensky zodpovedných podnikateľov pozná svojho víťaza. Stal sa ním tím startupového projektu SmartHead, ktorý sa na jar budúceho roku zúčastní Accelerator weeku v britskom Oxforde. 

Z päťdesiatky prihlásených projektov vybrala porota osem najoriginálnejších, s výnimočným spoločenským presahom, ktoré sa zúčastnili finále. Porota v zložení Lukáš Alner, Šimon ŠickoJuraj Porubský rozhodovala o projektoch z oblasti IT, zdravotníctva, stravovania či životného prostredia. Porotcovia hodnotili nielen mieru spoločenského prínosu či inovatívnosť, ale aj afinitu k duchu súťaže. Nemenej dôležitý bol globálny potenciál projektu.

„Slovensko je malá krajina, ktorá žije z áut a Tatier, čo je dlhodobo neudržateľné. Firmy, korporácie, aj jednotlivci musia prebrať zodpovednosť za prínosné aktivity, za ochranu životného prostredia a sociálnu zodpovednosť, skrátka priniesť niečo pozitívne pre svoje okolie. A preto som rád, že aj na Slovensku už máme takúto súťaž,“ povedal ambasádor projektu Lukáš Alner

dsc_1095

Foto: Startitup

Slovenským víťazom súťaže Chivas the Venture, ktorá odmeňuje spoločensky zodpovedných podnikateľov, sa stal startupový projekt SmartHead. Čím oslovil? „Mať dobrý nápad nie je základom úspešného projektu. Je to tím. Tím, ktorý bude túto inovatívnu myšlienku rozvíjať ďalej, ktorý stojí za projektom, vie ho predať, popasovať sa s prípadnými prekážkami. A práve o tom nás predsvedčil SmartHead,“ objasnil Lukáš Alner.

Za online platformou pre udržateľný svet, ktorá pomáha zviditeľniť firmy aj jednotlivcov, ktorí konajú dobro a stávajú sa inšpiráciou pre druhých, stojí Veronika Osvaldová so svojím tímom.

„Urobili sme maximum preto, aby sme uspeli, a ten prvý pocit, keď nás vyhlásili, bol úžasný! Tak ako je našou snahou zviditeľniť dobro, ktoré sa koná okolo nás, tak aj SmartHead na začiatku potrebuje dať vedieť, že tu je, aby sa jeho poslanie mohlo napĺňať. Verím, že s týmto nám môže pomôcť práve lokálne víťazstvo v tejto súťaži, otvoriť nové možnosti doma a v zahraničí. Chcem však zdôrazniť, že bez skvelého tímu a ľudí, ktorí nás podporujú, by to nešlo,“ povedala k výhre Veronika.

radost-vitazov

Foto: Chivas Regal

Tím SmartHead na Slovensko priniesol online platformu pre firmy, neziskové organizácie a vládne inštitúcie, pretože verí, že dokážu vzájomne spolupracovať. Projekt chce dodať inšpiráciu a podporiť spoluprácu v oblasti zlepšovania nášho života a prostredia. Prispieť k tomu môže každý, a to aj malými skutkami, presne v duchu hesla: Len spolu môžeme otvoriť naše mysle, aby sme zlepšili svet.“

„Z brandového pohľadu SmartHead najlepšie reprezentovali myšlienku social responsible enterprenuership, ktorou žijeme aj my v Chivas Regal. Je to globálne šíriteľný projekt, ktorý má šancu uspieť kdekoľvek na svete. Aj keď je Slovensko malá krajina, máme skvelé nápady, skvelých ľudí a preto verím, že SmartHead na to majú,“ uviedol Matúš Kollár, brand manažér Chivas Regal zo spoločnosti Pernod Ricard Slovakia, ktorá značku prináša na slovenský trh.

lukas-alner-a-vitazi

Foto: Chivas Regal

Víťaz získal okrem iného vstupenku na Chivas The Venture Accelerator week v britskom Oxforde, ktorý sa uskutoční na jar budúceho roka. Stretne sa tam s ostatnými lokálnymi víťazmi, s ktorými si v júli zmeria sily v celosvetovom finále. V rámci Final pitch v Los Angeles si globálny výherca pre svoj projekt odnesie podiel zo sumy až milión dolárov.

A keďže prvý ročník zaznamenal výborný ohlas, už teraz sa môžu podnikavci tešiť na druhý. Práve pre nich pripravili porotcovia a zároveň úspešní podnikatelia týchto 5 tipov, ako uspieť:

  • Choďte za svojimi snami, nedajte sa odradiť prekážkami, ale zároveň zistite, či už podobný projekt nefunguje niekde v zahraničí. Nepodceňujte sa, no tiež si nemyslite, že ste najlepší – pretože stále je čo zlepšovať.
  • Nebojte sa inovovať už existujúci projekt, no vylepšite ho o niečo, čo ocenia bežní ľudia – tak má šancu uspieť kdekoľvek na svete.
  • Choďte sa pozrieť do zahraničia, ako tam riešia výzvy týkajúce sa podobnej oblasti.
  • Ak váš projekt skvele funguje aj na našom 5-miliónovom trhu, je veľká šanca, že bude úspešný aj na veľkých trhoch v zahraničí.
  • Naučte sa, ako zvýšiť povedomie o vašej značke, nezabudnite, že príbeh predáva.

Zdroj titulnej fotografie: Chivas Regal

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech