„Small talk“ z teba spraví majstra reči. Najneznášanejšiu formu konverzácie takto zvládneš s noblesou

  • Občas sa stáva, že musíš prehodiť zopár slov s neznámym človekom
  • Toto sú triky, ako sa vyhnúť trápnemu tichu a ako sa baviť aj o inom než o počasí
Small talk sa dá vycibriť tréningom
Small talk sa dá vycibriť tréningom, Unsplash/Crystal Berdion, Linkedin Sales Solution
  • Občas sa stáva, že musíš prehodiť zopár slov s neznámym človekom
  • Toto sú triky, ako sa vyhnúť trápnemu tichu a ako sa baviť aj o inom než o počasí

Keď počuješ výraz „small talk“, pravdepodobne si predstavíš silený rozhovor o počasí. A ak si ako väčšina ľudí, prebehne ti pri tejto predstave mráz po chrbte. Kým small talk môže byť veľakrát synonymom pre trápne, povrchné, zbytočné a neosobné reči, často hrá dôležitú úlohu v tvojom osobnom a pracovnom živote.

Nedávna štúdia publikovaná v Communication Research zistila, že tí, ktorí sa zapoja do niektorého zo siedmich typov kvalitnej konverzácie – zoznámenie, zmysluplné rozprávanie, vtipkovanie, prejavenie záujmu, počúvanie, váženie si názorov druhých a poskytovanie úprimných komplimentov – zažívajú zvýšenie pohody a šťastia spolu so znížením úrovne stresu.

Prečo je small talk dôležitý

Small talk je častokrát odrazovým bodom pri budovaní vzťahov. Pri stretnutí s niekým novým je takmer nemožné obísť ho – a to je dobre, píše blog Staff Management.

Keď sa s niekým stretneš prvýkrát, často o ňom veľa nevieš a začať konverzáciu krátkymi rozhovormi môže pomôcť nájsť spoločnú reč. Zatiaľ čo otázky ako „V akom odvetví pracuješ?“ alebo „Ako sa ti páči mesto?“ sa môžu zdať opakujúce sa a klišé, fungujú ako užitočné nástroje na prepracovanie sa k hlbším témam.

Small talk taktiež hrá dôležitú úlohu pri vytváraní profesionálnych kontaktov. Ak sa ocitneš na pracovnom večierku, konferencii, veľtrhu alebo pohovore, je dôležité vedieť, ako efektívne využiť small talk, aby si urobil dobrý dojem.

Kým táto forma sa zaoberá témami, ktoré sa môžu zdať povrchné, pre profesionálne prostredie sú vhodnejšie. Ako osobné témy, tak aj politika, náboženstvo, a, samozrejme, aj negativizmus, kritizovanie, klebetenie, ohováranie i nemiestny humor sú nevhodnými oblasťami, uvádza Forbes.

Nemali by sme ani poučovať či presviedčať spolubesedníka o svojej pravde. Stále treba myslieť na to, aby sa pri tebe druhý človek cítil príjemne a pohodlne. Small talk by mal byť bezpečným priestorom, ktorý má zabezpečiť pevné základy pre budúcu interakciu.

Takisto treba myslieť aj na to, že či už si introvert alebo extrovert, ľudia sú od prírody sociálne bytosti. Spojenie s inými ľuďmi nám dáva dobrý pocit. Aj keď si v obchode s potravinami prehodíš pár milých slov s kolegom alebo neznámym človekom, môže ti to okamžite zlepšiť náladu.

Ak si si doteraz nevedel dať s krátkymi rozhovormi rady, tu je niekoľko osvedčených a efektívnych tipov, vďaka ktorým v ňom budeš excelovať.

Vyčisti si myseľ

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroje: Staff Management, Success, Forbes, Science Daily

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá