„Sme pripravení predať milión áut ročne.“ Tím startupistov ide zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe

  • Digitálna platforma z Berlína rastie raketovým tempom
  • Má podporu investorov aj spoluprácu s Mercedes-Benz
  • Chce zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe
startup
  • Digitálna platforma z Berlína rastie raketovým tempom
  • Má podporu investorov aj spoluprácu s Mercedes-Benz
  • Chce zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

V roku 2018 vznikla platforma CarOnSale s ambíciou zmeniť spôsob, akým sa v Európe obchoduje s jazdenými vozidlami. Za jej vznikom stál tím vizionárov, ktorí si uvedomovali, že ide o jeden z najkonzervatívnejších segmentov trhu.

Obchod s jazdenkami sa v mnohých krajinách stále odohrával tradične – cez telefonáty, e-maily či osobné kontakty. Nový hráč však priniesol jasnú víziu a technické riešenia, ktoré mohli tento pomalý systém zásadne zmodernizovať. Dnes CarOnSale, ktorú spoluzaložili Tom Krüger, Fabian Roth, Oguz Özgüler a Maximilian Schilling, ukazuje, že aj tento sektor je pripravený na digitálnu revolúciu.

Po 6 rokoch rastu prichádza nemecký startup s ďalším míľnikom. „Toto investičné kolo je zásadným míľnikom pre CarOnSale a zároveň silným signálom dôvery v náš biznis model a náš tím,“ vyhlásil Krüger po oznámení úspešného ukončenia investičného kola Series C.

Startup získal 70 miliónov eur, ktoré chce použiť na expanziu na ďalšie európske trhy a na rozšírenie ponuky svojich služieb. Konečným cieľom je dosiahnuť cez svoju platformu predaj až jeden milión jazdených áut ročne.

Trh, ktorý sa bránil modernizácii

CarOnSale je B2B digitálny trh, ktorý sa špecializuje na obchodovanie s jazdenými autami medzi profesionálnymi predajcami a výrobcami (OEM). Ich ambíciou je prekopať súčasný systém predaja áut – od inzerátu až po prevod vlastníctva – tak, aby celý proces prebiehal transparentne, rýchlo a cez jednu platformu. Ich softvérové riešenie pokrýva všetko: od technickej kontroly a logistiky, až po spracovanie platieb.

„Budujeme platformu, ktorá redefinuje celú kategóriu. Je určená pre jeden z najhlbších trhov na kontinente,“ povedal Sanjot Malhi, partner investičnej spoločnosti Northzone, ktorá aktuálne viedla investičné kolo.

Northzone doplnili aj existujúci investori HV Capital, Insight Partners, Stripes a Creandum. Podľa Malhiho CarOnSale vytvára „end-to-end“ softvér, ktorý môže transformovať fungovanie nielen malých obchodníkov s jazdenkami, ale aj najväčších výrobcov áut.

Digitálny trh, ktorý už dnes prepája celý kontinent

Základom stratégie spoločnosti je plne integrovaný ekosystém. Profesionálni predajcovia a automobilky sa môžu pripojiť do systému, ktorý im ponúkne kompletný servis. Od technickej inšpekcie vozidiel, cez logistiku a bezpečnú platobnú bránu, až po riešenie reklamácií. „S touto silnou podporou investorov máme ideálny základ na to, aby sme zrýchlili náš rast naprieč Európou ešte výraznejšie,“ hovorí Krüger.

Cieľom CarOnSale je uchytiť sa na celoeurópskom trhu s jazdenkami, ktorý má hodnotu viac než 450 miliárd eur. Trh je však stále extrémne fragmentovaný a veľká časť transakcií sa deje offline. Práve tu vidia zakladatelia firmy najväčší potenciál na digitalizáciu. Nové financovanie umožní spoločnosti nielen vstúpiť do ďalších krajín, ale aj posilniť tím, rozšíriť produktové portfólio a vybudovať robustnú digitálnu infraštruktúru pre bezproblémové transakcie medzi krajinami.

Dôležitým míľnikom pre CarOnSale bola už koncom minulého roka spolupráca s Mercedes-Benz. V novembri 2024 oznámila spustenie novej B2B aukčnej platformy pre vrátené leasingové vozidlá a predvádzacie autá značky Mercedes-Benz. Projekt sa začal v Rakúsku a v januári 2025 expandoval do Francúzska. Postupne sa má rozšíriť do celej Európy.

Trojfázová aukcia pre každého obchodníka aj výrobcu

Platforma funguje na princípe trojfázového aukčného systému. V prvej fáze majú k vozidlám prístup len díleri v danej krajine, odkiaľ vozidlá pochádzajú. V druhej fáze sa aukcia otvorí pre všetkých partnerov značky Mercedes-Benz naprieč Európou. Až v tretej fáze sa môžu zapojiť aj ďalší registrovaní díleri mimo siete Mercedes-Benz.

Tento systém umožňuje prioritné predaje na národnej a regionálnej úrovni a až následne rozširuje ponuku pre širšie publikum. Výsledkom má byť vyššia transparentnosť, rýchlejší predaj a väčší výber pre predajcov.

CarOnSale zároveň zabezpečuje plnú integráciu procesu. Od výberu vozidla, cez transport a financovanie, až po spracovanie dane a vybavenie reklamácií. Všetko je prehľadne spravované v digitálnom prostredí platformy, ktorá ponúka aj osobnú zákaznícku podporu a priebežný prehľad o aktuálnom stave všetkých transakcií.

„Naším cieľom je sprístupniť digitálny a efektívny predaj jazdených vozidiel pre každého profesionálneho predajcu v Európe – bez ohľadu na to, či ide o malého obchodníka alebo globálneho výrobcu,“ uzatvára Tom Krüger.

Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska

Zdroj: CarOnSale

Najnovšie videá

Trendové videá