Smiali sa jej a dnes ju kopírujú, prichádza nové BMW X6!

  • Matka všetkých coupé-SUV sa svetu predstaví už vo svojej tretej generácii
  • Viac technológií, má natáčaciu zadnú nápravu a výkonu na rozdávanie
bmwx6
bmw.com
  • Matka všetkých coupé-SUV sa svetu predstaví už vo svojej tretej generácii
  • Viac technológií, má natáčaciu zadnú nápravu a výkonu na rozdávanie

BMW X6 sa prvý krát svetu predstavilo v roku 2008 a vzbudilo naozaj veľa pozornosti. Môžeme tvrdiť, že postupom času sa z tohto experimentu stala akási ikona športového coupé-SUV. Z prvých dvoch generácií sa celkovo predalo 443 000 kusov, čo je naozaj úctyhodné číslo. Niet teda divu, že na trh onedlho príde v poradí tretia generácia. Tá bude disponovať najrôznejšími technologickými novinkami, ktoré sú dobre známe z modelu rady 8.

zdroj: bmw.com

Novinka stojí na novej platforme CLAR, je tak dlhšia o 26 milimetrov a 15 milimetrov širšia, no o 6 milimetrov nižšia. Viac športovej agresie dodáva jednoznačne aj rozchod kolies, ktorý je väčší o 44 milimetrov a rázvor o 42 milimetrov. Keby vozidlo porovnáme s SUV BMW X5, tak rozdiel môžeme hľadať v masívnych ľadvinkách a užších LED svetlometoch. Za príplatok môžu disponovať aj laserovou technológiou a grafikou do písmena X s maximálnym dosahom 500 metrov. Najvýraznejšou novinkou sú podsvietené ľadvinky, ktoré sa aktivujú pri odomknutí alebo zamknutí vozidla. Svietiť však môžu aj počas jazdy.

zdroj: bmw.com

Aby nebolo málo, tak celková silueta vozidla pripomína tvar coupé ešte viac. Zadné svetlá sa takmer dotýkajú loga BMW na kufri. Predný blatník má masívne výduchy a už v sérii dostanete k vozidlu 19“ kolesá. Pokiaľ by Vám tento rozmer nesedel a chceli by ste väčšie, je takisto možnosť siahnuť až na 22“ kolesá. Pokiaľ by ste chceli plnohodnotné SUV, tak môžete siahnuť po verzii xLine, ktorá sa bude odlišovať strešnými lyžinami a matnými striebornými ľadvinkami. Pokiaľ je Vám sympatickejší agresívnejší a športový duch, tak pre Vás je ako stvorená verzia M Sport, ktorá má väčšinu karosérie lakovanúa perleťové vyhotovenie masky či zrkadiel.

Interiér

Nezabudlo sa ani na luxus pre pasažierov. Palubná doska je výhradne orientovaná na vodiča, takže 12,3“ virtuálny kokpit prevzatý z X5 alebo radu 3 nájdete aj tu. Jednotlivé funkcie je možné ovládať ako gestami, tak aj dotykom, či hlasom. Samozrejmosťou je kompatibilita so smartfónmi, wi-fi, bezdrôtové nabíjanie, či inteligentný kľúč Digital Key.

zdroj: bmw.com

V základnej výbave sa nachádza kožené čalúnenie Vernasca a 3-zónová klimatizácia, ambientné osvetlenie, či vyhrievané sedadlá. O zvukovú kulisu sa postaralo audio Bowers & Wilkins s 20-timi reproduktormi. Myslelo sa aj na rôzne vône v aute, k dispozícií ich bude až osem. Na výber bude aj strešné okno Sky Lounge s 1 500 diódami, či uvítacie osvetlenie Light Carpet. Batožinový priestor disponuje 580 litramia po sklopení zadných sedadiel sa objem natiahne na 1 525 litrov.

zdroj: bmw.com

Poďme však na to najdôležitejšie – motorizácie. X6 na trh príde s dvoma benzínovými a dvoma naftovými agregátmi. Všetky budú spriahnuté s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic a pohonom všetkých štyroch kolies. Základný pilier položia 3,0-litrový šesťvalec X6 xDrive30d s výkonom 195 kW a X6 xDrive40i s výkonom 250 kW. Nad nimi bude držať ochrannú ruku najsilnejší, štyri krát prepĺňaný dieselový motor X6 M50d s výkonom 294 kW a mohutný osemvalec X6 M50is výkonom 390 kW. Najvýkonnejší variant z pokoja na 100 km/h vyrazí v priebehu 4,3 sekundy.

Zdroj: startstop.sk, bmw.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech