Snapchat to poriadne domrvil. Bezpečnosť na bode mrazu

Šandi / 13. mája 2014 / Business

Na Slovensku Snapchat nepatrí k najrozšírenejším formám komunikácie. Prísľub posielania fotiek, ktoré po pár sekundách zmizne navždy, bol americkou FTC oficiálne označený za lživý. Federálna obchodná komisia výskumom potvrdila, že obrázky môžu byť uložené, hoci im odosielateľ nastavil obmedzenú životnosť v poriadku sekúnd. Čo očividne podkopáva celú ideu Snapchatu.

S tým vám pomôže treba nástroj tretej strany, ktorý sa do aplikácie nabúra. FTC uvádza ďalšie príklady, kedy prevádzkovateľ služby užívateľa oklamal. Spoločnosť získavala dáta o polohe od používateľov Androidu, hoci v podmienkach používania tvrdila, že takéto informácie sledovať nebude. Za ďalšie Snapchat uložil video na mobile v nešifrovanej podobe, takže si ho užívateľ mohol pretiahnuť do počítača a uložiť naveky.

Služba sľubovala, že užívateľa upozorní, ak si druhá strana vytvorí snímku obrazovky, aby správu zachovala. Aplikácie v iOS 6 a staršie však snímanie nedetekujú, takže ani vy neviete, či sa príjemca vzoprel pravidlám o dočasných správach. Bez vedomia užívateľa Snapchat ďalej zbiera informácie o užívateľoch v adresári v iOS. Povolené mal zobrať e – maily, telefónne čísla a Facebook ID, aby mohol vyhľadať priateľov.

Snapchat však zistil mená všetkých ľudí. O skutočnosti ste vďaka systémovým zmenám informovaný až od iOS 6. Najväčším problémom je, napriek tvrdeniam prevádzkovateľa komunikačnej platformy, nedostatočné zabezpečenia databázy. To viedl  k zverejneniu zoznamu s menami a telefónnymi číslami 4,6 mil užívateľov. Firma pritom o slabom zabezpečení dostala varovanie.

Tiež dochádzalo k poslaniu správ zlým užívateľom. Podľa FTC si Snapchat neoveril telefónne čísla pri registrácii, takže niektorí používatelia posielali fotky úplným cudzincom, hoci ich pokladali za priateľov. Zo správy obchodnej komisie sa zdá, že komunikačná služba je poriadne deravá, miestami dokonca užívateľa uvádzala do omylu. Bude sa musieť činiť, aby užívateľom neklamala. 

Zdroj: FTC, Neowin

Pridať komentár (0)