Snapchat vstúpil na newyorskú burzu s miliardovými ambíciami

  • Od štvrtka sa na newyorskej burze obchoduje aj s akciami spoločnosti Snap Inc.
sn1
cnbc.com
  • Od štvrtka sa na newyorskej burze obchoduje aj s akciami spoločnosti Snap Inc.

Spoločnosť Snap si dala za cieľ vyťažiť zo svojich akcií na burze v New Yorku úctyhodných 3,4 miliardy dolárov (3,2 miliardy eur). Snap pritom určil cenu akcie na 17 dolárov (16,09 eur). Táto hodnota je pritom väčšia ako sa ešte pred nedávnom očakávalo. Spoločnosť potvrdila, že na trh vydá spolu 20 miliónov akcií, ide tak o najväčší vstup na burzu v USA za posledné tri roky. Spoločnosť taktiež uviedla, že akcie, ktoré chce emitovať budú bez hlasovacích práv a že zakladatelia Evan Spiegel a Bobby Murphy si tak naďalej udržia kontrolu nad kompletným rozhodovaním firmy. Obaja dnes vlastnia 22/percentný podiel.

zdroj fotografie:venturebeat.com

Od roku 2014, kedy na burzu vstúpil čínsky internetový gigant Alibaba Group, pôjde o najväčší vstup na verejný trh v USA. V poslednom kole financovania firmy súkromnými investormi dosiahla hodnota akcie Snap 31 dolárov (29,3 eur). Takáto cena by celú spoločnosť ohodnotila na zhruba 30 miliárd dolárov (28,4 miliárd eur).

zdroj fotografie:wsj.com

Hovorí sa však, že medzi investormi sa v poslednej dobe šíria obavy z ich stále neprevereného podnikateľského modelu. Je očividné, že už nepribúda príliš veľa nových užívateľov, straty sú čoraz väčšie a zakladatelia sa snažia nad firmou udržiavať až príliš veľkú kontrolu. Rast počtu nových užívateľov ku koncu roka podľa údajov firmy viac menej stagnoval a Snapchat mal v priemere 158 miliónov užívateľov denne.

K tomu všetkému, podobnú službu, akú má Snapchat, zaviedol aj Instagram, ktorý patrí v súčasnosti pod veľmi silného hráča – Facebook. Snap ešte nevytvoril zisk a minulý rok sa jeho strata zvýšila na 515 miliónov (487 miliónov eur) z 373 miliónov dolárov (353 mil. eur) v predošlom roku, čo taktiež nenasvedčuje nič dobré.

Žltý gigant Snapchat, ktorému sa podarilo na určitý čas vytvoriť neutíchajúci trend zahájil svoju činnosť v roku 2012. Fotografie, ktoré za určitý čas zmizli sa stali súčasťou života mnohých mladých ľudí. Asi najpobláznenejším trhom bol a stále je ten americký. Snapchat však už od minulého roka, chce byť považovaný predovšetkým za výrobcu fotoaparátov. Predstavil totiž slnečné okuliare so vstavaným fotoaparátom, ktorý je bezdrôtovo spojený so smartfónom užívateľa a predajnosť je celkom na celkom slušnej úrovni.

zdroj:wsj.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech