Spánkový turizmus je TOP trendom pre rok 2023. Ľudia už necestujú len za pamiatkami, ale aj za kvalitným spánkom

  • Zabudni na cestovanie za pamiatkami
  • Trendom pre rok 2023 je „spánkový turizmus”
spankovy turizmus
Unsplash/Patrick Robert Doyle | Unsplash/Anthony Tran
  • Zabudni na cestovanie za pamiatkami
  • Trendom pre rok 2023 je „spánkový turizmus”

Keď sa povie „spánkový turizmus”, mnohí ľudia zrejme zostanú mimoriadne prekvapení. Doteraz pre nás bolo predsa prirodzené cestovať za známymi pamiatkami, krásnou prírodou či znamenitým jedlom.

V roku 2023 sa ale všetko mení a top trendom v oblasti cestovania sa stáva práve spánkový turizmus, teda cestovanie za účelom prespania v hoteli, ktorý ti ponúkne spánok, aký si ešte nezažil. 

Naše problémy so spánkom sú čoraz väčšie

Najnovšie prieskumy poukazujú na to, že viac ako 35 % ľudí si denne nepospí ani odporúčaných 7 hodín. Problémom je tiež to, že až 40 % ľudí tvrdí, že kvalita ich spánku od obdobia celosvetovej pandémie klesla. 

Poukazuje na to aj portál Coveteur, ktorý uvádza, že počas pandémie sa veľmi rapídne zmenili naše prirodzené cykly. Začalo sa preto objavovať nielen viac problémov so spánkom, ale taktiež oveľa viac prípadov úzkostí, depresií či ďalších problémov s duševným zdravím. 

O dopadoch nedostatku spánku, prípadne o vplyve dlhodobo nekvalitného spánku na naše fyzické zdravie, už ani nemusíme hovoriť. Z tohto pohľadu preto nie je žiadnym prekvapením, že poriadny spánok sa stáva pre mnohých prioritou, a za to, aby si ho vychutnali aspoň na niekoľko nocí, sú ochotní zaplatiť nemalé peniaze.

Prečo je spánkový turizmus novodobým trendom?

Dôvodov je mnoho. Svetovo uznávaný expert na spánok Martin Seeley ich pre portál Travel Daily Media uviedol hneď viacero. Prvým je nezanedbateľný vplyv sociálnych sietí a fakt, že trendom sa veľmi rýchlo stane čokoľvek, čo aktuálne rieši nejaký celospoločenský problém – a tým nekvalitný spánok celkom určite je. 

Seeley tiež hovorí o tom, že ľudia venujú v poslednej dobe oveľa väčšiu pozornosť svojmu zdraviu a sú ochotní skúšať aj „nové” veci, ktoré by pre nich nejakým spôsobom mohli byť prospešné. 

V neposlednom rade však ide aj o žolíka v rukách hotelov, ktoré túto službu poskytujú. Na celom svete ich totiž zatiaľ nie je až tak veľa, čo im poskytuje obrovskú konkurenčnú výhodu. Ľudia sú ochotní za takouto skúsenosťou cestovať aj tisícky kilometrov a za špičkové technológie, ktoré im zaručia unikátny spánok, si zaplatia často aj tisícky eur. 

V čom spočíva čaro takýchto izieb?

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroje: The Travel, JCSM, Coveteur.com, Travel Daily Media, Webrezpro, CNA Luxury, City Magazine, Pure Wow

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá