Hilton oznámil koniec používania vajec z klietkového chovu vo svojich hoteloch po celom svete

Jedna z najväčších ubytovacích spoločností na svete – Hilton Worldwide (Hilton) – oznámila svoj jasný globálny záväzok ukončiť používanie vajec z klietkového chovu. Urobila tak v dôsledku medzinárodnej kampane 63 významných neziskových organizácií na ochranu zvierat. Nový záväzok spoločnosti Hilton vstúpi do platnosti v roku 2025 a bude sa týkať všetkých vlastných, ako aj licencovaných prevádzok naprieč všetkými ich značkami – vrátane Hilton Hotels & Resorts, Waldorf Astoria a Embassy Suites. Bude sa vzťahovať na všetky vajcia a výrobky z vajec vo všetkých prevádzkach a bude zahŕňať aj každoročné správy o pokroku v tejto oblasti, pričom záväzok bude preložený do jazykov všetkých krajín, v ktorých Hilton pôsobí.

Medzinárodná kampaň, vedúca k záväzku spoločnosti Hilton, trvala menej než 24 hodín a naďalej pokračuje so zameraním sa na sieť hotelov Best Western International (Best Western). Na rozdiel od spoločnosti Hilton, sa Best Western zatiaľ nezaviazal zabezpečovať vo svojej globálnej dodávateľskej sieti, vo viac než 100 krajinách, vajcia nepochádzajúce z klietkového chovu. V skutočnosti má len jeden takýto záväzok, a to vo Francúzsku. Po získaní tohto silného globálneho záväzku od spoločnosti Hilton sa 63 organizácií, stojacich za kampaňou, obracia s plnou pozornosťou na hotelovú sieť Best Western.

Hilton je poprednou hotelovou a rekreačnou skupinou, ktorá samú seba označuje za “lídra pohostinských služieb”. Záväzky nepoužívať vajcia z klietkového chovu doteraz zaviedli u niektorých svojich značiek v 19 zo 106 krajín, v ktorých pôsobia. Avšak Hilton zlyhal v naplnení týchto záväzkov, a tým aj začal zaostávať za svojou konkurenciou, ktorá takéto záväzky zaviedla už po celom svete.

Medzinárodná kampaň bola vedená členskými organizáciami koalície Open Wing Alliance, ktorej cieľom je zlepšenie podmienok, v akých sú sliepky chované po celom svete. Táto globálna kampaň proti klietkovému chovu sa súčasne zamerala na dve spoločnosti, Hilton a Best Western, a spojila 63 vplyvných ochranárskych organizácií, požadujúcich lepšie zaobchádzanie so sliepkami v dodávateľskej sieti hotelov Hilton.

Odhodlanie spoločnosti Hilton používať vo všetkých svojich hoteloch po celom svete len vajcia z bezklietkových chovov zohráva zásadnú úlohu v odstránení zneužívania a utrpenia zvierat. Ako lídri na trhu upevňujú fakt, že vajcia z bezklietkových chovov sú novým globálnym štandardom. Pozornosť Open Wing Alliance sa teraz obracia na sieť hotelov Best Western a žiada od nich nasledovanie príkladu spoločnosti Hilton a ďalších hotelových spoločností,” dodala Alexandria Beck, riaditeľka organizácie Open Wing Alliance.

Vajcia v súčasnej dodávateľskej sieti hotelov Hilton pochádzajú z fariem, ktoré zatvárajú sliepky do malých špinavých klietok. Klietky sú tak malé a natlačené vtákmi, že v nich sliepky nemôžu robiť nič, čo je pre ne prirodzené a dôležité. Časti ich tiel sa často zaseknú v pletive, čo má za následok polámané kosti, deformácie a závažnú stratu peria. Niektoré sliepky sú tak vyčerpané a neschopné pohybu, že skončia udupané na smrť ostatnými sliepkami v klietke. Prirodzene, keď Hilton dodrží svoj záväzok, toto sa stane minulosťou a podmienky sliepok v ich dodávateľskej sieti sa výrazne zlepšia.

Naprieč mnohými odvetviami po celom svete sa prehnala vlna záväzkov od popredných firiem, ktoré po spolupráci s Open Wing Alliance prechádzajú na používanie výhradne vajec z bezklietkového chovu. Medzinárodné záväzky za skoncovanie s používaním krutých klietok prichádzajú od najväčších firiem na svete, vrátane Marriott International, Accor Hotels, Hyatt, InterContinental Hotels, General Mills, Unilever, Nestle, Lidl, Aldi, Aramark, Sodexo, Mondelez, či Compass Group.

Výrazné pokroky sa však dejú aj na Slovensku. Petíciu za ukončenie používania vajec z klietkového chovu Viac neznesiem už podpísalo viac než 18 000 Slovákov a Sloveniek a svoje záväzky ukončiť používanie vajec z klietkového chovu už zverejnila väčšina maloobchodného trhu, vrátane značiek ako Tesco, Lidl, Kaufland a Billa. “Záväzky hotelov Hilton či Marriott, ale aj nedávne záväzky Billa a Kaufland, vysielajú jasný signál, že klietkový chov patrí do minulosti a že firmy začínajú počúvať svojich zákazníkov a zákazníčky, ktorí klietkové chovy odmietajú. Teraz je načase, aby po slovenských obchodných reťazcoch začali svojich zákazníkov počúvať aj slovenské hotely a skoncovali s barbarskou praxou klietkového chovu”, dodáva Martin Smrek z Humánneho pokroku – organizácie, ktorá sa na Slovensku do medzinárodnej kampane priamo zapojila.

Zdroj: TS

Najnovšie video