RegioJet pripravuje od septembra nasadenie poschodových vozňov

Vlakový dopravca RegioJet, ktorý na objednávku Ministerstva dopravy a výstavby SR prevádzkuje regionálne vlakové spoje na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno a späť, chystá od pondelka 2. septembra 2019 nasadenie dvojposchodových vozňov na vybrané vlakové spoje na tejto trase.

Až dve súpravy zostavené z poschodových vozňov tak zvýšia prepravnú kapacitu najvyťaženejších spojov jazdiaci v rannej a popoludňajšej špičke.

„Poschodové vozne budú nasadené na ranný vlak 4308 s odchodom z Dunajskej Stredy do Bratislavy vo všedné dni o 6:15 h. Vďaka ich nasadeniu sa navýši kapacita na sedenie o ďalších 100 miest. Podobne sa to bude týkať aj ďalších spojov, na ktoré budú súpravy nasadené“ hovorí Ivana Kašická, riaditeľka vlakovej a autobusovej dopravy RegioJet.

Nasadenie poschodových vozňov nadväzuje na prvú fázu posilnenia kapacít vlakov, ktoré RegioJet spoločne s Ministerstvom dopravy a výstavby SR realizoval od 18. februára 2019, kedy na vybrané spoje na trase Bratislava – Komárno a späť nasadil klasickú súpravu zostavenú z rýchlikových vozňov RegioJet. Vďaka tomu mohol uvoľnenú kapacitu využiť na posilnenie iných spojov denne o vyše 600 miest. Rezort dopravy bol pripravený financovať zvýšenie kapacity poschodovými vlakmi už pred letnými prázdninami, čo však kvôli schvaľovacím procesom a technickej príprave na prevádzku, ktorú musia tieto poschodové vozne absolvovať, nebolo možné.

Masívny nárast cestujúcich – za prvý štvrťrok medziročne o 87 % na 1,27 milióna

Počet cestujúcich na tejto trase neustále masívne rastie rekordným tempom. Za prvé tri mesiace roka tu vlaky RegioJet prepravili  rekordných 1,27 milióna cestujúcich, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka o 87% viac. Hlavnými dôvodmi pokračujúceho silného nárastu počtu cestujúcich je rast počtu obyvateľov v novo postavených rezidenčných oblastiach v obciach Žitného ostrova a tiež vstup RegioJetu do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. V neposlednom rade množstvo cestujúcich dáva prednosť vlakom pri ceste do práce či späť z dôvodu rekonštrukcie a výstavby cestných komunikácií na príjazde do Bratislavy.

„Vítame, že ministerstvo dopravy sa za súčasného vedenia systematicky zaoberá navyšovaním prepravných kapacít vlakov na trase Bratislava – Komárno. Do doby, než dôjde k zvýšeniu priepustnosti trate do Komárna, je nasadenie poschodových vozňov jediná možnosť, ako ďalej navyšovať kapacitu spojov, ktoré už dnes v špičke jazdia v 20 minútových intervaloch. Trať Bratislava – Komárno je najvyťaženejšia jednokoľajná trať na Slovensku a len vlani tu cestovalo 3,6 milióna cestujúcich – čo je medziročne o milión cestujúcich viac“, dodáva Ivana Kašická, riaditeľka RegioJet.

Nasadeniu dvojposchodových vozňov predchádza pomerne náročný proces ich schválenia pre prevádzku na sieti ŽSR, vzhľadom k tomu, že sa jedná o úplne nový typ vozidiel, ktoré doteraz na Slovensku nikdy nejazdili. Prevádzka týchto vozidiel znamená tiež schválenie nového typu motorových lokomotív pre prevádzku na Slovensku. Schvaľovací proces aktuálne prebieha – realizuje ho ako nezávislá autorita Dopravný úrad SR. Vozidlá boli doteraz prevádzkované nemeckými dráhami DB Regio a konštrukčne ide o vozidlá, ktoré sú dnes využívané na spojoch Regional Express prevádzkovaných DB Regio v prímestskej a medzimestskej doprave kľúčových centier v Spolkovej republike Nemecko.

Zdroj: TS

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech