Starbucks vstupuje na taliansky trh. Presadiť sa v domácej krajine espresa však nebude ľahké

  • Zakladateľa Starbucksu inšpirovala k otvoreniu siete kaviarní cesta do Milána
  • Po 35 rokoch sa sem aj so svojou značkou vracia a Talianom s kávou ponúkne aj úplne nový životný štýl
pexels-photo-433094
Pexels
  • Zakladateľa Starbucksu inšpirovala k otvoreniu siete kaviarní cesta do Milána
  • Po 35 rokoch sa sem aj so svojou značkou vracia a Talianom s kávou ponúkne aj úplne nový životný štýl

Hoci Taliansko, jeho lahodná káva a nekonečné množstvo druhov čerstvého pečiva pred 35 rokmi inšpirovali Howarda Schultza k biznisu s vlastnou sieťou kaviarní, ver či never, Starbucks by si v tejto krajine hľadal len márne. Ale len do dnešného dňa, pretože práve dnes boli slávnostne otvorené brány prvej z kaviarní tejto značky, a to priamo v Miláne. Na tento trh chce však kaviarenský gigant vstúpiť s pokorou.

Samotný priestor je veľkolepý. Kaviareň bude sídliť v starej budove pošty, na námestí Piazza Cordusio, len pár krokov od svetoznámej La Scally. Interiér je v industriálnom štýle, doplnený toskánskym mramorom. Podľa informácií tu má tiež sídliť v poradí tretia (po domácom meste Seattle a Shanghai) pražiareň Starbucksu. Ponuka kávy z 30 krajín sveta bude doplnená čerstvým pečivom domácej, talianskej firmy Rocco Princi a o pohodlie zákazníkov sa dokopy postará 300 zamestnancov.

Trh s jedinečnými vlastnosťami

Hoci Starbucks stihol za svoju históriu otvoriť dokopy už neuveriteľných 28 000 prevádzok v 77 krajinách sveta, je zjavné, prečo sa do Talianska nehrnul. Domáci sú totižto zvyknutí na veľmi malé porcie silnej kávy, ktorú do seba „kopnú na stojáka“ pri pulte a fungujú vo svojom dni ďalej. Takže žiadne vysedávačky pri pollitrovom kapučíne s kamarátkami. Na niektorých miestach si dokonca za sedenie musíte zaplatiť a aj tak tam dlho nevydržíte, lebo prekvapené pohľady domácich vás určite odradia.

Na druhej strane stojí aj samotná cena produktu. Zatiaľ čo v Taliansku by si espresso drahšie než 1 euro hľadal márne, Starbucks plánuje vstúpiť na trh s cenovkou 1,80 eur, a to môže byť veľký risk. Aj kvôli týmto dôvodom jednoducho v krajine veľké reťazce ako Costa Coffee alebo Coffeeshop Company nenájdeš.

„Ak sa pozrieme na Francúzsko, ďalšiu krajinu so silnou kávovou kultúrou, mileniáli nepochybne dobre reagujú na špeciálne kávy, a preto môžeme usudzovať, že Starbucksu sa v strednodobom až dlhodobom horizonte môže (v Taliansku) dariť,“ povedal analytik spoločnosti Euromonitor International Alexandre Loeur

Zdroj: CNN

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá