Startup Kiwi pôsobiaci aj na Slovensku má novú ambicióznu víziu. Chce byť prvým globálnym „superdopravcom“

  • Spoločnosť Kiwi.com predstavila svoju novú víziu: z online cestovnej kancelárie sa rozširuje na virtuálneho globálneho „superdopravcu“
  • Na konferencii Phocuswright vo Ft. Lauderdale v USA to oznámil CEO a spoluzakladateľ Kiwi.com Oliver Dlouhý
Kiwi, unsplash.com
  • Spoločnosť Kiwi.com predstavila svoju novú víziu: z online cestovnej kancelárie sa rozširuje na virtuálneho globálneho „superdopravcu“
  • Na konferencii Phocuswright vo Ft. Lauderdale v USA to oznámil CEO a spoluzakladateľ Kiwi.com Oliver Dlouhý

Spoločnosť Kiwi.com pred 7 rokmi založili vtedy len 24-roční Oliver Dlouhý a Jozef Képesi, ktorí boli nespokojní s ponukou leteniek ponúkaných na trhu. 

Kiwi prepája letenky aeroliniek, ktoré spolu štandardne nespolupracujú. Za jednoduchým nápadom stojí sofistikovaný algoritmus, ktorý prepojuje lety vyše 750 dopravcov z celého sveta. Tržby Kiwi.com v roku 2018 vzrástli na v prepočte 1,2 miliardy eur, pričom v roku 2017 predstavovali vyše 712 miliónov eur. V roku 2017 Kiwi.com dosiahlo zisk vyše 3 milióny eur, informoval portál euro.cz.

zdroj: Kiwi.com, Oliver Dlouhý

Z pôvodného „garážového“ startupu je dnes spoločnosť s viac ako 2600 ľuďmi, ktorá aj naďalej rastie a operuje v niekoľkých svetových metropolách. Centrálu v Brne dopĺňajú kancelárie v Barcelone, Prahe a od leta 2019 majú pobočku v bratislavskom River Parku. Kaceláriu v našom hlavnom meste otvorilo Kiwi zo strategických dôvodov.

„Jedným je samozrejme blízkosť k Brnu, druhým sú schopní dátoví analytici, ktorí na Slovensku historicky fungujú vďaka množstvu tunajších startupov,“ objasňuje v tlačovej správe dôvody expanzie Jozef Képesi, technický riaditeľ Kiwi.com, ktorý už teraz stavia v Bratislave nový tím.

Kiwi.com v krátkej dobe predstavil niekoľko inovatívnych cestovných riešení, produkty NOMAD, Tequila či Airport Dashboard pre spoluprácu s letiskami a B2B partnermi. 

Ďalším cieľom platformy je stať sa prvým celosvetovým virtuálnym „superdopravcom“ a poskytnúť zákazníkom kompletné riešenie pre najvýhodnejšiu cestu kedykoľvek, odkiaľkoľvek a kamkoľvek. Od počiatočnej inšpirácie až po finálnu destináciu. Zákazník si tak bude môcť všetko zariadiť cez jednu platformu Kiwi.com, či už sa bude chcieť vybrať na tropickú dovolenku alebo nechať sa odviezť taxíkom do jeho obľúbenej reštaurácie.

Kiwi.com sa stáva dôležitým distribučným kanálom pre všetkých zúčastnených dopravcov. Je tomu tak vďaka spojeniu všetkých modelov cestovania do celosvetovej cestovnej siete, vrátane leteckej, železničnej a autobusovej dopravy, individuálnej prepravy osôb alebo mestskej dopravy. 

Nielen vďaka tomu môže Kiwi.com svojim partnerom poskytnúť údaje o dopyte a cenách v reálnom čase, čo im uľahčí optimalizáciu ich ponuky, a to vďaka viac ako 100 miliónom vyhľadávacích požiadaviek, ktoré denne vybavuje.

„Kiwi.com ako celosvetový virtuálny superdopravca teraz formuje novú kategóriu služieb spojených s cestovným ruchom a oslovuje široký segment zákazníkov, ktorých hlavným cieľom je dostať sa z jedného miesta na druhé čo najefektívnejším, cenovo najvýhodnejším a najpohodlnejším spôsobom. Ako jeden z najlacnejších distribučných kanálov pre väčšinu zúčastnených dopravcov prináša svojim partnerom pravidelne sa zvyšujúci počet zákazníkov,“ vysvetľuje CEO a spoluzakladateľ Kiwi.com Oliver Dlouhý.

V októbri 2019 spoločnosť Kiwi.com uviedla do rezervačného procesu tri typy virtuálneho cestovného, čím zabezpečila jednotné zmluvné podmienky pre viac ako 750 leteckých a pozemných dopravcov, s ktorými Kiwi.com spolupracuje. Okrem toho, že nový produkt mal u zákazníkov úspech, spoločnosť sa pre svojich klientov stala transparentnejšou.

Podrobné informácie o novej vízii spoločnosti Kiwi.com sú k dispozícii na oficiálnych webových stránkach pre partnerov: partners.kiwi.com.

zdroj: Kiwi.com, euro.cz

Najnovšie video