Startup predáva cudzincom lístky na svadobné obrady a dokázal vytvoriť skvelý biznis

  • Na svadbe sa dá slušne zarobiť, keď viete ako
  • India urobila zo svojich tradícii perspektívny biznis - svadobný turizmus
zdroj: pixabay.com
  • Na svadbe sa dá slušne zarobiť, keď viete ako
  • India urobila zo svojich tradícii perspektívny biznis - svadobný turizmus

Zatiaľ čo na Slovensku i ostatných vyspelejších krajinách sa zvyky vytrácajú a svadby sú považované za prežitok, v Indii je to úplne inak. Indické svadby sú známe svojou veľkoleposťou a tradičnosťou. Zábery, ktoré sa dostanú do sveta, nechávajú ľudí v nemom úžase. Veľká časť Indov je chudobná, no napriek tomu investujú do svadobného obradu významnú časť majetku.

Každý rok si povedia svoje „Áno“ miliony párov a konečne prišiel niekto s nápadom, ako na tom zarobiť. Dá sa povedať, že v Indii štartuje svadobná turistika, ktorá môže zvýšiť cestovný ruch v krajine. Stojí za tým startup, ktorý ponúka rezervácie na tradičné indické obrady.

Austrálski cestovatelia a blogeri, Carly Stevens a jej partner Tim Gower zaplatili okolo 200 dolárov za pozvánku na dvojdňovú indickú svadbu prostredníctvom startupu Join My Wedding. Nevesta Surabhi Chauhanová, manažérka fondu z Dillí, mala na svadbe približne 400 hostí, pričom dvaja z nich boli títo blogeri, ktorých nikdy predtým nevidela.

Indické páry zverejňujú podrobnosti o svojich svadbách na internete a turisti z iných krajín si môžu kúpiť vstupenku na ich svadby. Väčšina z týchto peňazí ide na účet páru, ale niečo si stiahne aj startup za sprostredkovanie a prvotnú biznis myšlienku. „Keď sa nad tým zamyslíte, nič iné nevystihuje kultúru tak, ako svadba, pretože sa tam stretávajú všetky kultúrne prvky: lokálni ľudia, tradičné jedlá, zvyky, oblečenie, hudba, v podstate každý prvok je tu prítomný,“ povedala pre CNBC spoluzakladateľka startupu Orsi Párkányiová. Asi žiaden iný spôsob dovolenky nedovolí tak intenzívne prežiť danú kultúru, ako keď sa na chvíľu stanete súčasťou rodiny s konzervatívnymi tradíciami v ich priamom prenose.

Párkányiová je pôvodom Maďarka, ktorá žila 11 rokov v Austrálii. Jej myšlienka na startup Join my Wedding prišla, keď si uvedomila, že väčšina zahraničných turistov nemá možnosť zúčastniť sa extravagantnej indickej svadby, pokiaľ nemá vybudované priateľstvo s miestymi. Prostredníctvom startupu doteraz turisti navštívili už viac ako 100 indických svadieb.

Koncept svadobnej turistiky uchopilo viacero cestovných kancelárií, ktoré turistom ponúkajú vlastné balíky žážitkov. Indický svadobný priemysel má podľa odborníkov stabilnú budúcnosť. V krajine sa totiž rozrastá stredná trieda. Za jediný rok sa na obradoch otočí približne 40 miliárd dolárov.

„Pokiaľ ide o indický svadobný trh, rastie každoročne,“ povedal Ashish Boobna z Ferns N Petals, veľkej svadobnej agentúry pre bohatých Indov. Takmer každý sektor získava zakázky od svadobného priemyslu: dekorácia, jedlo, ošatenie, zábava,… atď.

Blogerku Stevensovú mladomanželia dokonca prvý deň pozvali na Mehndi – tradičný predsvadobný obrad pre rodinu nevesty, čoho sa zvyčajne účastnia len blízki príbuzní. Austrálčanka sa údajne cítila ako súčasť rodiny. „Spomínam si na to, že keď som tam vchádzala, pomyslela som si, „je to ako film „. Bolo to veľmi profesionálne – nič, také som predtým navidela,“prezradila pre CNBC. Chauhanová so Stevensovou dokocna udržujú kontakt aj po svadbe.