Startup v najzvláštnejšom segmente? Partia Slovákov chce zmeniť náš pohľad na kuriérov a doručovanie

  • Slovenský doručovací startup má v pláne konkurovať veľkým firmám s milónovými obratmi
  • 123kuriér stavia na partnerskom prístupe a ústretových kuriéroch. Tvrdí, že vie, čo Slováci v roku 2020 potrebujú
  • Do kariet im hrá aj agilnosť firmy – zatiaľ čo sa nadnárodné korporáty trápia s procesmi, startupový 123kuriér príjma jednu inováciu za druhou
123
123kuriér
  • Slovenský doručovací startup má v pláne konkurovať veľkým firmám s milónovými obratmi
  • 123kuriér stavia na partnerskom prístupe a ústretových kuriéroch. Tvrdí, že vie, čo Slováci v roku 2020 potrebujú
  • Do kariet im hrá aj agilnosť firmy – zatiaľ čo sa nadnárodné korporáty trápia s procesmi, startupový 123kuriér príjma jednu inováciu za druhou

Slovenské startupy sú svetovo úspešné v zdravotníctve či technológiách, no máme tu aj niekoľko niche segmentov. Dobrým príkladom je partia logisticky skúsených Slovákov, ktorí založili doručovaciu spoločnosť 123kuriér a vstúpili do boja s obrovskými doručovacími gigantmi, ktorí pôsobia po celom svete.

Ako slovenská firma dokážu lepšie porozumieť zákazníkom a firmám, pre ktoré vozia tovar. Obchodný a marketingový riaditeľ Peter Braunfeld vysvetľuje, že nie sú korporát, ale mladá a pružná firma, ktorá robí zmeny okamžite a zmysluplne, bez nekonečných schvaľovacích procesov.

Zrejme aj vďaka tomu si službu 123kuriér zamilovalo čoraz viac Slovákov – novú kuriérsku spoločnosť, pre ktorú je ústretovosť kuriérov dôležitá, a keď sa zmieša s partnerským prístupom a kvalitným softvérom pre pravidelných klientov, zrodí sa dravá slovenská firma, ktorá má potenciál prekonať konkurenciu s miliónovými obratmi.

 

Aj keď nie ste technologická firma, stále sa radíte medzi startupy. Prečo ste sa rozhodli uspieť práve v doručovaní? Predsa len, je to pomerne niche segment.

Určite je. Aj napriek tomu si myslíme, že sme našli dieru na slovenskom trhu. Za posledné obdobie sa logistické prostredie výrazne zmenilo a zmenili sa aj požiadavky zo strany odosielateľov aj príjemcov. Preto sme cítili, že teraz je ten správny čas. A pre nás bolo nesmierne dôležité správne načasovanie, kedy sme na trh vstúpili naozaj dobre pripravení.

Tie časy, kedy si zákazníci nemohli vybrať, sú nenávratne preč. Dnes je trendom mať vzťah so zákazníkom založený na dôvere a spoľahlivosti – a presne takým partnerom chceme byť. 

Väčšina startupov má ťažké začiatky. Ako to bolo vo vašom prípade?

Naše začiatky siahajú do roku 2012, kedy sme vytvorili sprostredkovateľskú firmu na prepravu rôznych zásielok prevažne pre súkromné osoby, ktoré chceli poslať nejaké časti nábytku alebo aj malú zásielku z jednej strany Slovenska na druhý koniec. Spolupracovali sme s rôznymi doručovateľskými spoločnosťami. Nemali sme žiadne hmotnostné ani zmluvné obmedzenia.

O vlastnej infraštruktúre sme začali uvažovať až na začiatku tohto roka. Celý nápad vznikol v jedno nedeľné popoludnie pri káve. S majiteľom sme prešli prvotný návrh biznis plánu a pustili sa do práce. Všetko sa nám prakticky podarilo za pár mesiacov vďaka tomu, že sme zmobilizovali tím kvalitných ľudí z logistického biznis prostredia a nadchli sme ich nápadom pre nový projekt.

Momentálne máme oddelenie prevádzky, obchodu a marketingu, zákaznícke centrum, finančné a ekonomické oddelenie a vlastné oddelenie IT.

Aký je váš biznis model? Čo tvorí vaše výdavky a príjmy?

Naším core biznisom sú kuriérske služby – doručovanie zásielok do 50 kg z e-shopov na Slovensku a do zahraničia.

Čo nás však veľmi teší, priamo úmerne nám rastie aj dopyt doručovateľských služieb pre súkromné osoby, ktorému sa venujeme taktiež od začiatku.

zdroj: 123kuriér

Doručovanie je už pomerne vymyslená vec. V čom vynachádzate koleso vy?

Sme nevyliečiteľní zanietenci. Všetci chodíme do práce s radosťou a záleží nám na tom, aby firma rástla a my sme mohli rásť s ňou. Tým, že väčšina kolegov je z logistiky a poznali sme sa už pred tým, vopred sme si nastavili spoločné ciele a rovnako spoločne posúvame svoje hranice pri práci.

A našu radosť z práce cítia aj zákazníci. Snažíme sa mať ku každému individuálny prístup a veríme, že to tak bude aj v budúcnosti.

Vedeli sme do čoho ideme, poznali sme know-how, ale rovnako sme poznali aj nedostatky, ktorým sa snažíme vyhýbať. Počúvame svojich zákazníkov, ich požiadavky či starosti. Za chodu, s cieľom pomôcť a zjednodušiť procesy, ich zlepšujeme a inovujeme, aby sme sa od konkurencie odlíšili.

Aktuálne prepravujete najmä e-shopy a firmy. Prečo by si mali vybrať práve vás, oproti plejádam iných kuriérskych služieb, ktoré na Slovensku pôsobia?

Sme asi jediná kuriérska spoločnosť, ktorá neviaže svojich zákazníkov zmluvne. Je to znak toho, že chceme dokázať, že sme naozaj spoľahlivým partnerom a spolupráca je pre nás záväzkom aj bez zmluvy.

Našim cieľom je spokojný zákazník a nosí sa u nás slušnosť a milé slovo. Tým, že sme slovenská firma, ktorá nemá žiadne vplyvy a tlaky zahraničných investorov, sa nám darí porozumieť požiadavkám slovenského trhu, ktoré sme schopní bez dlhých schvaľovacích procesov premietnuť s okamžitou platnosťou do obehu. V tom sme výnimoční oproti konkurencii.

Čo je vašou hlavnou víziou? Ako by kuriérska spoločnosť mala vyzerať v roku 2020?

Jednoznačne musí byť flexibilná, aby sa dokázala prispôsobovať požiadavkám trhu. Rozvíjať technologické ako aj softwarové prepravné riešenia tak, aby procesy objednávania či doručovania boli optimalizované, jednoduché a prehľadné.

Našou hlavnou víziou je byť modernou poprednou kuriérskou spoločnosťou pre všetkých, ktorí si zakladajú na korektnosti, zodpovednom prístupe a spoľahlivosti v doručovaní zásielok.

Žijeme v rušnej, uponáhľanej dobe. Nájsť si aj 10 minút počas pracovného dňa je náročné. Ako sa tomu službami prispôsobujete vy, ako kuriérska služba?

V tejto dobe už začíname cítiť, že prichádza hlavná sezóna a určite je to spôsobené aj opatreniami kvôli korone. preto sme posilnili tímy, aby sme dokázali udržať kvalitu, na akú sú naši zákazníci zvyknutí.

Keď sme pri korone, ako vnímate „koronové prírastky“ na trhu – teda napríklad Hopin a Bolt kuriérov?

Mám len jedinú výhradu – že to ide všetko mimo akýkoľvek systém. Ak nastane problém, je takmer nemožné dohľadať, kde vznikol, alebo službu reklamovať. Inak to vítam, v aktuálnej situácii sa využije každá voľná kapacita.

zdroj: 123kuriér

Čo počas home officu a druhej vlny prepravujú ľudia najčastejšie?

V hlavnej úlohe je určite fashion, i keď by sa dalo povedať, že zloženie tovarov je skutočne rôznorodé. My sa snažíme doručiť všetko, čo nie je v rozpore so zákonom či vyňaté v našich všeobecných obchodných podmienkach.

Váš limit zásielky je 50 kg, čo zrejme spĺňa potreby drvivej väčšiny objednávok. Čo ak mám väčší balík?

Snažíme sa vyhovieť aj individuálnym požiadavkám, preto pokiaľ je to v našich silách a možnostiach, hľadáme riešenie. Vo väčšine prípadov sú požiadavky splniteľné. Dôležité je zistiť skutočnú potrebu zákazníka a dokázať sa jej prispôsobiť alebo ju vyriešiť tak, aby sa obe strany cítili spokojné. 

Uvádzate, že prepravujete aj do zahraničia, aj napriek tomu, že ste slovenská firma. Znamená to, že zásielku naozaj odveziete do zahraničia, alebo ju posuniete partnerskej firme? Aké všetky krajiny zabezpečujete?

Áno, sú to požiadavky trhu. Nikdy sme nepovedali, že budeme doručovať len na Slovensku. Práve naopak, našim cieľom je čo najviac sa prispôsobiť potrebám zákazníka.

Momentálne máme partnerov v Maďarsku a Českej republike, ale vo veľmi blízkej dobe budeme rozširovať ponuku prepravy do zahraničia, momentálne už je to v procese riešenia s partnermi.

Kuriéri sú v mysliach Slovákov notoricky nepríjemní, vystresovaní a nespoľahliví ľudia. Ako tento fenomén vnímate vy a v čom je 123kuriér odlišný?

Myslím, že je to o celkovom nastavení firmy alebo dokonca konkrétneho zamestnávateľa. Vždy je to o ľuďoch, každý by mal vedieť, čo je slušné a čo nie. Čo sa týka kuriérov, môžeme mať na to dvojaký pohľad, pohľad príjemcu a pohľad kuriéra. A verte mi, vždy je odlišný.

My sa snažíme, aby náš personál, či sú to kuriéri, obchodníci, ľudia zo zákazníckej linky komunikoval slušne, úctivo a ku každému pristupoval individuálne s riešením. Naša krivka úspešného doručovania a neustály dopyt po našich službách nám hovorí, že ideme správnym smerom a pracujeme s kvalitnými zamestnancami na každom stupni nášho biznisu. 

zdroj: 123kuriér

Doručovacie spoločnosti sú tiež známe legendárnymi SMS-kami ako: „Kuriér príde medzi 9:00 a 21:00“. Ako funguje informovanie príjemcov u vás?

Príjemcovia sú notifikovaní dvakrát v procese doručovania formou SMS a e-mailového avíza. Prvú SMS zašleme hneď po prijatí zásielky do prepravy od odosielateľa s informáciou, že bude doručovaná v nasledujúcich dňoch a druhú posielame v deň doručenia aj s kontaktom na doručujúceho kuriéra. Osvedčilo sa nám, že najlepšie funguje, keď sa kuriér na čase dohodne priamo s príjemcom.

Odosielateľ má vždy prístup prostredníctvom objednávkového systému k informácii, kde sa zásielka nachádza, rovnako ako príjemca si ju vie prezrieť v sledovacej funkcii na našom webe.

Spomínate aj objednávkový systém. Čo presne to znamená? Bude mať každý klient prístup k appke, prostredníctvom ktorej si vie objednať kuriéra či sledovať zásielku?

Každý firemný klient, ktorý s nami začne voziť, sa prihlási do nášho objednávkového modulu, kde si vyplní svoje firemné dáta a spätne dostane svoje prihlasovacie údaje, ktoré mu umožňujú jednoduchý a rýchly proces bez akýchkoľvek zdĺhavých komplikácií.

Systém je užívateľsky veľmi priateľský a prehľadný. Cestu zásielky je možné sledovať prostredníctvom funkcie track&trace.

Pre súkromné osoby máme objednávkový modul na našej webovej stránke 123kurier.sk, kde si objednajú kuriérske služby na mieru a kalkulačka vypočíta hneď aj cenu prepravy bez skrytých poplatkov. 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech