STARTUPOVÝ ÚSPECH: Slovenké elektromobily Voltia uspeli v testovacom projekte londýnskej radnice

  • Podľa výsledkov testu boli celkové náklady na elektrickú energiu na nabíjanie skúšobných dodávok o 75 % nižšie ako náklady na palivo na prevádzku ich dieselových ekvivalentov
  • Elektrické dodávky slovenského výrobcu Voltia uspeli v 2,5-ročnom teste londýnskej radnice
 srcset
Voltia,
  • Podľa výsledkov testu boli celkové náklady na elektrickú energiu na nabíjanie skúšobných dodávok o 75 % nižšie ako náklady na palivo na prevádzku ich dieselových ekvivalentov
  • Elektrické dodávky slovenského výrobcu Voltia uspeli v 2,5-ročnom teste londýnskej radnice

Elektrické dodávky slovenského výrobcu Voltia uspeli v 2,5-ročnom teste londýnskej radnice. Tá skúmala dostupné technológie, ktoré pomôžu mestským dodávateľom prepnúť sa na elektrickú energiu.

Podľa výsledkov testu bola prevádzka dodávky približne o 20 % lacnejšia ako u jej dieselových ekvivalentov a vykázala 34 % nárast v doručení balíkov za týždeň v porovnaní so základnými vozidlami. Informoval o tom riaditeľ komunikácie spoločnosti Pavel Šafránek.

„Výsledky tohto pilotného projektu potvrdili, že pokiaľ ide o prevádzkový výkon, náklady, emisie vozidiel a vplyv na rozvodnú sieť, nákladné elektrické vozidlá (EV) ponúkajú prevádzkovo konkurencieschopnú a ekologickejšiu alternatívu k dieselovým dodávkam. Konkrétne dodávky Voltia spotrebovali podstatne menej energie na kilometer ako dieselové a malé EV.

zdroj: voltia

V porovnaní s malými EV mali tiež priaznivé hodnotenie z hľadiska najazdenej vzdialenosti a produktivity,“ uviedol Šafránek.

Testované boli vozidlá Nissan Voltia eNV200, čo je prvá generácia dodávky, modifikovaný eNV2000 – Nissan Vic-Young a BD Auto eDucato. Proti nim stáli dodávkové vozidlá s dieselovým motorom. Porovnávali sa environmentálne emisie, dojazd, spotrebovaná energia a ďalšie ukazovatele. V uvedenom projekte bolo testovaných 26 skúšobných vozidiel.

Podľa výsledkov testu boli celkové náklady na elektrickú energiu na nabíjanie skúšobných dodávok o 75 % nižšie ako náklady na palivo na prevádzku ich dieselových ekvivalentov, pričom testovaná Voltia spotrebovala päťkrát menej energie na kilometer ako jej dieselové ekvivalenty.

V porovnaní s malými EV mala priaznivé hodnotenie z hľadiska najazdenej vzdialenosti a produktivity. Testované elektrické vozidlá najazdili týždenne v priemere o 20 % viac ako malé skúšobné EV a zo všetkých skúšobných elektromobilov najazdila Voltia najväčšiu vzdialenosť.

V januári podpísala spoločnosť Voltia zmluvu s Bevan Group, jednou z troch hlavných britských firiem zaoberajúcich sa prestavbou automobilov. Dodávky Voltia sa tak vyrábajú v troch krajinách, a to na Slovensku, vo Francúzsku a tiež aj vo Veľkej Británii. Spoločnosť Bevan Group vyrobí týždenne vo svojich závodoch vo Wednesbury, Halesowen a Oldbury viac ako 60 karosérií úžitkových vozidiel.

Na základe licencie bude vyrábať a predávať slovenské elektrické dodávky na území Veľkej Británie a Írska.

Kto stojí za spoločnosťou Voltia? Ako vyzerali jej začiatky? 

Elektromobilite sa venujeme takmer 10 rokov. Voltiu založili dvaja slovenskí ex-bankári Peter Badik a Juraj Ulehla. Okrem vývoja elektrických vozidiel, ktorý vedie Juraj, sa od začiatku venujeme i budovaniu infraštruktúry. Tento segment vedie Peter. Našim cieľom je prinášať riešenia, ktoré Európu posúvajú vpred k lepšej a čistejšej mobilite. V časoch, keď existujúce technológie a nástroje nepokrývajú potreby, vyvíjame nové.

Od roku 2017, kedy bola predstavená elektrická dodávka Voltia, rastie kapacita ich produkcie každoročne o 400 %. Voltia má klientov v 11 európskych krajinách. Ich autá môžeš vidieť napríklad v Londýne, Paríži, Nice, Marseille, Dortmunde, Kyjeve, Talline, Ostrave alebo Bratislave.

Zdroj: TASR

Najnovšie video