PRIESKUM: Dôveryhodnosť Fica stúpla. Bol tak nízko, že iná možnosť ani nebola, hovorí Naď
„Budem to robiť, až kým mi telo nepovie, že hra skončila.“ Vysokohorskí nosiči sú svetovým unikátom, láka to aj mladých
Jaroslav Naď: Náš Sputnik V je už v Maďarsku a testuje sa. Prezradil, kedy sa dozvieme verdikt
STARTUPOVÝ ÚSPECH: Slovenké elektromobily Voltia uspeli v testovacom projekte londýnskej radnice
- Podľa výsledkov testu boli celkové náklady na elektrickú energiu na nabíjanie skúšobných dodávok o 75 % nižšie ako náklady na palivo na prevádzku ich dieselových ekvivalentov
- Elektrické dodávky slovenského výrobcu Voltia uspeli v 2,5-ročnom teste londýnskej radnice
- Podľa výsledkov testu boli celkové náklady na elektrickú energiu na nabíjanie skúšobných dodávok o 75 % nižšie ako náklady na palivo na prevádzku ich dieselových ekvivalentov
- Elektrické dodávky slovenského výrobcu Voltia uspeli v 2,5-ročnom teste londýnskej radnice
Elektrické dodávky slovenského výrobcu Voltia uspeli v 2,5-ročnom teste londýnskej radnice. Tá skúmala dostupné technológie, ktoré pomôžu mestským dodávateľom prepnúť sa na elektrickú energiu.
Podľa výsledkov testu bola prevádzka dodávky približne o 20 % lacnejšia ako u jej dieselových ekvivalentov a vykázala 34 % nárast v doručení balíkov za týždeň v porovnaní so základnými vozidlami. Informoval o tom riaditeľ komunikácie spoločnosti Pavel Šafránek.
„Výsledky tohto pilotného projektu potvrdili, že pokiaľ ide o prevádzkový výkon, náklady, emisie vozidiel a vplyv na rozvodnú sieť, nákladné elektrické vozidlá (EV) ponúkajú prevádzkovo konkurencieschopnú a ekologickejšiu alternatívu k dieselovým dodávkam. Konkrétne dodávky Voltia spotrebovali podstatne menej energie na kilometer ako dieselové a malé EV.
V porovnaní s malými EV mali tiež priaznivé hodnotenie z hľadiska najazdenej vzdialenosti a produktivity,“ uviedol Šafránek.
Testované boli vozidlá Nissan Voltia eNV200, čo je prvá generácia dodávky, modifikovaný eNV2000 – Nissan Vic-Young a BD Auto eDucato. Proti nim stáli dodávkové vozidlá s dieselovým motorom. Porovnávali sa environmentálne emisie, dojazd, spotrebovaná energia a ďalšie ukazovatele. V uvedenom projekte bolo testovaných 26 skúšobných vozidiel.
Podľa výsledkov testu boli celkové náklady na elektrickú energiu na nabíjanie skúšobných dodávok o 75 % nižšie ako náklady na palivo na prevádzku ich dieselových ekvivalentov, pričom testovaná Voltia spotrebovala päťkrát menej energie na kilometer ako jej dieselové ekvivalenty.
V porovnaní s malými EV mala priaznivé hodnotenie z hľadiska najazdenej vzdialenosti a produktivity. Testované elektrické vozidlá najazdili týždenne v priemere o 20 % viac ako malé skúšobné EV a zo všetkých skúšobných elektromobilov najazdila Voltia najväčšiu vzdialenosť.
V januári podpísala spoločnosť Voltia zmluvu s Bevan Group, jednou z troch hlavných britských firiem zaoberajúcich sa prestavbou automobilov. Dodávky Voltia sa tak vyrábajú v troch krajinách, a to na Slovensku, vo Francúzsku a tiež aj vo Veľkej Británii. Spoločnosť Bevan Group vyrobí týždenne vo svojich závodoch vo Wednesbury, Halesowen a Oldbury viac ako 60 karosérií úžitkových vozidiel.
Na základe licencie bude vyrábať a predávať slovenské elektrické dodávky na území Veľkej Británie a Írska.
Kto stojí za spoločnosťou Voltia? Ako vyzerali jej začiatky?
Elektromobilite sa venujeme takmer 10 rokov. Voltiu založili dvaja slovenskí ex-bankári Peter Badik a Juraj Ulehla. Okrem vývoja elektrických vozidiel, ktorý vedie Juraj, sa od začiatku venujeme i budovaniu infraštruktúry. Tento segment vedie Peter. Našim cieľom je prinášať riešenia, ktoré Európu posúvajú vpred k lepšej a čistejšej mobilite. V časoch, keď existujúce technológie a nástroje nepokrývajú potreby, vyvíjame nové.
Od roku 2017, kedy bola predstavená elektrická dodávka Voltia, rastie kapacita ich produkcie každoročne o 400 %. Voltia má klientov v 11 európskych krajinách. Ich autá môžeš vidieť napríklad v Londýne, Paríži, Nice, Marseille, Dortmunde, Kyjeve, Talline, Ostrave alebo Bratislave.
Zdroj: TASR