Stratégia a AI ako kľúč. Do Prahy prišli špičky technologického sveta

pr

Ako vzniká stratégia pod rukami svetového experta? Prečo by malo Česko výrazne podporovať legálnu imigráciu? A naozaj prenikla AI do všetkých odborov? Medzinárodná konferencia WebExpo 2025 ukázala, že budúcnosť technológií sa netvorí len v Silicon Valley, ale aj pod rukami každého, kto má otvorenú myseľ a chuť experimentovať.

Od 28. do 30. mája sa Palác Lucerna premenil na pulzujúce centrum technologickej komunity. Konferencia WebExpo už po sedemnásty raz priviedla do Prahy špičky českého aj svetového biznisu, marketingu, vývoja a UX dizajnu. Počas trojdňového technologického sviatku sa navzájom inšpirovalo 1583 účastníkov a 97 rečníkov či mentorov. Spoločne sa podporovali aj v prekonávaní výziev, ktoré prináša súčasná práca v tech odvetví. 

5. Lucerna Great Hall – Nadieh Bremer (1)
zdroj: WebExpo Conference

Keď jeden odbor nestačí

Tohtoročný ročník prirodzene zdôraznil nevyhnutnosť využívania AI a potvrdil smerovanie technologického sveta k holistickému prístupu. Prakticky všetky prednášky a workshopy presvedčili účastníkov, že jednotlivec či firma nedosiahne úspech len s dôrazom na hard skills.

„Súčasní tech odborníci musia vidieť ďaleko za hranice svojho odboru,“ hovorí Šárka Štrossová, riaditeľka konferencie WebExpo. „Tí, ktorí sa orientujú vo viacerých oblastiach, majú v rýchlo sa meniacom svete výrazný náskok. Vďaka svojmu multipotenciálu sú aj v ére AI ťažko nahraditeľní.“ 

2. Lucerna Great Hall – Tomáš Čupr (1)
zdroj: WebExpo Conference

Naživo a bez prikrášlenia

Úvodnú keynote predniesol Mark Pollard, stratég pôvodom z Austrálie, pôsobiaci v USA. Publikum vtiahol do svojho myšlienkového procesu. Na praktickej ukážke s dobrovoľníčkou z publika a jej reálnym výskumom demonštroval, ako sa tvorí funkčná stratégia – namiesto slidov ponúkol pohľad do svojej mysle v reálnom čase.

V podobnom duchu sa niesli aj ďalšie prednášky. Dizajnérka Nadieh Bremer zaujala pútavou vizualizáciou dát, vývojár Tejas Kumar sršal nápadmi, ako pomocou generatívnej AI vytvoriť prirodzenejší používateľský zážitok.

3. Lucerna Great Hall – Jan Řežáb
zdroj: WebExpo Conference

Sales nie je škaredé slovo

Tohtoročné WebExpo rozžiaril Tomáš Čupr, tvorca úspešných projektov ako Slevomat, Dámejídlo a Rohlik.cz. Hoci sa verejným vystúpeniam zvyčajne vyhýba, tentoraz celý Veľký sál Lucerny vtiahol do deja svojou víziou o budovaní značky, kvalite služby a nevyhnutnosti AI.

Na pódiu vystúpil aj nemenej známy Jan Řežáb, podnikateľ stojaci za Socialbakers či aktuálne Ravineo. Hneď na začiatku rozvíril vody svojou priamočiarosťou: „Je tu niekto zo salesu a marketingu? Prepáčte, vlastne v Česku žiadny sales nemáme,“ rozosmial publikum. Popísal svoju podnikateľskú cestu a zároveň vyzval Česko k otvorenejšej imigračnej politike, ktorá by mohla doplniť chýbajúce kapacity.

Testovanie ako základný kameň

Skúsenosti speakrov na WebExpo sa zhodovali – viac než kedykoľvek predtým potrebujeme medzi sebou komunikovať a byť neustále pripravení na zmeny. Rečníci naprieč odbormi ukazovali, ako sú nástroje ako AI, prototypovanie či prieskum trhu základom každodennej práce.

WebExpo 2026 láka už teraz 

Ďalší ročník WebExpo sa uskutoční 27. – 29. mája 2026 v Prahe. Základné vstupenky sú už teraz v predpredaji za zvýhodnenú cenu 4 999 Kč v obmedzenom množstve.

Účasť už potvrdili odborníci ako Ben Morss (Developer Advocate v DeepL, predtým v Google), Julian Della Matia (špecialista na budovanie výskumných tímov) či Barbora Obračajová, ktorá prináša unikátne prepojenie práva, dizajnu a technológií.

Vstupenky na WebExpo 2026 kúpite v predpredaji na https://webexpo.net/tickets/.

Čítaj viac z kategórie: PR

Najnovšie videá

Trendové videá