Súčasná doba môže byť pre začínajúcich smrtiaca, tvrdia Margita a Martin. Do podniku si vozia suroviny priamo z Japonska

  • Začínali dvaja, dnes majú tím zložený z 23 ľudí
  • V Brne majú výnimočnú japonskú prevádzku
  • Do svojich radov hľadajú aj Slovákov
manya brno reštaurácia sushi japonsko
Ilustračný obrázok, Instagram/reprofoto/manyabrno
  • Začínali dvaja, dnes majú tím zložený z 23 ľudí
  • V Brne majú výnimočnú japonskú prevádzku
  • Do svojich radov hľadajú aj Slovákov

Ako píšu na svojej webovej stránke, nie sú bistrom a ani žiadnym ďalším sushi barom. Podnik Manya sa nachádza priamo v centre Brna, iba pár metrov od Starej radnice a tamojšieho Námestia Slobody. V jedinečnej ázijskej reštaurácii ponúkajú tradičnú japonskú keramiku alebo sake priamo z Japonska.

Na začiatku za projektom stáli iba dvaja ľudia: 28-ročná Margita Havlíková a 34-ročný Martin Rous. Odvtedy skutočne vyrástli a v súčasnosti ich tím tvorí 23 ľudí. Startitup sa s Margitou spojil osobne prostredníctvom rozhovoru, v ktorom nám okrem iného priblížili svoje doterajšie skúsenosti s podnikaním vo veľkomeste.

Podnik si otvorili po niekoľkých rokoch skúseností

Pred týmto projektom pôsobili v úplne inom odvetví. Margita študovala poľský jazyk a Martin pracoval vo firme, ktorá predávala chirurgické nástroje. Od rozbehnutia podnikania ich odrádzala jedna vec, ktorá je však to najpodstatnejšie. „Dlho sme nemohli nájsť správny priestor,“ uvádza Margita.

Spočiatku robili verejnosti počas víkendov sushi na pop-upoch a kurzoch. Tomuto sa venovali 6 rokov a súčasne tiež prevádzkovali e-shop s japonským tovarom. Vznik vlastného podniku im pripadal ako logické vyústenie a posun správnym smerom. 

Manya je japonskou reštauráciou typu Izakaya, teda tradičným neformálnym barom, ktorý je veľmi populárny pre večerné posedenia. Margita a Martin si ju vysnívali nad kalichom sake v Tokiu. „Je neformálna a zábavná. Taká skôr úprimná, neodmeraná a maximalistická, čo sa týka interiéru.“

V podniku ponúkajú jedlá, ktoré pochádzajú až priamo z Japonska, a také, ktoré si človek inde v Česku nedá. Ich cesta však bola poriadne tŕnistá, do prevádzky museli na začiatku podnikania investovať približne 100-tisíc eur. 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa MANYA (@manyabrno)

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroj: Manya

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá