SUV, ktoré si to kľudne rozdá aj s Porsche Panamera

  • Po mesiacoch naťahovania je tu nové Lamborghini Urus
  • Obsahuje všetko, čo by malo extrémne SUV obsahovať - len zväčšené
  • Z nuly je na stovke za 3,9 sekundy a maximálku 305 km/h a váži 2,2 tony
  • Cena auta začína na 171 000 eurách
493260
Lamborghini Media Center
  • Po mesiacoch naťahovania je tu nové Lamborghini Urus
  • Obsahuje všetko, čo by malo extrémne SUV obsahovať - len zväčšené
  • Z nuly je na stovke za 3,9 sekundy a maximálku 305 km/h a váži 2,2 tony
  • Cena auta začína na 171 000 eurách

Keď si nechutne bohatý a máš úchylku na silné, veľké, terénne a exkluzívne stroje, mal si doteraz pomerne smolu. Teda, BMW X6M či veľké Mercedesy od AMG sa smolou rozhodne nazvať nedajú, no stále pochádzajú od automobiliek, ktoré majú vo výrobnej palete aj autá pre masy. Situáciu trocha vylepšilo Bentley Bentayga, no to sa skutočne nepáči každému. Teraz je tu však Lamborghini Urus, aby nám všetkým jednoducho preinštalovalo systém.

Urus totiž v aktuálnej dobe jednoducho nemá konkurenciu. Nikto zatiaľ nepostavil tak gigantické, atraktívne a rýchle vozidlo.

Pod kapotou Urusu nájdeš známy koncernový motor, osemvalec twin-turbo s objemom 4 litre a výkonom 478 kW (650 koní) a krútiacim momentom 850 newtonmetrov. 

Toľko k výkonu. Keď tvrdím, že je gigantické, mám skutočne pravdu – na dĺžku má Urus jemne cez 5 metrov a na šírku viac ako dva. Rázvor jeho náprav je dlhší ako Smart.

Vďaka 21 až 23-palcovým kolesám však na fotkách tak obrovsky nevyzerá, dosť mu pomáha aj vydarená silueta karosérie.

2200 kilogramov je naozaj veľa. Aj tak je ale Urus na stovke za 3,9 sekundy a dotiahne to až na šialených 305 kilometrov za hodinu.

Ale skúste sa naň len tak pozrieť. Toto nie je prehajpované luxusné presúvadlo s lízatkom na prednom nárazníku. Toto auto dáva zmysel.

Vpredu by sme našli brzdiče, ktorých priemer je už väčší ako priemerná pizza: 440 milimetrov.

 

 

Urus sa tvári drsne, ale aj vďaka radaru v maske nechce nikomu ublížiť. Ani vodičovi, ktorý má na palube k dispozícii 6 jazdných nastavení.

Volajú sa Strada (cesta), Sport, Corsa (okruhové nastavenie), Sabbia (piesok), Terra (blato) a Neve (sneh). Urus tak zvláda jazdiť pomaly po viacerých povrchoch ako tank.

 

 

Sú tu dve centrálne TFT obrazovky a digitálny prístrojový panel, resp. prepínač jazdných režimov mi pripomína kabínu Boeingu 787. 

 

Jeho cena začína na 171 000 eurách. Mám len jednu otázku… Máš našetrené?

Zdroj/Foto: Lamborghini Media

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK