Svet dnes spoznal nový Defender. Land Rover ho predstavil v Nitre
- Zoznám sa s najnovším modelom Defender
- Je ikonou, ktorá je aktualizovaná pre 21. storočie
- Zoznám sa s najnovším modelom Defender
- Je ikonou, ktorá je aktualizovaná pre 21. storočie
Model Defender 110 je pritom len prvým z rodiny najschopnejších a najodolnejších áut s pohonom 4×4 na svete. Rýchlo ho bude nasledovať model Defender 90 s krátkym rázvorom kolies a v roku 2020 sa k sérii pripojí niekoľko praktických úžitkových modelov.
Vďaka výraznej siluete je nový Defender okamžite rozpoznateľný. Veľmi krátke predné a zadné previsy poskytujú vynikajúci predný a zadný nájazdový uhol.
Dizajnéri značky Land Rover nanovo definovali známe ochranné známky modelu Defender pre 21. storočie, čím dávali novému vozidlu s pohonom 4×4 účelný vzpriamený postoj a strešné okno Alpine, pričom zachovali zadné dvere s bočným zavesením a zvonku namontované rezervné koleso, vďaka ktorému je originál tak ľahko identifikovateľný.
Interiér si zachoval asketickú osobnosť pôvodného modelu Defender odhalením konštrukčných prvkov a uchytení, ktoré zvyčajne zostávajú skryté. Medzi inovatívne prvky patrí radiaca páka upevnená na palubnú dosku, vďaka čomu vznikol priestor pre voliteľné sklápateľné stredné predné sedadlo, ktoré poskytuje trojsedadlové sedenie vpredu.
Výsledkom je, že Defender 110 ponúka tri konfigurácie sedenia: päťmiestnu, šesťmiestnu, alebo 5 + 2. Objem úložného priestoru za druhým radom sedadiel dosahuje 1 075 litrov, po ich sklopení až 3 380 litrov. Defender 90 bude schopný poskytnúť miesto šiestim pasažierom vo vozidle dĺžky kompaktného rodinného hatchbacku.
Odolná pogumovaná podlaha sa ľahko zbaví napríklad blata z off-roadu. Stačí kefa alebo handra a interiér je zase čistý. Voliteľná sklopná textilná strecha poskytuje zážitok otvoreného interiéru a umožňuje cestujúcim v druhom rade sedadiel modelu Defender 110, aby sa po zaparkovaní mohli postaviť a zažiť takzvané safari.
Definícia odolnosti
Nová karoséria D7x (pre extrémne použitie) značky Land Rover je na 95 percent nová a založená na ľahkej hliníkovej samonosnej konštrukcii, ktorá vytvára najpevnejšiu štruktúru karosérie, akú kedy Land Rover vyrobil. Je trikrát tuhšia ako tradičné konštrukcie karosérie na ráme a poskytuje základy pre úplne nezávislé zavesenie kolies so vzduchovými, alebo vinutými pružinami.
Nový Defender prešiel viac ako 62 000 technickými testami, pričom architektúra podvozku a karosérie boli navrhnuté tak, aby zvládli Extreme Event Test vyvinutý značkou Land Rover. Ten spočíva v sérii opakovaných nárazov rovnakej sily a ide nad rámec bežného štandardu pre SUV a osobné automobily.
Počas testovania vývoja prešli prototypové modely viac ako 1,2 milióna kilometrov v niektorých z najdrsnejších prostredí na Zemi, od 50 °C horúčavy púšte a -40 °C v Arktíde až do výšok 3 000 metrov nad morom v Skalistých horách Colorada.
Expert svetovej triedy v teréne aj na cestách
Nová architektúra karosérie poskytuje svetlú výšku 291 mm a terénnu geometriu svetovej triedy, ktorá poskytuje modelu Defender 110 predný nájazdový uhol 38 stupňov, prejazdový uhol 28 stupňov a zadný nájazdový uhol 40 stupňov. Jeho maximálna hĺbka brodenia 900 mm je podporovaná novým programom Wade (brod) v systéme Terrain Response 2, ktorý dáva vodičom istotu, že môžu s úplnou dôverou prebrodiť aj hlbokú vodu.
Vďaka technológii Land Rover ClearSight Ground View sa ti na centrálnom dotykovom displeji zobrazuje oblasť priamo pred prednými kolesami, ktorá je zvyčajne vodičovi skrytá kapotou motora.
Výkon a účinnosť
Výber moderných benzínových a čistejších dieselových motorov zabezpečuje, že nový Defender má výkon, kontrolu a účinnosť v akomkoľvek prostredí. Pohonná jednotka Plug-in Hybrid Electric Vehicle, ide o predskokana s čisto elektrickým pohonom.
Pri uvedení na trh obsahuje benzínová zostava štvorvalec P300 a výkonný šesťvalec P400, ktoré využívajú efektívnu technológiu Mild Hybrid Electric Vehicle. Alternatívne si môžu zákazníci vybrať z dvoch štvorvalcových dieselových motorov – D200 a silný D240. Obidva ponúkajú spotrebu paliva len 37,2mpg (7,6 l / 100 km) a emisie CO2 v objeme 199g / km.
Technológia 21. storočia
Ako vôbec prvý model spoločnosti Jaguar Land Rover tiež uvádza nový „infotainment“ systém Pivi Pro. Dotykový displej novej generácie je intuitívnejší a užívateľsky priateľskejší, vyžaduje menej vstupov na vykonávanie často používaných funkcií, pričom jeho dizajn zaručuje, že je stale zapnutý a vďaka tomu dokáže takmer okamžite reagovať.
zdroj: Jaguar Land Rover