Svetový rekord. Tento automobil zvládne zrýchlenie z 0-400-0 km/h za fenomenálny čas 

  • Hlboko vo švédskych lesoch, na vojenskom letisku, vytvorila automobilka Koenigsegg nový svetový rekord
  • Vozidlo Koenigsegg Regera tu dokončilo šprint z 0-400-0 km/h za neuveriteľných 31,49 sekundy
 srcset
Koenigsegg Mediakit
  • Hlboko vo švédskych lesoch, na vojenskom letisku, vytvorila automobilka Koenigsegg nový svetový rekord
  • Vozidlo Koenigsegg Regera tu dokončilo šprint z 0-400-0 km/h za neuveriteľných 31,49 sekundy

To bol o 1,8 sekundy rýchlejší šprint, než ako sa spoločnosti Koenigsegg podarilo dosiahnuť s modelom Agera RS v roku 2017. Generálny riaditeľ a zakladateľ Christian von Koenigsegg v tlačovej správe tvrdí, že toto auto môže pri ideálnych podmienkach dosiahnuť ešte lepšie výsledky.

Pri prekonávaní svetového rekordu sedel za volantom továrenský vodič Koenigsegg Sonny Persson. Cieľ bol daný jasne, a to zrýchliť z 0-400-0 km/h za čo najmenej sekúnd. K tomuto bola Regera výrobcom adekvátne prispôsobená a dokáže v tomto rozsahu zrýchliť tak ako nijaké iné vozidlo na svete.

Určite stojí za zmienku aj fakt, že automobil bol kompletne homologizovaný. Vozidlo je zostavené tak, aby dosiahlo absolútne najlepší výkon, ovládanie, ale aj vysokú bezpečnosť.  Regera však v ničom nezaostáva, ani čo sa týka dizajnu a luxusného vybavenia, vrátane športových sedadiel. Jedinou špecifickou úpravou bolo osadenie klietky v kabíne vodiča, ako aj bezpečnostný postroj pre jeho ochranu.

zdroj: Koenigsegg Mediakit

Regera zdolávala svetový rekord pri perfektných poveternostných podmienkach – bolo slnečno a takmer bez vetra. Celková dĺžka trate predstavovala 2 000 metrov, no túto vzletovú dráhu na vojenskom letisku bolo potrebné ešte o niečo predĺžiť, aby z nej bolo možné vyťažiť absolútne maximum. Regera preto štartovala už na príjazdovej dráhe na letisko, vďaka čomu sa celková vzdialenosť trate predĺžila približne o 300 metrov. 

zdroj: Koenigsegg Mediakit

Táto letisková dráha však patrí medzi dlhodobo nevyužívané. To so sebou prináša rôzne výmoly. Taktiež tu nebolo možné jazdiť v úplnej priamke, nakoľko bolo potrebné sa vyhnúť niektorým nerovnostiam.

Nízka priľnavosť, vyhnutie sa niektorým nedokonalostiam cesty zmarili ideálny čas na zrýchlenie. Napriek náročným traťovým podmienkam potrebovala Regera 1613,2 metrov, kedy zrýchlenie na 400 km/h dosiahla za 22,87 sekúnd. Spomalenie a následné zastavenie sa podarilo len za 8,62 sekundy a to na vzdialenosti 435,26 metrov.

Celková vzdialenosť, ktorú vozidlo pri zrýchlení z 0-400-0 km/h prekonalo predstavovala 2048,46 metrov. Za ešte lepších podmienok by to podľa automobilky dokázala Regera aj pri celkovej dĺžke pod neuveriteľných 2 000 metrov.

zdroj: Koenigsegg Mediakit

„Skutočne pôsobivé je, aké neuveriteľné sú brzdy Regera – 8,62 sekundy zo 400 km/h na 0 km/h neslýchané. Je to dôkaz rovnováhy, odpruženia, ako aj aerodynamiky Regera a samozrejme zostavenia na mieru bŕzd Koenigsegg. Čísla teraz jasne ukazujú veľkosť Regery. Vieme však, že sme schopní tieto už aj tak pôsobivé čísla ešte o niečo vylepšiť a to na trati s lepšími podmienkami na jazdu,“ pokračuje Christian von Koenigsegg.

zdroj: Koenigsegg Mediakit

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera kombinuje výkonný spaľovací motor s dvomi turbokompresormi V8 s tromi elektrickými motormi a špičkovou batériou v patentovanej technológii hnacej sústavy s názvom Koenigsegg Direct Drive. Táto revolučná technológia odstraňuje tradičnú prevodovku, vďaka čomu je Regera ľahšia a efektívnejšia ako bežné hybridné riešenia.

zdroj: koenigsegg.com

Najnovšie video