Takmer 90 % firiem má alebo chce zaviesť home office, ukázal prieskum

  • Takmer 90 percent spoločností vo svete už zaviedlo alebo uvažuje o zavedení práce na diaľku
  • Vyplýva to z globálneho prieskumu KPMG
home office
Unsplash/Jan Baborák Unsplash/Dillon Shook
  • Takmer 90 percent spoločností vo svete už zaviedlo alebo uvažuje o zavedení práce na diaľku
  • Vyplýva to z globálneho prieskumu KPMG

Požiadavky zamestnancov, nedostatok talentov na trhu práce, ako aj konkurenčná výhoda sú hlavnými dôvodmi, prečo už takmer 90 percent spoločností vo svete zaviedlo alebo uvažuje o zavedení práce na diaľku. Prvenstvo patrí telekomunikačnému a technologickému sektoru. Vyplýva to z z globálneho prieskumu KPMG s názvom Current trends in remote working.

Pohodlie aj pandémia

Väčšina spoločností už zaviedla prácu na diaľku alebo o tom v súčasnosti uvažuje, čo naznačuje, že respondenti prieskumu KPMG sa na stratégiu práce pozerajú z dlhodobého hľadiska. V zavádzaní práce na diaľku do praxe vedie telekomunikačný a technologický sektor.

Takmer dve tretiny spoločností z tohto sektora už prešli do fázy implementácie. Globálny priemer je pritom 37 percent. Hlavný dôvod, prečo zamestnávatelia zavádzajú možnosť pracovať na diaľku, je reakcia na požiadavky zamestnancov.

Pre 21 percent sú najdôležitejšou motiváciou protipandemické obmedzenia. Ďalších 18 percent respondentov tvrdí, že hlavnou príčinou je pozitívne vnímanie značky a priťahovanie nových talentov na trhu práce.

Výhody pre planétu

Spôsob vykonávania práce sa pod vplyvom rýchlych zmien nanovo buduje. Práca na diaľku sa podľa KPMG stane neoddeliteľnou súčasťou nášho sveta. Bude poskytovať väčšiu flexibilitu a virtuálne možnosti pre zamestnancov aj zamestnávateľov.

Zamestnanci ocenia rovnováhu medzi profesionálnym a osobným životom a zamestnávatelia môžu ťažiť z rozšírených personálnych možností na pracovnom trhu, ako aj zo zníženej uhlíkovej stopy voči životnému prostrediu.

Flexibilita, ktorá umožňovala zamestnancom pracovať na diaľku, tu bola aj pred pandémiou, nie je to nový fenomén. V súčasnosti sa však z nej stáva trend, ktorý spoločnosti aktívne integrujú a rozvíjajú. Navyše, vďaka digitálnej ekonomike a infraštruktúre môže byť práca na diaľku sprístupnená čoraz širšiemu okruhu zamestnancov. Tí vidia výhody najmä v tom, že sa môžu presťahovať aj do odľahlejších oblastí, prípadne pracovať z rôznych miest,“ uviedol Kenneth Ryan, vedúci partner KPMG na Slovensku.

Globálny KPMG prieskum Current trends in remote working poskytuje prehľad v súčasných globálnych trendoch práce na diaľku a v tom, ako sa táto téma celosvetovo vyvíja z hľadiska mobility, daňových tém, technológií a ďalších. Prieskum KPMG publikovala v marci tohto roka a zúčastnilo sa ho 530 spoločností zo 46 krajín.

Slováci milujú prácu z domu

Iný prieskum tiež ukázal, že práca z domu je hitom aj medzi zamestnancami. Až 52 % ľudí, ktorí majú možnosť pracovať z domu, ju využíva štyri až päťkrát do týždňa.

Vyplýva to z globálneho prieskumu spoločnosti Velux, ktorého cieľom bolo zistiť postoj zamestnancov k práci z domu. Prieskum sa tiež sústredil na ich požiadavky pri tvorbe dokonalého domáceho pracovného priestoru a výzvy, ktorým čelia.

Ukázalo sa, že ľudia pracujúci z domu sú ochotní pozmeniť svoju domácnosť tak, aby bolo ich pracovné prostredia príjemné. Podľa prieskumu tak urobilo 64 % respondentov a až 49 % ľudí, ktorí pracujú z domu aspoň raz týždenne, to urobiť plánuje.

Ľudia považujú za jeden z najdôležitejších faktorov denné svetlo, no nezabúdajú ani na kvalitné IT a kancelárske zariadenie.

Svetová štúdia poukazuje na to, že väčšina respondentov považuje svoje súčasné časové rozdelenie práce medzi kanceláriou a domovom za dobré a vyvážené.

Nájdu sa však aj takí, ktorí by z domu pracovali častejšie, pretože to má výhody. Až 56 % opýtaných uvádza, že home office šetrí čas dochádzania do práce. 47 % respondentov víta fakt, že práca z domu dokáže ušetriť aj peniaze za jedlo a oblečenie.

Podľa ďalších 47 % opýtaných sú ich pracovné dni vďaka home office flexibilnejšie. 

Zdroj: SITA

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá