Takto vyzerali známe značky pred 10-timi rokmi. Niektoré naozaj stoja za to

  • Po tom, ako vajíčko minulý týždeň ovládlo svet Instagramu, dnes môžeme zhodnotiť ďalšiu výzvu
  • Všetci spomíname na to, ako svet vyzeral pred desiatimi rokmi
Fa­ce­book/Du­rex
  • Po tom, ako vajíčko minulý týždeň ovládlo svet Instagramu, dnes môžeme zhodnotiť ďalšiu výzvu
  • Všetci spomíname na to, ako svet vyzeral pred desiatimi rokmi

Zapojil si sa už aj ty do výzvy #10yearschallenge, ktorá v poslednom období ovládla sociálne siete? Ujsť si ju nenechali veľké hollywoodske hviezdy a všetci chcú vedieť, ako sa veci alebo ľudia zmenili za poslednú dekádu. Tváre herečiek sú tým, čo sa čarovným spôsobom nemení, no za opačný koniec výzvu chytili známe značky.

Chcú dať svojim zákazníkom vedieť, že 10 rokov je dostatočne dlhá doba na to, aby zmenili nielen svoj dizajn, ale zapracovali aj na kvalite. S hashtagom 10yearschallenge sa však spája mnoho ďalších tém. Klimatické zmeny a dokonca aj politika.

Výzva desaťročia neobišla ani Slovensko a preto sa niektoré značky snažia vďaka nej pripomenúť svojim fanúšikom, čo všetko dosiahli. Značke O2 Slovensko sa za posledných 10 rokov podarilo dosiahnuť míľnik 2 milióny zákazníkov a popracovali aj na pokrytí.

Zapojila sa aj slovenská značka Lyra, ktorá zásobuje fanúšikov sladkého pravidelnými zásobami kvalitnej čokolády s originálnymi príchuťami. Dokonca sama tento rok oslavuje desaťročie od svojho vzniku a za ten čas prešla mnohým.

Gigant Coca-Cola sa rozhodol pripomenúť svojim fanúšikom, že na trhu nie je len 10 rokov, ale omnoho, omnoho dlhšie. Vedľa seba postavil dve fľaše svojho nápoja, ktoré od seba delí 120 rokov.

Zomato, portál, ktorý sám seba prehlasuje za najrýchlejšiu cestu ako sa dostať k miestam, kde sa dobre naješ stavil zase na opačnú stratégiu. Roky zamenil za minúty.

Značka Durex výzvu okorenila claimom „hračky sa menia, čas na hranie zostáva“.

Pamätáš sa, ako vyzeral Katalóg IKEA  z roku 2009? Grafika trošku retro, trošku iný formát a hlavne ceny v korunách.

Slovenská módna návrhárka Jana Jurčenko ukázala svoju tvorbu nie spred desaťročia, ale hneď dvoch.

Šperkárka, ktorá dnes už pracuje aj s iným doplnkami či textilom, Petra Tóth. Na svojom Facebooku napísala:Tak aby sme nezostali pozadu zúčastňujem sa výzvy #10yearschallenge. Slovenská Epopej 1 (asi 2009 nepamätám si to presne, nie som dobrá na dátumy) je moja prvá kolekcia inšpirovaná slovenským folklórom. Dovtedy som intenzívne hľadala svoj signifikatný štýl a vytvorila kolekcie s rôznymi témami. Vy to možno nevidíte, ale z môjho pohľadu sme urobili obrovské kroky či už technologicky, ale najmä v spracovaní tém jednotlivých kolekcií.“

Nie je to však len reklama, kde výzva #10yearschallenge zaúradovala. Je to aj súčasná dôležitosť témy ochrany našej planéty, množstvo vtipov, ale aj trpkých pripomínaní. Pár z nich vyberáme.

Klimatické zmeny trápia našu planétu v poslednom období omnoho viac, než tomu bolo doposiaľ. Dosiahli sme bod, kedy je potrebné poriadne popremýšľať skôr, než niečo vyrobíme či kúpime a aj výzva desaťročia je tým, čo na túto problematiku upozorňuje.

Ďalšou kategóriou je samotné Slovensko a všetko, čo nám bolo pred desiatimi rokmi sľubované a ešte stále sa neudialo. Okrem Hlavnej stanice v Bratislave či sľubovanej diaľnice z hlavného mesta až do Košíc je to však napríklad aj stále chátrajúci vozový park a problémy ZSSK či nevyriešená parkovacia politika mnohých miest. Kvalita a vybavenie školstva je samostatná kategória.

 

Zaujímavý je však aj pohľad na zvyšovanie cien. O tom by sa v rámci Slovenska dala urobiť vlastná štatistika, keďže rok 2009 bol práve časom, kedy začali v našich peňaženkách po prvýkrát štrngať euromince a mnohé sa zmenilo.

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech