Talianska ikona biznisu Alessandro urobil zo Slovenska lídra v recyklácii: „Až 95 % obyvateľstva využíva zálohovací systém“
- Slovensko je lídrom v recyklácii PET fliaš a plechoviek
- Dosiahli sme 92 % mieru zhodnocovania
- Alessandro sa považuje za správcu spoločnosti, nie za jej majiteľa

- Slovensko je lídrom v recyklácii PET fliaš a plechoviek
- Dosiahli sme 92 % mieru zhodnocovania
- Alessandro sa považuje za správcu spoločnosti, nie za jej majiteľa
Alessandro Pasquale je talianskou ikonou biznisu, ktorá sa výrazne zapísala do sveta nápojového priemyslu. Ako člen Správnej rady iniciatívy Slovensko zálohuje a líder expanzie Mattoni na globálny trh, zohral kľúčovú úlohu v efektívnom zavedení zálohového systému na Slovensku.
Dominantný hráč v Európe
Pod jeho vedením sa Mattoni stala dominantným hráčom v strednej Európe, pričom na Slovensku zvýšila svoj trhový podiel z 7,4 % v roku 2008 na 17,5 % v roku 2024.
V rozhovore nám prezradil, aké výzvy sprevádzali expanziu značky na nové trhy, ako sa vyrovnal s finančným tlakom a aké stratégie využíva na udržanie silného tímového ducha.
- Ako Alessandro dosiahol prevratný úspech v rozširovaní značky Mattoni?
- Aký bol trhový podiel Mattoni na začiatku pôsobenia na Slovensku a aký je dnes?
- Ako sa znížil objem odpadu na Slovensku vďaka zálohovaciemu systému?
- Ktorá krajina kopíruje zálohovací princíp, ktorý vyvinuli na Slovensku?
Akými konkrétnymi číslami alebo ukazovateľmi by ste vedeli vyjadriť úspech pri rozširovaní značky Mattoni na nové trhy?
Náš úspech hodnotím predovšetkým na základe schopnosti vytvoriť a udržať silného tímového ducha. Našu spoločnosť vnímame ako veľkú rodinu a mojou prioritou je rozvíjať u našich kolegov pocit spolupatričnosti. V množstve čísel sa vždy zameriavame na objemy, podiel na trhu a ziskovosť, v tomto poradí dôležitosti.
Aké boli finančné alebo logistické výzvy pri expanzii na nové trhy a ako ste ich riešili?
Minerálne vody sú vyspelým odvetvím, je veľmi ťažké vytvoriť relevantnú značku od nuly, preto ak chcete expandovať v novej krajine, musíte získať lídra na trhu. Vedúce postavenie na trhu je zvyčajne veľmi nákladné, a preto jeho získanie vytvára finančný tlak. My ich riešime využitím našich kompetencií, synergií vyplývajúcich z konaolizácie a v prípade potreby s trochou kreativity.
Aký bol trhový podiel Mattoni na začiatku pôsobenia na Slovensku a aký je dnes? Čo konkrétne ste urobili, aby ste tento rast dosiahli?
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Čo motivuje Slovákov k zálohovaniu?
- Ako dokáže talianska ikona úspešne viesť spoločnosť a motivovať zamestnancov?
- Aké boli najdôležitejšie marketingové kampane, ktoré zabezpečili úspech Mattoni?
- Ako mu pomohli talianske korene pri vyjednávaní na medzinárodných trhoch?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity