Tatiana Nátna so synmi prerába nákladné dodávky na luxusné obytné autá

Linda Cebrová / 24. júla 2017 / Lifehacking

Vďaka individuálnym prestavbám a kvalitnej ručnej práci na mieru sa automobily Turčan dostali na trhy v Nemecku, Českej republike, Rakúsku, ale našli si svojich majiteľov aj v Holandsku a Anglicku.

Tatiana Nátna je podnikateľka, ktorá sa z nenazdajky ocitla na čele firmy vyrábajúcej obytné autá. Po nevydarenej kariére v oblasti finančníctva jej kamarátka navrhla, že by sa mala pustiť do tohto špecifického biznisu. Tatiane sa tento nápad zo začiatku vôbec nepozdával, bola predsa ekonómka, avšak nakoniec pri dodávkach predsa len zakotvila a dnes má klientelu v Nemecku, Holandsku, Veľkej Británií a ďalších európskych krajinách.

zdroj fotografie:turcan-auto.sk

Začalo to návštevami rôznych výstav s obytnými karavanmi. Fotila si interiéry a exteriéry, aby načerpala čo najviac inšpirácie. Dodávky, ktoré dnes s jej dvoma synmi prerába nie sú však klasickými obytnými autami. Ide o prestavby. Zvonku teda dodávka vyzerá celkom nenápadne, no vo vnútri nájdeš všetko pre tvoj maximálny komfort. Je tam dokonca kuchynka, záchod, sprcha alebo postele. Všetko je vyrábané na mieru podľa žiadostí klienta. Ak je to potrebné, dosadiť sa dajú aj solárne panely, satelit alebo elektrocentrála.

zdroj fotografie:facebook.com/TURČAN-AUTO
Začiatky neboli ľahké, na rozbehnutie biznisu jej požičal kamarát. Kúpila dve dodávkové autá a materiál. Prenajala si dielňu a začala s chlapmi prerábať dodávku na luxusné obytné auto. O pár mesiacov postavili prvý prototyp, avšak radosť z neho pomaly prešla do zúfalstva. Auto nezvládalo vysoké letné teploty a interiér sa rozpadal. Časom sa učili na vlastných chybách a autá sa stávali čoraz kvalitnejšími.

Krátko na to dostali od Švajčiarov objednávku na dve autá. Tie už boli kvalitnejšie, poslali ich preto do Švajčiarska a čakali, čo sa stane. Tatiana dva týždne tŕpla, či zákazník vôbec zaplatí. Nakoniec zaplatil, ale poslal dlhý zoznam pripomienok, čo sa kazí a kde zateká. Tatiane tak nezostávalo nič iné, než zobrať si svoj tím a autá ísť opraviť.

zdroj fotografie:facebook.com/TURČAN-AUTO

 V tom čase mala už piatich zamestnancov a Švajčiari sa chceli pustiť do ďalšej spolupráce. Lenže z predaja prvých áut splatila dlh kamarátovi a na ďalšie prerábky jej nezostali peniaze. Preto si požičala znova a dodala Švajčiarom 8 áut.

Firma síce získala certifikát pre Nemecko , ale pre Slovensko jej stále chýbal. Po niekoľkých prieťahoch na ministerstve však všetko dobre dopadlo a autá boli schválené aj pre našu krajinu. Nezaobišlo sa to však bez výsmechu zo strany ministerstva, keď im oznámila, že pre Slovenský trh vyrobia za rok len 2-3 autá.

zdroj fotografie:facebook.com/TURČAN-AUTO

Nemeckí zákazníci však objednali aj 50 áut ročne. S rastom počtu predaných áut, narastal aj počet zamestnancov. V Nemecku sa ale Turčan Auto predávalo ako Made in Germany. Ak by tomu tak nebolo, ľudia by ho odmietli. Firme sa častokrát stalo, že záujemcovia boli z auta najskôr uchvátení, no keď zistili, kde ho vyrobili, stratili záujem.

zdroj fotografie:facebook.com/TURČAN-AUTO
Firma Turčan Auto dlho hľadala spôsob, ako sa odlíšiť od veľkých hráčov v tomto odvetví. Rozhodli sa skoncovať so štandardmi. Veľké fabriky totižto nedokážu vyrábať na mieru, no Turčan Auto áno. Auto špeciálne prispôsobené na prepravu motorky, no zároveň slúžiace aj ako karavan si u nich kúpil dokonca aj motorkár Jaroslav Katriňák.

zdroj fotografie:facebook.com/TURČAN-AUTO

Na výstave v Brne sa pri ich dodávke zastavil pán z Veľkej Británie s tým, že firmu už dlhšie pozoruje a rád by od nich odoberal. Opýtal sa, či môže svoju dodávku priviesť na prerábku do Martina. Dostal kladnú odpoveď, no mysleli si, že len žartuje. O štyri mesiace sa však zrazu zjavilo pred firmou auto s opačným riadením a odvtedy preňho robia pravidelne.

 zdroj:turcan-auto.sk zdroj titulnej fotografie:turcan-auto.sk

Pridať komentár (0)