Tatranci pobláznili ľudí s ich značkou oblečenia. Do biznisu je zapojená celá rodina od mamy až po strýka

  • Z ničoho vybudovali úspešnú lokálnu značku
  • Ich funkčné módne kúsky posielajú do Japonska aj USA
  • Hlavnú rolu v ich značke hrá slovenská príroda
Na snímke je žena v šatke a Tatry
Tatragoat, TASR/Veronika Mihaliková
  • Z ničoho vybudovali úspešnú lokálnu značku
  • Ich funkčné módne kúsky posielajú do Japonska aj USA
  • Hlavnú rolu v ich značke hrá slovenská príroda

Tatragoat je originálna slovenská značka s vlastnou výrobou pod Tatrami, ktorá šije funkčné doplnky na turistiku, lyžovanie, beh a iné voľnočasové aktivity.

Jej výrobky sú inšpirované slovenskou prírodou, vďaka čomu vzbudzujú veľký záujem aj zahraničných turistov.

Ide o malú firmu, ktorej sa venujú štyria ľudia, no jej príbeh môže byť pre mnohých nádejných podnikateľov skutočnou inšpiráciou.

Jej majiteľom a zakladateľom je Dávid Ľudovít Godiška, ktorý túto značku rozbehol popri štúdiu na vysokej škole.

Do biznisu zapojil aj svoju mamu, ktorá sa teraz naplno venuje ručnému šitiu výrobkov, pričom predtým pracovala ako šička a pomáhala navrhovať dizajn výrobkov.

Do celého procesu je zapojený aj ich strýko, ktorý zase pomáha s grafickou stránkou celej značky, keďže pracuje ako grafik.

Ruku k dielu pridáva aj Dávidova partnerka, ktorá popri svojom zamestnaní učiteľky v materskej škole zabezpečuje pomocné administratívne práce a balenie výrobkov.

„Myšlienka sa zrodila postupne počas roka 2016, pozorovaním našej prírody a hlavne Vysokých Tatier. Keďže sme rodáci spod Tatier a tiež milujeme turistiku, neustále máme pred očami nádherné pohľady na naše najväčšie prírodné bohatstvo. Počas tejto aktivity sme videli veľa ľudí, ktorí hrdo nosili doplnky aj so slovenskými motívmi. Nikdy to ale nebolo so spojitosťou s našou prírodou, i keď boli niekedy priamo v nej,“ hovorí Dávid.

„Mali sme veľa známych, ktorí robili pekné zábery hlavne Tatier, a tak sme sa rozhodli ich potlačiť na funkčné výrobky. Mali veľký ohlas medzi našimi priateľmi, a preto som navrhol prvý internetový obchod. Odozva bola podobná aj pri širšej verejnosti a za tie roky e-shop prešiel pár zmenami, ale myšlienku si drží dodnes.“

Začínali v malej dielni

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá