Ťažké správy pre motoristov: Ceny áut najskôr porastú až o 2 000 eur

  • Euro 7 by mohla zvýšiť cenu nového auta v priemere o 2 000 eur
  • Odhaduje to ACEA
auta na ceste
Ilustračné foto: Unsplash/Ivan Bogdanov ivnbgdnv Pixabay/moerschy
  • Euro 7 by mohla zvýšiť cenu nového auta v priemere o 2 000 eur
  • Odhaduje to ACEA

Toto Slovákov nepoteší. Pripravovaná emisná norma Euro 7 by mohla zvýšiť cenu nového auta v priemere o 2 000 eur. Také sú odhady Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA).

Emisná norma Euro 7 môže zvýšiť cenu nového auta o 2 000 eur

Norma by mala byť zavedená už v júli 2025. Asociácia pritom kompetentným odkazuje, že je možné súčasne zlepšiť kvalitu ovzdušia, znížiť vplyv na životné prostredie ako aj zachovať konkurencieschopnosť európskych automobiliek, píše SITA.

auto zaparkované pri pláži
zdroj: Unsplash/Yi Ma

„Nedávny návrh normy Euro 7 o emisiách znečisťujúcich látok je ukážkovým príkladom nariadenia, ktoré zvýši neistotu ohľadne kľúčových rozhodnutí, ako aj investícií európskych výrobcov vozidiel bez toho, aby prinieslo výhody pre životné prostredie,“ skonštatovala generálna riaditeľka ACEA Sigrid de Vries.

V súčasnosti platná norma Euro 6 má pritom podľa nej spolu s nárastom počtu elektrických vozidiel potenciál priniesť až 80-percentné zníženie emisií.

Ako zdôraznil prezident ACEA a generálny riaditeľ skupiny Renault Luca de Meo, výzvy a rovnako tak tlak na automobilový priemysel sú obrovské. „V Európskej únii ubúdajú stimuly na nákup vozidiel s nulovými emisiami, no zaznamenávame masívnu podporu našich konkurentov v Číne a USA. Toto všetko sa deje v kontexte, keď celková európska konkurencieschopnosť klesá,“ skonštatoval.

Európska komisia povolí predaj áut so spaľovacími motormi aj po roku 2035

Nemecko a Európska komisia cez víkend urovnali spor o možný koniec áut so spaľovacími motormi, píše web Topspeed.sk. Na Twitteri o tom informoval podpredseda Európskej komisie Frans Timmermans.

„S Nemeckom sme dosiahli dohodu o budúcom používaní e-palív v automobiloch. Teraz budeme pracovať na tom, aby sa čo najskôr prijalo nariadenie o štandardoch CO2 pre automobily, a Komisia bude urýchlene pokračovať v potrebných právnych krokoch na implementáciu odôvodnenia,“ vysvetlil Timmermans, ktorý je známym odporcom áut s klasickými motormi. 

Nemecký minister Volker Wissing na Twitteri uviedol, že po roku 2035 bude naďalej možné novo registrovať vozidlá so spaľovacími motormi, avšak musia tankovať uhlíkovo neutrálne palivá.

„Cesta je voľná. Európa ostáva technologicky neutrálna,“ napísal na v sobotu na Twitter nemecký minister dopravy Volker Wissing. „Vozidlá so spaľovacími motormi bude možné registrovať aj po roku 2035, ak budú tankovať klimaticky neutrálne palivá. Zachovaním tejto dôležitej možnosti na klimaticky neutrálnu a cenovo dostupnú mobilitu dávame Európe šancu,“ dodal Wissing.

Spolkový minister dopravy Wissing tiež tvrdí, že boli záväzne stanovené konkrétne procedurálne kroky a konkrétny časový harmonogram. „Chceme, aby bol tento proces uzatvorený do jesene 2024,“ uzatvára nemecký politik.

O tom, že je dohoda s Európskou komisiou o možnosti využívať syntetické palivá resp. e-palivá pre spaľovacie motory aj po roku 2035 na ceste, hovoril  zase vo štvrtok nemecký kancelár Olaf Scholz.

Zdroje: SITA, Topspeed, Twitter/Frans Timmermans

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá