Muž má prácu snov. Ľudia si ho najímajú, aby nerobil nič

  • Shoji Morimoto robí iným spoločnosť
  • Môžeš si ho prenajať, aby sa s tebou stretol
  • Sám o sebe hovorí, že poskytuje službu ničnerobenia
Japonec sedí s Japonkou v sárí na čaji a zarába ničnerobením
Twitter/Reuters/Reprofoto
  • Shoji Morimoto robí iným spoločnosť
  • Môžeš si ho prenajať, aby sa s tebou stretol
  • Sám o sebe hovorí, že poskytuje službu ničnerobenia

Čo je pre teba prácou snov? Mnohé deti často snívajú o tom, že by chceli byť astronautmi, ďalšie možno smetiarmi či učiteľkami, učiteľmi a podobne. Avšak postupom času si mnohí ľudia uvedomia, že by najradšej nerobili vôbec nič. Pýtame sa teda, je vôbec možné pravidelne dostávať peniaze za ničnerobenie? 

Agentúra Reuters ti predstavuje Japonca menom Shoji Morimoto, ktorý si tento sen skutočne dokázal splniť. Nerobí takmer nič a platia mu za to.

Morimoto sprevádza klientov a funguje ako ich spoločník. To je skrátka náplňou jeho práce, pričom si za jednu rezerváciu účtuje 10-tisíc jenov, v prepočte približne 71 dolárov.

„V podstate sa prenajímam. Mojou úlohou je byť tam, kde ma chcú moji klienti, a nerobiť nič konkrétne,“ povedal Morimoto pre agentúru Reuters a dodal, že za posledné štyri roky mal asi 4-tisíc takýchto „zákaziek“.

Ako môže ničnerobenie pomôcť druhým?

Ako uvádza portál The National News, robenie spoločnosti je v prípade 33-ročného obyvateľa Tokia jediným zdrojom príjmu. Dokáže tak živiť svoju manželku a dieťa. Hoci odmietol prezradiť, koľko zarába, povedal, že sa denne stretáva s jedným až dvoma klientmi. Pred vypuknutím pandémie COVID-19 mával troch až štyroch. 

„Ľudia majú tendenciu myslieť si, že moje ‚ničnerobenie’ je hodnotné, pretože je užitočné (pre iných). Nič nerobiť je však v poriadku. Ľudia nemusia byť užitoční v žiadnom konkrétnom smere,“ vysvetľuje Morimoto. Predtým, než sa stal spoločníkom pre ľudí, pracoval vo vydavateľskej spoločnosti. Tam mu často vyčítali, že „nič nerobí“.

„Začal som premýšľať nad tým, čo by sa stalo, keby som skúsil svoju schopnosť ‚nič nerobiť‘ poskytovať ako službu klientom,“ vysvetlil.

Vybral sa teda svojím smerom a úspech sa dostavil. Momentálne Shojiho sleduje na Twitteri približne 250-tisíc účtov. Práve medzi nimi nachádza väčšinu svojich klientov. Vraví, že približne každý štvrtý zákazník jeho službu využije opakovanie. Jeden klient ho zamestnal už 270-krát.

Máva odchádzajúcim

Shoji pre BBC vysvetľuje, že keď sa mu niekto ozve s ponukou, príde a klientovi iba jednoducho odpovedá. Nerobí nič navyše.

„Toto sa má jesť spredu?“ pýta sa klientka. „Hm, neviem,“ odpovedá Morimoto vo videu. Vysvetľuje, že konverzáciu nikdy nezačína, pokiaľ niečo nepovedia sami klienti. Podotkol, že o nich „vôbec nechce vedieť“ nič viac.

Dostal však viacero ponúk od klientov, ktorí si prechádzajú niečím ťažkým. Chcú sa o to podeliť s rodinou, no potrebujú, aby si to vypočula aj tretia strana.

Shoji má okrem toho zo svojej práce rôzne zážitky. Niektorí ho zamestnajú na to, aby sa s nimi šiel prejsť do parku a hrať na hojdačkách. Poslúžil tiež pri lúčení. Jeden klient mal totiž prosbu, aby ho Morimoto odprevadil. Ten sa teda usmial a zamával mu cez okno vlaku.

Jeho služby využila aj Aruna Chidová, 27-ročná analytička údajov. Shoji s ňou viedol sporú konverzáciu, dali si čaj a koláčiky. Chidová mala na sebe oblečený indický odev sárí. Keby sa tak obliekla pred priateľmi, obávala by sa, že ich zahanbí. O spoločnosť teda požiadala Morimota.

„S mojimi priateľmi mám pocit, že ich musím zabaviť, ale s nájomníkom (Morimotom) necítim potrebu byť zhovorčivá,“ vysvetlila Aruna Chidová.

Japonec si stojí za tým, že skutočne nemusí byť užitočný a „ničnerobenie“ mu vyhovuje. Odmietol už preto rôzne žiadosti ako napríklad pomoc pri presťahovaní chladničky či cestovanie s klientom do Kambodže.

Zdroje: Reuters, Twitter, The National News, YouTube/BBC Reel

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá