Príbeh značky TESCO: Navždy zmenili nakupovanie, na Slovensku sú už 25 rokov

  • Retailový líder Slovenska oslavuje 25 rokov. Tesco na Slovensko prišlo v roku 1996, aktuálne prevádzkuje 154 obchodov
  • Firma udáva tempo a trendy v maloobchodných inováciách, ako prvá u nás spustila samoobslužné pokladne a dnes ich má viac ako 700
  • Pod Tesco patria aj obchody Žabka, ktorých je na západnom Slovensku zatiaľ osem a rýchlo pribúdajú ďalšie
tesco
Startitup/TASR/Tesco
  • Retailový líder Slovenska oslavuje 25 rokov. Tesco na Slovensko prišlo v roku 1996, aktuálne prevádzkuje 154 obchodov
  • Firma udáva tempo a trendy v maloobchodných inováciách, ako prvá u nás spustila samoobslužné pokladne a dnes ich má viac ako 700
  • Pod Tesco patria aj obchody Žabka, ktorých je na západnom Slovensku zatiaľ osem a rýchlo pribúdajú ďalšie

Tesco je najväčšou a najúspešnejšou sieťou potravín na Slovensku – len ťažko uveriť tomu, že obľúbená značka u nás oslavuje už svoje 25. narodeniny. Od svojho príchodu sa u nás Tesco etablovalo veľmi rýchlo a stalo sa bežnou súčasťou života Slovákov, ktorí sem chodia na všetky druhy nákupov – od pravidelných víkendových až po „rýchle zastávky“. O tie sa po novom stará aj Žabka – nová sieť, ktorá rýchlo vyrastá na západnom Slovensku a takisto patrí do skupiny Tesco.

Aktuálne sme na konci júna otvorili 154. predajňu Tesco Prior v Nitre. Naše obchody sa nachádzajú naprieč celým Slovenskom a vďaka obľúbeným Tesco Online nákupom dokážeme byť k našim zákazníkom ešte bližšie – výhody tejto služby sú dostupné pre 2,8 milióna ľudí, resp. 1,1 milióna domácností na Slovensku. Práve pri službe Online nákupov pripravujeme zaujímavé novinky, ktoré ešte viac vylepšia naše služby pre zákazníkov,“ teší sa Peter Steigauf, manažér externej komunikácie Tesca na Slovensku.

Sieť potravín však okrem samotných obchodov prevádzkuje veľké množstvo služieb navyše – na Slovensku sa môžeme stretnúť napríklad s mobilným operátorom či čerpačkami.

Čo robí slovenské Tesco popri predaji potravín v tradičných obchodoch?
  • potraviny rozváža domov v rámci služby Tesco Online nśkupy, stačí si nákup vyklikať cez webstránku reťazca
  • nákup pripraví v rámci služby Klikni+Vyzdvihni, kde si ho stačí len vyzdvihnúť autom pri vybranej predajni vo vopred zvolený čas
  • prevádzkuje sieť 18 čerpacích staníc
  • má vlastného mobilného operátora Tesco Mobile, ktorý beží na sieti od O2, aj s vlastnou SIM kartou Bodka
  • ponúka aj Finančné služby
  • službou MoneyGram vybavuje rýchle zahraničné prevody peňazí
  • prevádzkuje 5 obchodných centier OC Galéria (napr. v bratislavskom Lamači či Petržalke, ktorá pribudla v minulom roku)
  • otvorili 3 distribučné centrá na Slovensku
  • v minulom roku spustili aj sieť potravín Žabka pre rýchle nákupy – ide o franchise koncept, vďaka ktorému Slováci dokážu rozvíjať vlastné podnikanie
  • nepredané potraviny denne daruje na pomoc ľuďom v núdzi z každej predajne
  • ako prvý reťazec na Slovensku každoročne zverejňuje dáta o svojom potravinovom odpade a jeho znižovaní
  • vďaka grantovému programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa stará o komunity, za doterajších 9 edícií podporilo 1 600 projektov celkovou sumou viac ako 1,3 milióna eur

 

zdroj: TASR/Tesco

Reťazec na Slovensku začínal v roku 1996, kedy kúpil sieť siedmich obchodných domov. Tesco do slovenského nakupovania prinieslo moderné trendy a kedysi nudné predajne potravín zmenili na čisté a voňavé supermarkety s atraktívnym sortimentom.

Hneď k tomu však začali nabaľovať služby navyše – pochváliť sa mohli aj najširším výberom potravín na Slovensku. V roku 1999 dokonca v Nitre otvorili vôbec prvý hypermarket na Slovensku – teda formát obchodu, kde sa okrem potravín ponúkajú aj produkty ako oblečenie či elektronika.

zdroj: Startitup – Tesco má na Slovensku viac než 700 samoobslužných pokladní.

Veľký tlak na inovácie

V Tescu sa riadime dôležitou hodnotou: Zákazníkom, kolegom i komunitám, v ktorých pôsobíme, chceme prinášať každý deň niečo navyše. Práve inovácie tvoria neoddeliteľnú súčasť skvelej hodnoty, ktorú našim zákazníkom na Slovensku prinášame už 25 rokov,“ uviedol Peter Steigauf z Tesca.

K nakupovaniu tak v roku 2010 pribudol vernostný program Clubcard s cash-backom a zľavovými poukážkami, dostupná móda pod značkou F&F, operátor Tesco mobile či vôbec úplne prvé samoobslužné pokladne na Slovensku.

zdroj: TASR/Tesco

Od tohto momentu začalo Tesco na inovácie tlačiť ešte viac a na Slovensku v digitalizácii nemá konkurenciu. Hlas samoobslužnej pokladne v Tescu sa stal ikonickým a Tesco neváhalo dlho a spustilo ďalšie digitálne služby – rozvoz potravín domov (stačí si ich vyklikať online) či vyzdvihnutie potravín z auta vo vybranom obchode (Klikni+Vyzdvihni).

zdroj: TASR/Tesco

Ďalším posunom vpred bol projekt Scan&Shop, ktorý sa rozšíril po celej krajine do viac ako 40 obchodov. V Tescu si stačí zobrať ručný skener, skenovať čiarové kódy priebežne s nakupovaním a potom len zaplatiť v samoobslužnej pokladni bez toho, aby sa musel celý nákup znovu blokovať či vykladať, čo je veľmi užitočné aj pri väčších nákupoch.

Reťazec vytvoril aj šikovnú aplikáciu, ktorá skener nahrádza. Dnes tak do obchodu stačí prísť, odfotiť čiarové kódy mobilom a následne len zaplatiť kartou pri pokladni, čo aktuálne neponúka žiadny iný reťazec.

zdroj: Startitup – S novou predajňou v Nitre pribudol aj automat na vracanie zálohovaných plechoviek a PET fľaší.
Tesco v roku 2021

Reťazec za 25 rokov otvoril 154 predajní, najnovšie moderný supermarket v nitrianskom Priore. Prevádzkuje 5 nákupných centier OC Galéria, 3 distribučné centrá a 18 čerpacích staníc. V portfóliu je aj 8 predajní Žabka.

 

Veľkú váhu v Tescu kladú aj na ekológiu – okrem napĺňania záväzkov v oblasti trvalej udržateľnosti v Senci a v Nitre predstavili už druhý zberný automat na PET fľaše a plechovky, čím sa vo veľkom predstihu pripravujú na povinné zálohovanie, ktoré bude platiť až od roku 2022.

V Tescu pri každej aktivite, ktorú robíme, prihliadame na trvalú udržateľnosť a spoločenskú zodpovednosť,“ potvrdzuje P. Steigauf z Tesca. Úspech Tesca sa zatiaľ nepodarilo zreplikovať žiadnemu reťazcu. Značka na Slovensku zamestnáva takmer 9000 ľudí.

Pre svojich kolegov a kolegyne chce byť skvelým miestom na prácu, dôraz preto kladie na to, aby sa v Tescu cítil vítaný každý. Reťazec dbá na to, aby kolegovia a kolegyne mohli byť v práci sami sebou, hoci pochádzajú z odlišných prostredí a majú i odlišné životné ambície a predstavy. Aj pri starostlivosti o vlastných kolegov sa úsilie Tesca vypláca – až 92 % kolegov vníma reťazec ako skvelé miesto na prácu.

zdroj: Startitup – Skenovanie nákupu prostredeníctvom appky v smartfóne umožňuje Tesco stále ako jediné na Slovensku.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá